Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Har en bekjent i Bangkok, som fløy med Krabi Airline via Munchen nu i slutten av November.
Fløy en 777-200 og Business Class. Betalte 5500-6000,- kr om jeg forsto han rett. Bestilte billetter på Apollo.no

Nettsiden er jo en katastrofe da - ikke mye fornuftig å lese ut av den !

Har en bekjent i Bangkok, som fløy med Krabi Airline via Munchen nu i slutten av November.
Fløy en 777-200 og Business Class. Betalte 5500-6000,- kr om jeg forsto han rett. Bestilte billetter på Apollo.no

Nettsiden er jo en katastrofe da - ikke mye fornuftig å lese ut av den !

... Men da må det vel gå an å oppdrive et bilde av flyet?

Finner ingenting på apollo.no.

Her er ellers en nyhetssak:
http://www.nationmultimedia.com/2007/06/21/business/business_30037391.php

Er du så sikker på at det var KRABI AIRLINE som fløy dette strekket?
Med all respekt, Kan det tenkes at din venn har vært litt for kjapp i konkluderingen av flyselskap?

LTU flyr noen avganger pr uke, men det er vel med en 330 maskin.

Last edited:

Er du så sikker på at det var KRABI AIRLINE som fløy dette strekket?
Med all respekt, Kan det tenkes at din venn har vært litt for kjapp i konkluderingen av flyselskap?

LTU flyr noen avganger pr uke, men det er vel med en 330 maskin.

Akkurat det skal jeg ikke si for sikkert. Bare hørte om hvor han hadde bestilt, pris, flytype etc..

Så skal ikke se bort fra at du har rett her... :)

Akkurat det skal jeg ikke si for sikkert. Bare hørte om hvor han hadde bestilt, pris, flytype etc..

Så skal ikke se bort fra at du har rett her... :)

Kan jo være at han fløy md Thai også, men da måtte han vel ha hatt med haggle ombord for å få til den prisen;)

Opprinnelig stod det på krabi-airline.com at selskapet skal operere med 777-200. Men i dag så jeg på siden at de skal operere rutene med B747-300. Ikke noe info om 777 på siden lengre. Dersom de enda ikke har bestemt seg for flytype engang, høres ikke selskapet mye seriøst ut. Men men, vi får se.

Og det skjer da noe på sidene deres.
Nå har de også lagt ut et trafikkprogram:

http://www.krabi-airline.com/index.php?lay=show&ac=article&Id=445492

Skal etter sigende flys OSL-Krabi-Don Muang med 747-300 med config 24C/430Y ...
Skal virkelig bli spennende å se om de kommer seg i gang med denne operasjonen. Begynner faktisk å tro at dette kan bli noe av faktisk. Har gamle kolleger i TG i BKK som bekrefter at det er en del EX-TG folk som er involvert i dette prosjektet

Jøss, da kommer det til å bli trangt ombord! Tviler på at selskapet har kommet på vingene siden det ikke eksisterer et eneste bilde av fuglen.

Det står for øvrig følgende på nettsiden deres, og dermed tviler jeg på at de har startet:

Tentative 1st Flight Operation

From Oslo (OSL) Norway to Krabi (KBV) to Donmuang (DMK) Thailand

and from Munich (MUC) Germany to Krabi (KBV) to Donmuang (DMK) Thailand

on 05 APRIL 2008 respectively.

Jøss, da kommer det til å bli trangt ombord! Tviler på at selskapet har kommet på vingene siden det ikke eksisterer et eneste bilde av fuglen.

Det behøver slettes ikke bli så ille. Med samme config som f,eks TG på Upper Deck er det 28 biz stoler der på 747-300. TG har 325 i Y med 32 tommers pitch. Å få plass til ca 100 til på lower deck uten at det går så mye utover plass bør ikke by på altfor store problemer.

Og det skjer da noe på sidene deres.
Nå har de også lagt ut et trafikkprogram

Så de skal altså fly to ganger i uken fra OSL med 747. Ikke dårlig. Blir spennende å se. Da får 744 fra Korean en utfordrer. Hehe

Så de skal altså fly to ganger i uken fra OSL med 747. Ikke dårlig. Blir spennende å se. Da får 744 fra Korean en utfordrer. Hehe

Fortsatt skeptisk, men med 2 ukentlige..., SAS/THAI følg med ...

Fortsatt skeptisk, men med 2 ukentlige..., SAS/THAI følg med ...

og OM KRABI skulle komme, å det skulle bli en suksess.

Ja da kommer Thai eller SAS fort fra Osl. Har en liten fornemmelse av overskriften fra pressemeldingen til SAS "vi har lenge vurdert markedet frra Oslo til Thailand nøye og ser nå behovet for en direkterute":p

De sku lige være ille!

Natti natt!

Egentlig utrolig at det ikke er en direkterute fra OSL til BKK allerede..Hadde denne flighten gått 3 ganger i uka, så hadde den hatt meget godt belegg hver eneste gang ! Nordmenn er joo fullstendig gale etter det landet.. Og det skjønner jeg godt :)

Spoers om turoperatoerene tar sjansen paa en nykommer som dette ... og turoperatoertrafikk er nok en forutsetning for at dette skal ha noen som helst sjanse til aa lykkes.

Egentlig utrolig at det ikke er en direkterute fra OSL til BKK allerede..Hadde denne flighten gått 3 ganger i uka, så hadde den hatt meget godt belegg hver eneste gang ! Nordmenn er joo fullstendig gale etter det landet.. Og det skjønner jeg godt :)

Går du med til ja... la oss si 2 ganger i uker t/r OSL eller TRF - BKK ...Klart kundegrunnlaget finnes... bare finne en operatør som har det nødvendige flymateriellet, den som først tør å satse..... taper neppe penger!!!! (dvs at jeg tror neppe SK tør, men så er det jo heldigvis mange flyselskap her i verden:) )

Last edited:

Tror ikke en skulle satt inn 747-400.. Men en 777-200 f.eks hadde passet bra !

Dette lukter markedsundersoekelse a la 'Africa One'. De holdt vel ut i tre uker ...

'''African travel is growing and growing rapidly and experience has shown once you open a route people start travelling that route

Captain Joe Roy
Chairman, Africa One ''

Går du med til ja... la oss si 2 ganger i uker t/r OSL eller TRF - BKK ...Klart kundegrunnlaget finnes... bare finne en operatør som har det nødvendige flymateriellet, den som først tør å satse..... taper neppe penger!!!! (dvs at jeg tror neppe SK tør, men så er det jo heldigvis mange flyselskap her i verden:) )

Tja, hvorfor går du ikke til banken og kommer med forslaget da? ;)

Status
Not open for further replies.
Back