Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

767 med 2-2-2 og 58"-60". Hadde det stått 767-200ER så hadde flyet hatt mørkeblå skinnseter og hatt byggenummer 23057, 23306, 23973 eller 23974.

Markedet Oslo-Krabi er jo et helt annet enn det MaxJet ville inn på med samme type fly. På godt og vondt.

Tanken slo meg ogsaa, men MaxJet hadde ikke saa mange seter ...

En av maskinene til Maxjet staar foroevrig i Victorville naa og faar installert 248 seter .. den skal paa oppdrag for Air Seychelles ... (og nei, det er ikke ex-BU-maskinen)

Digresjon ...

hentet fra http://www.krabi-airline.com/
Tentative 1st Flight Operation

From Oslo (OSL) Norway to Krabi (KBV) to Donmuang (DMK) Thailand and from Munich (MUC) Germany to Krabi (KBV) to Donmuang (DMK) Thailand on 05 APRIL 2008 respectively.
De har skrevet kontrakt med et catering-selskap på GEN, så får tiden (igjen) vise om de kommer igang .... :rolleyes:

Fant ikke noe paa websidene deres om en 767 all C. Det er ihvertfall en ny strategi, denne infoen ligger paa siden as of now:

5. Aircraft ; B747 – 300 Seat Capacity; 24C 430Y

Voksent antall seter her ihvertfall

De skal bruke 743... Hva mener du med "De har skrevet kontrakt med et catering-selskap på GEN" hmm273? Hva er GEN?

GEN er den gamle koden til OSL. Fra den tiden da Oslo hadde 2 flyplasser (ser bort ifra TRF og RYG): FBU og GEN

Ser iallefall at TG har parkert 2 stk. B747-300. Disse er noen av de siste produserte serie 300 og er bygd i 1987. Har flydd endel med disse to CPH-BKK-CPH, herlige fly med klassisk 747-200 interiør. Kanskje disse skal til Krabi?

GEN er den gamle koden til OSL. Fra den tiden da Oslo hadde 2 flyplasser (ser bort ifra TRF og RYG): FBU og GEN

Og GEN lever videre i forsvaret som fremdeles anvender GEN for Gardermoen.

Hilsen,
Laurenz

De skal bruke 743... Hva mener du med "De har skrevet kontrakt med et catering-selskap på GEN" hmm273? Hva er GEN?

For meg som er oppvokst veldig nær gode gamle Fornebu, er og blir Gardermoen GEN:cool:

Sukk, ja, må bare felle etpar tårer for "FBU"... :-):nor

OSL er jo også en "bykode", akkurat som STO(ckholm).

Innenfor OSL, igamle dager, hadde man FBU og GEN.
TRF var faktisk ikke inklusiv, ettersom jeg kan huske.
Jeg var faktisk i militæret '98, og satte ofte på GEN-lapper. Hehe, tenkte at
disse ville vel bli forandret etterhvert som GEN skulle bli OSL.
Men neida. De har sikkert et digert ferdig-trykt lager med GEN-tagger.

Etter 08oct98, så var OSL som bykode plutselig -
OSL Garderdermoen og TRF, og også OSLO S centralstation, som en eller annen X..-kode.

Dette fordi noen reisebyråer utsteder (utstedte) togbilletter i amadeus tror jeg, eller noe look-alike.

Det er massevis av jernbanestasjoner og andre off-points som har trebokstavskoder i GDSene, ikke bare Amadeus. Men jernbanen er håpløst etter flybransjen å få til stand en prisstruktur som tillater folk å kjøpe internasjonale reiser til en fornuftig pris, så hvor mye det blir brukt vet jeg ikke. Men det var kanskje en liten avsporing (pun sort of intended).

Nattstopp på OSL?

- Jeg tolker det som om at den "skal" lande 19:30 og gå igjen 21:30?

Ser ut til at det blir night stop på OSL. Er spent på dette må jeg si.

Ifølge den rutetabellen der er det ikke noe night stop på Oslo. Ifølge den skal flyet ankomme fra Krabi 19:30 og returnere 21:30 samme kveld hver tirsdag og lørdag

Denne ruta bør absolutt ha mulighet til å kapre mange passasjerer, som slipper å reise via CPH og ARN. Jeg venter spent på hvilke mottiltak som kommer fra Thai og Sas.

Status
Not open for further replies.
Back