Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

SAS og Thai bør vel skjelve like mye? Men nå kan vel ikke Krabi slå service og komforten til verken SAS, Thai, Finnair eller Lufthansa.

Jeg tror bare dette vil føre til at flere reiser, siden konkurransen blir større. Markedet vil øke mellom Norge - Thailland :)

Passasjerene burde kanskje skjelve litt ? Hvordan er folks villighet til å reise med et så ukjent, lite selskap ? Jeg ville i hvert fall betalt litt mer for å få fly med de store.

Jeg tror folk driter blankt i hva selskapet heter, hvor det er ifra og størrelsen bare det er billig nok.. Jeg vil tippe at det fordelt på SAS, Finnair og KLM fra OSL er en 150-200 pax daglig til BKK, HKG og USM.

Jeg tror ikke engang prisen er det utslagsgivende, men at man slipper mellomlanding i Køben, Frankfurt eller Helsinki.

For meg ville ihvertfall det være en befrielse, og det reduserer jo reisetiden på en ellers lang reise med en time eller to, i beste fall.

Det er jo hyggelig med nye selskaper, men det lukter ikke akkurat suksess dette her. Man må nødvendigvis ha nokså store volumer på avgangene ettersom jeg regner med at dette blir relativt lave priser. Selvsagt hyggelig om de lykkes, men det er vel heller ikke en perfekt tid å starte ruten på? Rett etter påske og helt i slutten av høysesongen til Thailand. Jeg tror det skal mye til om dette blir et langvarig prosjekt. Men positivt at det skjer noe på IC fra OSL.

Tror ikke jeg hadde kjøpt billett lang tid i forveien - for hvor lenge lever dette selskapet?

Tror ikke jeg hadde kjøpt billett lang tid i forveien - for hvor lenge lever dette selskapet?

Da kjøper man med kredittkort så får man ihvertfall reiseforsikring. Men det burde vel du vite EB

Tipper Finnair skjelver - det er vel de som har mest å tape på dette prosjektet.

Nja om de faktisk skulle klare seg å skape et godt produkt (noe jeg ikke har særlig troen på) så burde andre selskaper drite i buksa om Finnair skjelver!

Spesielt SK fortjener en smekk, deretter TG.

Ække akkurat ruta mi, men jeg virkelig ønsker de lykke på ferden selv om jeg ikke kjøper billetter der ! Men kommer de opp med a la AY i april i fjor med ca. kr. 2.000 for en weekend blir jeg med hvilken som helst weekend og betaler med kredittkort !:lol: og flere weekender.

Spesielt SK fortjener en smekk, deretter TG.

Ække akkurat ruta mi, men jeg virkelig ønsker de lykke på ferden selv om jeg ikke kjøper billetter der ! Men kommer de opp med a la AY i april i fjor med ca. kr. 2.000 for en weekend blir jeg med hvilken som helst weekend og betaler med kredittkort !:lol: og flere weekender.

Da er jeg redd de forsvinner fort fra Osl.
Tviler på at de har så mye cash å brenne (om de ikke blir kjøpt opp av FL group da;))

Er da helt utmerket at de uvaskede massene får nok et tilbud så det blir bedre plass til oss andre hos de etablerte...

Veldig spennende. Det stod en artikkel om Karbi Airlines i gårdagens Bangkok Post, hvor det bekreftes at det er en del EX-THAI ansatte som står bak dette, og at de snart får levert sin første 747-300 med nesten 500 seter !! Kabinansatte og piloter ansettes i disse dager, slik at de skal være klar til oppstart i begynnelsen av april.
Med denne ekstrakapasiteten inn til OSL, som gir 1000 pax i uke , 52.000 i året vil de være i stand til å fly en tredel av dagens antall nordmenn som reiser til Thailand. Om prisene blir bra, er jeg 100% overbevist at antallet nordmenn som reiser til Thailand i år blir økt betydelig, da nonstopflighter tidligere har vist seg å øke markeder. Det er jo bare å se på DY og FR det !
Det skal bli spennende å se hvordan dette går, og det er ingen tvil om at et slikt tilbud kommer til å merkes for TG,SK,AY, KL, BA, LH m.fl som har relativt store volumer med nordmenn på sine fly til Asia i dag.

Hvis OSL først skulle få IC til Asia og dermed stjele kunder fra de etablerte selskapene må jeg jo si at dette ikke akkurat var drømmen... :rolleyes:

Litt morsom sak .. fant denne i ene brua på OSL idag og tenkte med en gang på denne diskusjonen hehe

med følgende påskrift på baksiden

Legger merke til at Wikstrøm reiser er innvolvert ....

Jeg tror folk driter blankt i hva selskapet heter, hvor det er ifra og størrelsen bare det er billig nok.. Jeg vil tippe at det fordelt på SAS, Finnair og KLM fra OSL er en 150-200 pax daglig til BKK, HKG og USM.

Prognosene før Krabi Air starter opp sier at ca 170.000 nordmenn vil reise inn i Thailand i 2008, noe som tilsvarer 465 reisende fra Norge pr dag til dette fantastiske landet!

Shadow, fint lite scoop der. :-)

En del nydelig "engrish" på hjemmesidene dems, som f eks:

1. VISION.
Integrated Air and Surface Transport, Hotel and Tour Services with the Remarkable Differentiation.

2. POLICY
Virtually Efficient Performance in Driving Customer Intensive Care.

Status
Not open for further replies.
Back