Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Er det egentlig noen forskjell på dette og dagens charteravganger? Kommer knapt nok til å være en forretningsreisende med dette opplegget

Er det egentlig noen forskjell på dette og dagens charteravganger? Kommer knapt nok til å være en forretningsreisende med dette opplegget

Busines paxen står vel ikke akkurat i kø på SAS sin rute fra ARN til BKK heller!

Tja, de jeg kjenner som har fløyet ruten i høst sa ihvertfall det var tilnærmet fullt på business når de fløy.

Husk at med SAS og TG sine flygninger til BKK så har man gode videreforbindelser videre. De jeg kjenner som flyr endel på SAS sine BKK ruter skal sjelden til Bankok/Thailand, men videre i Sør-Øst Asia til f.eks KUL og SIN

Last edited:

Dette Krabi-greiene har jeg ikke så stor tro på, med mindre de får gode avtaler med reiseselskaper. Det som derimot ville gått bra, hadde vært en SK- eller TG-rute fra Norge til Thailand. Vi får håpe SAS kaprer ruten før noen andre gjør det.

Tja, de jeg kjenner som har fløyet ruten i høst sa ihvertfall det var tilnærmet fullt på business når de fløy.

Husk at med SAS og TG sine flygninger til BKK så har man gode videreforbindelser videre. De jeg kjenner som flyr endel på SAS sine BKK ruter skal sjelden til Bankok/Thailand, men videre i Sør-Øst Asia til f.eks KUL og SIN

Jupp, derfor jeg mener at markedet til BKK er enormt mye større fra Osl enn de som skal til Ko Phi Phi. En rute til BKK med en etabler operatør vil åpne hele Asia for Norske reisende og være et meget attraktivt tilbud!

Da blei det visst akkurat avgjort at Kair (krabi airlines) skal fly en B767-300ER ikke 747-300. så vidt jeg forstod så skulle det bli all business class.. ca 150-180 seter.. med 2-2-2 sete innredning. Bli vel tvilsomt om de får fylt opp en slik en.. så kommer sikkert til å selge mange "billige" business for å få fylt opp;)

Og hva dette virkelig ender opp med - ja det blir spennende å se. Vi får vel ikke vite noe helt sikkert før 1. april, tipper jeg. Men artig å følge med på Scanair.nos mest underholdende tråd. :D

hehe.. ja, her vet man aldri hvor fakta kommer fra... blir veldig spennende å se;) jeg har en liten insider i Kair så får oppdateringer hver dag.. men det har absolutt vært gøy å se alt som er skrevet her.. hehe.. og hvilke kilder folk har brukt er jeg veldig spent på;)

De som skal drive bookinger osv i Norge skal visst nå i begynnelsen av Januar ned til Thailand for å kurses, så det blir nok ordninger på detta også snart.. Ting tar tid i flybransjen veit du;)

All Business Class - i et typisk lavprismarked .... Jepp, dette blir nok en knallsuksess!!

Men alvorlig talt ... de kan iallefall ikke selge til dumpingpriser med saa faa seter .. da betaler de ikke fuelen engang ...

Jeg ser på websidene deres at de kaller rutene sine til Oslo KBA901 og BA902. Så vidt jeg klarte å finne ut er imidlertid KBA i bruk av Kenn Borek Air, som flyr på adskillig kaldere steder enn Krabi.

Om prisen er "rett" med 2+2+2 kunne selv jeg la meg friste...

Hva blir pitchen med 150-180 seter med 2-2-2? Kan vel ikke akkurat kalles business, mer premium economy....

Det blir 160 seter som nå er det siste.. men kan jo bli forandringer..
Pitchen blir 48 eller 50 tommer..

Det er nok ikke snakk om noen Premium economy heller.. SAS har jo i sine fly 36 tommer pitch på premium så..

Blir vel en liten blanding kan jeg tenke meg;)

KBA901 og KBA902 er kun midlertidig callsign.. de venter på endelig callsign fra ICAO tror jeg.

Jeg skal ikke påstå at jeg er overbevist om at dette selskapet noen sinne kommer av bakken, men med 160 seter i en 767-300 til en destinasjon som Krabi er det ihvertfall snakk om ei morsomt niche.

Vi skal titte etter maskiner med Krabi-titler naar vi er paa bedriftsbesoek i Seattle ... ;)

Status
Not open for further replies.
Back