• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Excel Ny rekord igjen for oljeprisen og dollaren

Her ligger fremdeles 95 oktan på 13,59, hvor mye blir det i forhold til amerikanske forhold?

Jævlig mye .... håper vi aldri kommer dit ....

Hehe, jeg synes litt synd på de som kjører rundt i store amerikanske SUV'er her nå. Tror Gastech (som bygger om bensinbiler til gassdrift) og tilsvarende opplever gode dager nå. :p

Startet dagen med videre nedgang, kan vi haape paa rundt 120 i dag??? Oil 126.35. Pumpene her er uforandret, men de har ihvertfall stoppet aa gaa oppover.

..................
Ifølge Wall Street Journal kan kollapsen i oljemarkedsføringsselskapet SemGroup denne uken ha spilt en rolle i oljeprisfallet på 14 prosent de seneste ti dagene, melder TDN Finans.
.....................
Ifølge nyhetsbyrået påpeker WSJ at endringer i selskapets hedging har sammenfalt med store endringer i oljeprisen den seneste tiden.
.............

http://www.hegnar.no/bors/energi/article297609.ece

Jeg har blitt mye mer oppmerksom på prisene i det siste. Det lønner seg å følger med.
Prisforskjell på ca. 1 krone har litt å si når mann kjører mye.

Oljepris x Dollarkurs = Inntjening til oljeeksporteurer

Skal dette blir i minst konstant, og dette kan vi trolig forutsette med Saudi-Arabia, sa blir det - strengt matematisk sett - en enkelt sammenheng.

Tanket for litt over 10'ern i Sverige (95-blyfri) for noen dager
siden, ja det hadde jeg aldri trodd.. men er vel kun svært kortvarig
dette vil jeg tro, desverre!

Back