Er en grunn til at jeg flyr DY kun når jeg må.Syns ikke noe om dette i det hele tatt.
Kjos har allerede antydet at han vil satse på asiatisk crew for denne ops'en.
Da lurer jeg på hvor de kommer fra og hvordan de skal fristes?
.
Og mulighetene for selskapene til å ansette folk over landegrensene er vel en av de fire frihetene (eller hva det nå var...)
Da regner jeg med at selskaper som Qatar også er uaktuelt for deg?
De er jo kjent for å rekruttere crew fra den tredje verden på absolutte minimumslønninger, og hel uten rettigheter.
Da lurer jeg på hvor de kommer fra og hvordan de skal fristes?
-----
Asia er ikke regionen hvor man finner erfarne crew for en billig penge; og det har vel heller aldri vært det.
Og så må vi ha lavkostbaser ute. Ved å opprette for eksempel en ny base i Bangkok fremfor i Skandinavia, sier det seg selv at alt blir mye billigere å drifte. Slik kan vi presse kostnadene ytterligere ned, sier Bjørn Kjos.
Det er kanskje forskjell på crew til F/D og til kabinen?
Kjos synes visst fortsatt å tro det. Dette fra DN torsdag.
http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2145620.ece
Helsinki – Alicante eff 01DEC18 1 weekly
Helsinki – Budapest eff 28OCT18 3 weekly
Helsinki – Ivalo eff 28OCT18 1 weekly (3 weekly from 04DEC18)
Helsinki – Kittila eff 31OCT18 3 weekly (4 weekly from 02DEC18)
Helsinki – London Gatwick eff 28OCT18 8 weekly (11 weekly from 01DEC18)
Helsinki – Oslo eff 28OCT18 11 weekly (12 weekly from 07DEC18)
Helsinki – Oulu eff 29OCT18 6 weekly (up to 3 daily by 02DEC18)
Helsinki – Paris Orly eff 02NOV18 1 weekly (3 weekly from 03DEC18)
Helsinki – Rovaniemi eff 28OCT18 5 weekly
Helsinki – Salzburg eff 12JAN19 1 weekly
Helsinki – Tenerife South eff 30OCT18 3 weekly
Norwegian lanserar två nya direktlinjer från Helsingfors-Vanda: Tel Aviv och Gdansk
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.