Ny operatør BLL-FRA ?

Jan

ScanFlyer Gold
Ny operatør BLL-FRA ?

Rygtet på en andet forum siger der kommer ny operatør mellem BLL og FRA.
EuroWings med BAe 146, istedet for Cirrus!

Nogen der kan se noget i systemerne Ole !
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Yeps den er god nok, fra d. 30.03.08. Og priserne starter på 860 kr. for en retur, så afsted spottere.:colgate:
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by Jan

Rygtet på en andet forum siger der kommer ny operatør mellem BLL og FRA.
EuroWings med BAe 146, istedet for Cirrus!

Nogen der kan se noget i systemerne Ole !
Jeg er først på job senere idag, men kan se at du allerede har svaret

Hilsen
Ole
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Det må betyde at den rute ændrer status til at være en rigtig LH rute. pt er det en C9 rute med LH codeshare.
Forskellen ligger bl.a. i at som rigtig LH rute optjenes der SAS EB point, det gør der ikke på en C9 rute

C9=Cirrus Airlines

Det at de ændre fra E70 til BAe 146-300 er jo også noget af en øgning af kapasisteten - godt gået BLL
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by FlightDeck

Så det skjer altså det samme som på SVG-FRA-ruten?
Hvis du med "det samme" mener at de sætter større fly ind, så JA!
Men forskellen var/er at hidtil på BLL har det været en C9 rute med LH codeshare, mens SVG har været en ren LH rute fløjet af cityline, nu(fra 30/3-08 fsva BLL) er begge LH ruter fløjet af Eurowings
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Da blev det kendt i pressen også !

Lufthansa fordobler i Danmark
Lufthansa øger i Danmark fra 31. marts næste år til otte daglige afgange. Lufthansa vil fra sommerprogrammet selv flyve Billund-Frankfurt – med større fly end i dag.

Lufthansas i dag fire daglige flyvninger fra Danmark, bliver fra sommerprogrammet næste år til otte.
Det sker ved at indsætte en ekstra middagsafgang fra København til München samt ikke mindst ved, at Lufthansa fra 31. marts næste år selv vil overtage ruten mellem Billund og Frankfurt med tre daglige flyvninger.

”Med den tredje Lufthansa-flyvning fra København til München, bliver rejsetiden til f.eks. Boston ud af München to timer kortere end i dag,” siger Lufthansas country manager i Danmark, John Nielsen, til Take Off.

”Og fra sommerprogrammet næste år overtager Lufthansa ansvaret for ruten Billund-Frankfurt. Lufthansa Regionals selskab, EuroWings, afløser Cirrus Airlines på ruten, som EuroWings vil betjene med BAe 146 jets med plads til 98 passagerer. Dermed øges antallet af sæder pr. afgang med en tredjedel,” siger John Nielsen.

Stadig stigende efterspørgsel på ruten fra Billund til Frankfurt har fået Lufthansa til at overtage ruten med egne fly.
Dermed skal Lufthansa også stå for salget på denne strækning, hvilket Cirrus i øjeblikket klarer.

”Vi opfylder dermed et ønske om bedre service og større fly på Billund-Frankfurt, hvor der også med EuroWings vil være to klasser, økonomi og business class,” siger John Nielsen.

Cimber Air fortsætter med at flyve for Lufthansa mellem Billund og München – op til tre gange på hverdage.

Cirrus Airlines rykkede på vegne af Lufthansa ind på Billund-Frankfurt for to år siden, da Sterling lukkede den tidligere Maersk Air-rute…

Kilde: Take off.dk
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Et andet selskab der ligeledes udvider betjeningen af CPH fra sommeren 2008 er Air France der efter 2-3 år fravær igen går på 5x dagligt mellem CDG og CPH. Nyt er en afgang fra CPH til CDG kl 13.20 fløjet med A318.
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Og her er den officielle fra Lufthansa.

http://www.bll.dk/upload/pdf/dlh_bll_fra.pdf
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by PP

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Et andet selskab der ligeledes udvider betjeningen af CPH fra sommeren 2008 er Air France der efter 2-3 år fravær igen går på 5x dagligt mellem CDG og CPH. Nyt er en afgang fra CPH til CDG kl 13.20 fløjet med A318.

PP, så iøvrigt i amadeus forleden at der var AF CDG-CPH-CDG opsat med A321. Er det ikke nyt at AF bruger A321 på CPH, eller er jeg bare "bagefter"??
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by TheDane

Originally posted by PP

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Et andet selskab der ligeledes udvider betjeningen af CPH fra sommeren 2008 er Air France der efter 2-3 år fravær igen går på 5x dagligt mellem CDG og CPH. Nyt er en afgang fra CPH til CDG kl 13.20 fløjet med A318.

PP, så iøvrigt i amadeus forleden at der var AF CDG-CPH-CDG opsat med A321. Er det ikke nyt at AF bruger A321 på CPH, eller er jeg bare "bagefter"??

