Excel Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

Men jeg klarer fremdeles ikke se hva du mener med at den på et tidspunkt i dag var 136,19 og noe senere sier du at den ikke har vært over 136 i dag.

Nei, jeg skjønner ikke retorikken her. Har ikke drukket, men bør tydeligvis ta en alkotest likevel...
Mener å huske fra en eller annen skole at 136,19 er over 136...
Eller er det noe annet jeg går glipp av her?

Det var selvsagt en skrivefeil, skulle vaere over 137 og dersom du skal vinne din nte pris i flisespikking kan jeg jo oppsummere her

MD 11 meldte i dag:
Ny rekordpris: USD 138:(

Dette er feil saa jeg svarte:
Ehh.. Nei.. Prisen var nesten paa 139 mandag, akkurat naa ligger prisen paa: Oil 136.19 (hoey i dag paa oevre 136 tallet)

Johnny svarte da:
ehh ja, prisen nesten 139, da er rekorden 138 komma et eller annet.:p

Prisen aapnet i dag paa 136 tallet og har ikke vaert i naerheten av noen som helst rekord. Den er naa 131.52

Det var selvsagt en skrivefeil, skulle vaere over 137 og dersom du skal vinne din nte pris i flisespikking kan jeg jo oppsummere her

Da deler jeg ut din nte pris for å være cocky. Gratulerer;)

Ser foroeverig at dollaren har styrket seg en del mot de europeiske valutaene i dag. NOK er litt under 5,2 og Euro er ca. 1,541

MD11 skriver ingenting om når rekorden ble satt, kunne like gjerne være mandag som tirsdag..:colgate:
(jeg betrakter en 1 dag gammel rekord som ny)

Flyging blir vel for de rike og berømte!

Den globale oljeproduksjonen sank med 0.2% i 2007. Hittil i år har etterspørselen eksplodert blandt annet i Kina.
Selv om forbruket enkelte steder nå går ned som følge av at oljeprisen er høy, er det fortsatt etterspørselen etter olje globalt sett økende.

Jeg tror at man må forvente at oljeprisen ikke vil gå ned med det første. (om den noen gang går ned)

Ja, kineserne hadde bedre effekt enn baade arabere og apekatter i hvite hus.

Olje paa billigsalg, kun 131 dollar... Loep og kjoep!!

Men så gjenstår det å se om kineserne av den grunn går tilbake til maodressen og sykkelen, eller om de stort sett kjører like mye som før, rett og slett fordi de har råd til det også.

Til tross for kinesiske subsidiekutt og olje(sjeik)møte i Arabia nå i helgen ser det også i dag ut for at oljeprisen ligger på rundt $ 135, noe som kanskje gir fortsatt grunn for katastrofiske perspektiver for luftfartens fremtid.

Eller kanskje ikke. Historien er ofte en trøst. For 30 år siden kostet en fullprisbillett mellom Oslo og Bergen 321 kroner. I følge ssb.no's valutakalkulator tilsvarer det 1100 kroner i dag.

Jeg sjekket priser mellom de to byene i morgen. Høyeste "lavpris" hos DY var 1339 kr og høyeste "happy" hos SAS var 1553.

I dag har folk flest i Norge langt bedre råd enn i 1978, men man fløy da også, så kanskje er en god tusenlapp en realistisk pris mellom de to byene.

Til sammenligning kostet en fullpris togbillett mellom i de to byene 191 kr i 1978 (omregnet til i dag 645). Dagens fullprisbillett er på 739 kroner. Reisetiden med tog er stort sett den samme i dag som i 1978, en 6-7 timer.

Back