Ny rute fra Seattle til Europa starter 07 Juni 2008

Tror ikke BA skjelver i buksene av dette.
BA flyr jo to daglige avganger til SEA med smekkfulle premium-kabiner. De bruker sine 744 med 70 biz-seter på denne ruten. I tillegg har de 14 FIRST-seter.
NW har ikke first og kun 32 eller 34 biz seter på sine A333?
Ser ikke for meg at NW er istand til å stjele så mange premium-kunder fra BA på denne ruten. Tror heller ikke produktet
deres er godt nok til å matche BA.

Vel BA er er meget bra, men trenger vel ikke akkurat slike gospel sanger:p...BA flyr 1 pr dag aaret rundt, stort sett med 747-400, som regel bytter de til 777 i desember. I hoeysesongen (sommeren) kommer det en 777 noen dager i tillegg, ikke daglig, ikke 747-400 paa flight #2 (den kommer inn over fergen min paa vei hjem om sommeren, og jeg ser ennaa forskjell paa en 747-400 og 777) Ingen tvil om at BA har et bedre produkt enn NW, men Ken (BA's rep i Seattle) maa jobbe, han er flink til aa gi firmakundene (Boeing, Microsoft og tildels Starbucks) "ektefellebilletter i Club World" rikelig med Upgrade til F det ken sliter med er OneWorld som ikke er populaer i Seattle, AA ikke akkurat har noen stor Fanklubb i Seattle etter det de foerst gjorde med Reno Air saa forsoekte de gjentatte ganger foerst aa kjoepe Alaska (for aa legge det ned som Reno) det ble stoppet av et lokalt aksje oppkjoep (en stor nok andel av AS sine aksjer er paa en lokal haand som har gitt AA og UA klar beskjed om HAN ikke vil selge)...sa forsoekte AA aa presse AS ut av markeder....Saa det NW vi klare er aa selge inn til firmaer som bruker mye Skyteam, inkludert en del Boeing og Microsoft (begge lar de reisende bestemme selskap selv)

Tror ikke BA skjelver i buksene av dette.
BA flyr jo to daglige avganger til SEA med smekkfulle premium-kabiner. De bruker sine 744 med 70 biz-seter på denne ruten. I tillegg har de 14 FIRST-seter.
NW har ikke first og kun 32 eller 34 biz seter på sine A333?
Ser ikke for meg at NW er istand til å stjele så mange premium-kunder fra BA på denne ruten. Tror heller ikke produktet
deres er godt nok til å matche BA.

Litt dårlig sammenligning men NW og LH klarte fint å utkonkurere BA på Detroit-Europa....og det samme kan skje fra SEA

Nå koker vel ikke akkurat Detroit over av Klondyke stemning heller. Maken til sted i USA med nedgang og pesimistiske utsikter skal du lete lenge etter, så jeg tror det ikke nødvendig vis var LH og NW som var den store bidragsyter til at BA droppet Detroit.

Som sagt, litt dårlig sammenligning, men det viser at man hverken bør undervurdere NW sitt produkt eller overvurdere BA sitt;)

Litt dårlig sammenligning men NW og LH klarte fint å utkonkurere BA på Detroit-Europa....og det samme kan skje fra SEA

Tja, om BA ble "utkonkurert" av LH og NW er vel et definisjonsspørsmål. Ettersom jeg har skjønt droppet de DTW fordi de ikke var fornøyd med yielden på denne ruten, som gradvis var blitt dårligere.
Vet ikke om LH og NW tok så mye av premium paxen fra BA. De har jo ikke flydd på LHR, så at de har stukket av med BA's beste kunder har jeg litt vanskelig for å tro. Tror kanskje det kan være litt andre grunner.

Nå er det ikke sagt at alle kundene til BA kun skal tilLHR - så konkurransen kan fint merkes fra selskaper som flyr på andre byer...

Nå er det ikke sagt at alle kundene til BA kun skal tilLHR - så konkurransen kan fint merkes fra selskaper som flyr på andre byer...

Det er jeg selvsagt klar over. Men jeg finner det likevel litt usannsynlig at dette er den hele og fulle forklaringen. Noe av forklaringen kanskje, men neppe hele.

Du glemmer forstavelsen til Someone..."litt dårlig sammenligning"!!! Ellers kan jeg trøste deg med at også jeg er stor fan av produktet til BA om ikke alt som skjer på LHR.

Jeg "glemte ikke" det Someone skrev. At det var en dårlig sammenligning tolket jeg ikke som at den ikke var sann, eller bare halvsann.
Ellers tror jeg faktisk ikke han hadde skrevet det, men nok om det. Det har jo lite eller ingenting med tema å gjøre.

Eller saa kan det nevnes at Virgin akkurat annonserte ruter til SEA ... Virgin AMERICA, altsaa .. 3x daglig til baade LAX og Frisco.

.
# Service between Seattle (SEA) and San Francisco (SFO) begins March 18, 2008.
# Service between Seattle (SEA) and Los Angeles (LAX) begins April 8, 2008.

.

Last edited:
Eller saa kan det nevnes at Virgin akkurat annonserte ruter til SEA ... Virgin AMERICA, altsaa .. 3x daglig til baade LAX og Frisco.

.
# Service between Seattle (SEA) and San Francisco (SFO) begins March 18, 2008.
# Service between Seattle (SEA) and Los Angeles (LAX) begins April 8, 2008.

.

Jeg trodde det var Virgin Atlantic som skulle fly over atlanteren og at Virgin America skulle holde seg til innenlands trafikk.

Edit: Leste for fort og svarte like fort. Trodde han skrev at Virgin America skulle fly fra SEA til europa. Beklager.

Last edited:
Jepp - og det er det MOW skriver. Positivt med Virgin America til Seattle...

Back