AFL med daglig med nightstop fra 29. oktober!
Originally posted by MartinL
Originally posted by Tommy777
Beste opplegget? Dette er jo ikke en anbudsrute så det er jo ikke noen økonomiske aspekter for tilsynet å vurdere her..
Opplegget til DY er vel: 3 timer i en trang gammel 733 uten noen som helst service uansett hvor mye du betaler.. Og når flyene er fulle på ruter som DY ikke konkurrerer med SAS, blir prisen deretter..
Nå er det ikke akkurat imponerende belegg forran gardinen hos SAS. Så hoveddelen av reisende er utvilsomt de som sitter på economy. Og der koster det penger å kjøpe servering like mye som hos Norwegian. (om det ikke er en morgen avgang) Dessuten vet du også godt at det blir mindre og mindre forskjell på benplassen mellom DY og BUSK..... Så jeg klarer faktisk ikke helt å se forskjellen her. På meg høres det ut som Singapore airlines vs Ryanair, men forskjellen er ikke VELDIG stor mellom Economy produktet til BUSK og DY. Norwegian har dessuten flere fly som er yngre enn BUSK sine fly og noen av de eldre -300 til Norwegian er ikke utstyrt med sveiv foran og trebenker av teak!
Originally posted by ENGM RAMP
Og ja, helt enig med det som noen skriver her i denne saken, i alle år har SAS nærmest diktert og styrt hvem som får fly hvor...så på tide de fikk seg denne rett over fingrene...
Og de har jo frontet veldig i flere år at reis gjerne til Moskva med dem, bare du reiser via ARN & CPH
:mol
Blir Tupoleven forbudt i EU (og da også Norge) fra sommeren ?? Tu 154 er vel et av de siste flyene som slipper ut herlig svart røyk fra motorene ??Originally posted by The Ticketor
Ifølge Worldspan så blir det kun 320 fra 03JUL, og frem til det blir det en miks avhengig av dag. Men det går ikke alltid å stole på hva selskapene legger inn som equipment i schedules i GDSene.
Originally posted by LN-MOW
.. og naa ligger det igjen Tu5 inne i SITA Res ogsaa .... Saa da blir det russisk staal denne sommeren ogsaa. Enjoy!
Originally posted by MartinL
Originally posted by LN-MOW
.. og naa ligger det igjen Tu5 inne i SITA Res ogsaa .... Saa da blir det russisk staal denne sommeren ogsaa. Enjoy!
Blod keen på å ta Tupoleven via Moskva med en hissig Il-96 til Bangkok i Oktober. Føler jeg MÅ få gjort dette strekket i disse maskinene før det er for sent!
Tupoleven er moro en gang, den er trang og ukomfortabel på turist, DY er business i forhold for å si det sånn..:drunk:Originally posted by MartinL
Originally posted by LN-MOW
.. og naa ligger det igjen Tu5 inne i SITA Res ogsaa .... Saa da blir det russisk staal denne sommeren ogsaa. Enjoy!
Blod keen på å ta Tupoleven via Moskva med en hissig Il-96 til Bangkok i Oktober. Føler jeg MÅ få gjort dette strekket i disse maskinene før det er for sent!
Originally posted by Flyer
Dette er en monopolrute, som tildeles av det norske samferdselsdepartementet. På samme måte har Aeroflot monopol andre veien. Dvs. at når DY blir tildelt alle tre ruter mellom Oslo og Moskva, St. Petersburg og Murmansk så kan ikke SAS gi dem konkurranse på disse rutene. Når både SK og DY har vært interessert i de samme rutene er det mange som reagerer på at det ene selskapet tildeles alle tre. Departementet har jo selvfølgelig rett til å gjøre det, men er det "fair"?
SAS Braathens ble bedt av departementet om å sende en formell søknad på Moskva-ruten. 5 dager etter at de ba SK om dette ga de DY konsesjon på ruten. SK rakk ikke å løpe til printeren en gang før DY-konsesjonen var gitt.
Departementet har ikke tatt hensyn til hvem som har business-tilbud etc, men det er jo helt fair.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.