Ikke gled deg for lenge. Raaoljeprisen fortsetter oppover etter 18% opp paa kort tid. Bensinpiratene her i USA (aka bensinstasjonene) setter opp prisene i rekordfart
Jeg klarer ikke helt å få meg til å synes synd på dere, og nå har jeg kjent skikkelig godt etter! :lol:
Jeg hadde heller tatt 150-200 kroner avslag hver gang jeg fyller bensin,
det er mye mer sikre penger enn ett oljefond man aldri faar noe som helst fra.
He he... 36 dollar kosta det aa fylle 80 liter i gaar![]()
Jeg lurer dog paa hvorfor nordmenn oensker prisen opp (bortsett fra Someone som ikke har bil)?? Tror man virkelig at man faar noe som helst glede av disse oljepengene??
Nei "Ola Dunk" får ikke se mye til disse olje-milliardene uansett, holdt nesten
på å le meg i hjel - når jeg hørte en reportasje på NRK1 en kveld. "Ja nå er
det billig å fylle bensin på bilen osv osv.. og alle hjerter gleder seg, men
for AS Norge er ikke dette bra - masse tapte oljemilliarder osv osv. og
dette taper Ola Nordmann på, til syvende og sist.."
Oljerelaterte inntekter står for ca 1/3 av alle inntekter den norske stat har. Enkelt og greit, uten oljen hadde Norge vært et delvis tilbakestående land.
Folk får juble eller ikke juble hvis de sparer noen tusenlapper i løpet av ett år på bensin når oljeprisen er lav, fakta er at oljepengene på bok er med på å finansiere mye i dag og enda mer for våre etterkommere. I dårlige tider har staten muligheter til å spytte inn X antall milliarder for å redusere arbeidsledighet osv.
Jeg kjører ca 12 000km i året (900liter) så det er temmelig likegyldig for meg om bensinprisen er 9kr eller 14kr pr liter.
Denne diskusjonen har vel gått på repeat de siste 50 innleggene nå:lol:
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.