Excel Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

Shitt påmmfritt, den var drøy. Jeg mener å huske at det ble snakk om en strengere regulering av oljemarkedet, og oljeanalytiker Øyvind Munthe-Kaas er ikke helt uenig:

- Det vi ser nå er helt ekstraordinært, og det vil bli ettefulgt av en skarp nedgang i prisen, mener oljeanalytikeren.

Han mener at et slikt vilt endagsrally som vi har sett i dag viser at oljemarkedet er preget av spekulanter.

- Det vil sette ytterligere fart på kravene om en sterkere regulering av oljemarkedet, tror Munthe-Kaas.

Det begynner å bli vanskelig for alle parter å forholde seg til svingningene nå.

Ikke bare har den steget kraftig, men spreaden mellom Brent og WTO som pleier å være på noen få $ er nå på $15, hvilket tyder på at minst en av dem er "feilpriset".

Uansett så tror jeg man i alle markeder kan vente seg høy volatilitet fremover pga all usikkerheten både i finansmarkedene og i verdensøkonomien og at man venter på hva Hank Paulson og co (som ihvertfall på meg virker som rett mann til rett tid) kommer til å gjøre

Uansett så tror jeg man i alle markeder kan vente seg høy volatilitet fremover pga all usikkerheten både i finansmarkedene og i verdensøkonomien og at man venter på hva Hank Paulson og co (som ihvertfall på meg virker som rett mann til rett tid) kommer til å gjøre

And the new contestant for this weeks MasterMind, subject, the bleeding obvious: Someone :p:D:D

Da var man paa 96 igjen, har vaert under hundrelappen mesteparten av uka. Merk ogsaa at naa maa man ut med 6 kroner + pr USD

Da var man paa 96 igjen, har vaert under hundrelappen mesteparten av uka. Merk ogsaa at naa maa man ut med 6 kroner + pr USD

Sett hva man gir i kroner pr fat olje så holder prisen faktisk seg nogenlunde stabil.

130 usd * 5 = 650kr
96 USD *6 = 576kr

Last edited:
Sett hva man gir i kroner pr fat olje så holder prisen faktisk seg nogenlunde stabil.

130 usd * 5 = 550kr
96 USD *5.8 = 556kr

Og det skal vi i Norge være svært glad for. En kollaps i både oljepris og dollarkurs kan i værste fall gjøre at Norge havner langt større problemer enn den nedgangen vi kommer til å merke de neste par årene

Nå begynner snart oljeprisen å bli problematisk lav. Spesielt med tanke på at den dyreste oljen koster $60 fatet å utvinne

Nå ja , det er mange måter å regne på og ikke minst offentlige tall.
Den skal nok ned ytterligere 20-30 dollar under 60 før det begynner å knipe for oljeselskapene.

Nå ja , det er mange måter å regne på og ikke minst offentlige tall.
Den skal nok ned ytterligere 20-30 dollar under 60 før det begynner å knipe for oljeselskapene.

Å sitte lastet med papirer i selskap som er frelst på sand i Kanada begynner å se lite lystig ut. Ikke at jeg har, men det har jo vært mange som har satset den veien.

-A

... og bensinstasjoner som for bare to uker siden solgte bensin for over $4, ligger naa paa 3.19-3.39 ... Naa begynner det aa ligne noe!

Passer mig strålende....Kommer jo til LAX søndag aften...og har lejet en "benzin-sluger"
Enter en Chevy Blazer eller en Ford Explorer....Glæder mig til at se hvad Alamo finder frem
hilsen
ole

Back