Ny logo for Norwegian

Blir sikkert bra dette, men jeg leser logoen son "nx" og ikke som "n_med_fly_bak".

Enig med deg - spørs om ikke nettopp det er meningen.

Kan til og med tolkes som en O.

Men det kanskje meningen, at det kan tolkes på flere måter? At flyet nødvendigvis ikke ser ut som et korrekt fly, er mer kult, synes jeg. Og tror det faktisk passer bedre rent logomessig.

Som andre er inne på så virker denne langt freshere og fungerer nok bedre på også mindre digitale flater. Selv om noen sikkert savner papirbilletten :p

Så spiller det jo heller ingen rolle hva andre gjør, poenget er at det skal signalisere Norwegian.

Og i norsk sivil luftfart er det vel omtrent bare Luftambulansen som har klart per i dag og ha en flåte i samme farger og profil :stir

En av fordelene med kun to farger og spesielt ikke skygge eller forskjellige fargetoner i logo,
er at alle plasser logo brukes i profilering har de korrekte fargene … flyplass-skjermer, skjema osv., spesielt der «tredjepart» printer og herjer.

Finnes MYE rart rundt omkring som ikke akkurat følger profilmanualen.

Etter 20 år var det vel på tide.
Synes den nye ble flott 😊

Attachments

• norwegian-logo-1960.jpg
    norwegian-logo-1960.jpg
    109.2 KB · Views: 1,759
Husk at de skal gå over til Max, så dette er helt i tråd med den endringen.

Apropos... Så på min siste tur at "Safety onboard"-kortene hos Norwegian har headingen 737-800 / 737-8.

De bruker altså ikke MAX-betegnelsen. Kanskje like greit.

Hmmmm...

Enig i at flyet i den gamle logoen ser bedre ut, og det passer etter min mening bedre at det er blått en hvitt. I den gamle logoen er alle fargene i det norske flagget representert, og uten et blått element virker rødfargen mer bleik synes jeg.

At logoen bare er rød og hvit gjør den litt mer "billig" i mine øyne, minner om Play og AirAsia (men det skal og sies at Swiss og Austrian bruker hvitt og rødt på en god måte). Blått gir ofte assosiasjoner til trygghet og pålitelighet, så jeg synes de skal være litt forsiktige med å fjerne blått.

Hadde jo og vært spennende om vi så en harmonisering der WF og DY bruker litt av de samme elementene.

I pressemeldingen sies det jo at det kommer en helt ny fargepalett som den nye logoen vil passe til…så vi skal vel ikke utelukke at blått fortsatt vil brukes.

…og i går så jeg en reklame fra Norwegian på Nationaltheatret stasjon…men Norwegian og flyet i hvitt på blå bakgrunn. Så blåfargen var ikke død;-)

Den jeg har sett er blå - rød topp og blå bunn med Norwegian logo…helt klart et spill på flagget. Svart har jeg aldri sett Norwegian bruke

Seriøst ?

norwegian ?

Burde i det minste klare å bruke stor bokstav

Norwegian

Ja fysj! Tenke seg til at selskaper som Amazon, Adidas, Ebay, Facebook, Intel og MasterCard har klart å unngå konkurs med liten forbokstav i logoen!

Her må du legge bort grammatikken, en logo i små bokstaver virker mer uformell og innbydende enn en med store bokstaver, sånn cirka akkurat det Norwegian trenger å fremstå som for den gemene hop.

…og da logoen ble laget var den jo også en nettadresse - som jo ikke skrives med stor forbokstav.

Muligens noe OT, men går det treigt med den generelle oppgraderingen av dekoren? Synes ikke å ha sett så mange "nye" individer med oppfrisket dekor på lenge nå. Eller er det bare jeg som ikke følger så godt med kanskje....?

Hvordan går det med fremdriften på omprofileringen (hvis man kan kalle den det ;))? Tenker da eventuell ny dekor på fly og annen «hardware» (ny profil på SoMe og sånt er jo live for lengst). Noen som vet? :)

Back