Det sker at AF benytter A321 på CDG-CPH - det er dog relativt sjældent. De seneste to dage har A321 dog været benyttet, men såvidt jeg ved er det ikke permanent. Det tyder dog på en fornuftig belægning, hvilket formentlig er grunden til at en femte daglig afgang indsættes fra sommerprogrammet.
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by PP

Originally posted by TheDane

Originally posted by PP

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Et andet selskab der ligeledes udvider betjeningen af CPH fra sommeren 2008 er Air France der efter 2-3 år fravær igen går på 5x dagligt mellem CDG og CPH. Nyt er en afgang fra CPH til CDG kl 13.20 fløjet med A318.

PP, så iøvrigt i amadeus forleden at der var AF CDG-CPH-CDG opsat med A321. Er det ikke nyt at AF bruger A321 på CPH, eller er jeg bare "bagefter"??

Det sker at AF benytter A321 på CDG-CPH - det er dog relativt sjældent. De seneste to dage har A321 dog været benyttet, men såvidt jeg ved er det ikke permanent. Det tyder dog på en fornuftig belægning, hvilket formentlig er grunden til at en femte daglig afgang indsættes fra sommerprogrammet.

Blev lidt nysgerrig og snuppede et nærmere kig i Amadeus og det ser faktisk ud til at AF2350 (12.45 CDG-CPH 14.40) og returen AF2351 (15.30 CPH-CDG 17.30) mandag til fredag fast er opsat til A321 her i vintersæsonen. Men vintersæsonen trådte jo også i kraft søndag og det passer med at A321 netop er kommet de sidste dage, som du skriver PP. Som du også skriver må det jo være udtryk for rigtig god belægning. Hvilket jo også understøttes af den femte daglige afgang til sommer (hvor AF2350/2351 iflg Amadeus så går "tilbage" til A320).
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Originally posted by TheDane

Originally posted by PP

Originally posted by TheDane

Originally posted by PP

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Et andet selskab der ligeledes udvider betjeningen af CPH fra sommeren 2008 er Air France der efter 2-3 år fravær igen går på 5x dagligt mellem CDG og CPH. Nyt er en afgang fra CPH til CDG kl 13.20 fløjet med A318.

PP, så iøvrigt i amadeus forleden at der var AF CDG-CPH-CDG opsat med A321. Er det ikke nyt at AF bruger A321 på CPH, eller er jeg bare "bagefter"??

Det sker at AF benytter A321 på CDG-CPH - det er dog relativt sjældent. De seneste to dage har A321 dog været benyttet, men såvidt jeg ved er det ikke permanent. Det tyder dog på en fornuftig belægning, hvilket formentlig er grunden til at en femte daglig afgang indsættes fra sommerprogrammet.

Blev lidt nysgerrig og snuppede et nærmere kig i Amadeus og det ser faktisk ud til at AF2350 (12.45 CDG-CPH 14.40) og returen AF2351 (15.30 CPH-CDG 17.30) mandag til fredag fast er opsat til A321 her i vintersæsonen. Men vintersæsonen trådte jo også i kraft søndag og det passer med at A321 netop er kommet de sidste dage, som du skriver PP. Som du også skriver må det jo være udtryk for rigtig god belægning. Hvilket jo også understøttes af den femte daglige afgang til sommer (hvor AF2350/2351 iflg Amadeus så går "tilbage" til A320).

Det har du ret i - ved nærmere eftersyn er AF2350/2351 ganske rigtigt opsat med A321 resten af vinteren. Ja tyder på god belægning og AF/KL er blevet ganske stærke ud af CPH med 5x daglig til CDG og 6x daglig til AMS fra næste sommer.
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Også positivt at LH udvider betjeningen af CPH-MUC med en middagsafgang - denne vil have afgang fra CPH kl 13.00 og bliver fløjet med CRJ900. De to andre LH afgange til MUC fra CPH vil bliver fløjet med RJ85.

Udover udvidelsen på MUC-CPH fra 2x til 3x dagligt, har Lufthansa nu også besluttet at udvide betjeningen af FRA-CPH fra 2x dagligt til 3x dagligt - nyt er en eftermiddags afgang fløjet med A319.

Hermed vil Star Alliance i form af SK & LH have 8 daglige flyvninger på både MUC og FRA.
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Allerede nu har Lufthansa åbenbart vurderet at selv den øgede kapacitet BLL-FRA er for lille: I hvert tilfælde er morgenafgangen fra Billund og aftenafgangen fra Frankfurt blevet ændret til 737-500 gennem hele sommerprogrammet. Altså får vi ikke bare en ægte LH-rute, men også et "ægte" LH-fly i BLL!
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Det var en lille opgradering, hele 10 pladser ekstra.
men ok lidt har jo også ret :rolleyes:
 
Re: Ny operatør BLL-FRA ?

Det var en lille opgradering, hele 10 pladser ekstra.
men ok lidt har jo også ret :rolleyes:

På lufthansa's side står det 103 sæder på 735 og et andet steds 111 sæder, jeg ved ikke hvad ser er rigtig!. Men der er lidt flere Business sæder på 735 end på BAE-146, måske derfor de vil benytte denne type i stedet. Men lækkert at se Lufthansa's egne farver også.
 
Back
Top