Ny langrute strategi?

ORD er et enormt bra utgangspunkt om man skal til USA. Det er bare en ganske smal stripe på østkysten fra Boston til North Carolina og de mest vestlige statene at man sparer noe særlig ved å fly til f.eks NYC i øst og SEA i vest. UA sitt rutenett ut fra ORD er imponerende, bare synd at flyplassen er så plaget av forsinkelser. Når utbedringen av rullebane-layouten er ferdig, så vil jeg tro at ORD må være et klart førstevalg om SK skal ha en USA-rute fra OSL.

Det har faktisk gått rykter om en Gardermoen-Sola-Houston rute netopp pga. oljen. Så det er lov og håpe. Det hadde vært noe Leorim? :D

CO i Norge ønsker IKKE å selge videreforbindelser fra Newark - da mister de inntjeningen på Osloruten... Ryktene om rute til Houston fra Stavanger har gått siden 80-tallet...

Originally posted by EB CO i Norge ønsker IKKE å selge videreforbindelser fra Newark - da mister de inntjeningen på Osloruten... Ryktene om rute til Houston fra Stavanger har gått siden 80-tallet...

Men likevel ligger det priser og forbindelser i salg som er utmerkede. Om de ikke ville selge forbindelser fra Oslo kunne de bare økt minimum connecting time.

Joda, prisene til CO er meget bra.:exclamati

Har nå tre turer ONE-STOP fra OSL via EWR i de kommende 9 mnd, til meget bra priser. Disse til San Diego, Honolulu og Phoenix med CO.

Siden vi har gjort EuroBonus til program nr. 2 etter FB, er det topp med full bonusuttelling på CO. ikke noe 25 % der i gården. I tillegg gir FB 50% ekstra poeng ( Eurobonus 15 % ) på sølv og 75 % ekstra poeng ( EuroBonus 25 % ) på gull.

Ikke rart at poengene renner inn meget raskt.

Spesielt ONE-STOP Oslo-Honolulu for kr. 8.046 er billig ( B 764 non-stop fra EWR-HNL ).

Så jeg tviler på denne teorien om at de ikke liker at folk flyr videre. Vet ikke om Dag ( Johnsen ) har noen kommentar ??:exclamati

Originally posted by Redcap

Originally posted by EB CO i Norge ønsker IKKE å selge videreforbindelser fra Newark - da mister de inntjeningen på Osloruten... Ryktene om rute til Houston fra Stavanger har gått siden 80-tallet...

Men likevel ligger det priser og forbindelser i salg som er utmerkede. Om de ikke ville selge forbindelser fra Oslo kunne de bare økt minimum connecting time.

Eller skrudd opp prisene ganske kraftig.
Om man skal fra OSL til vestkysten er det en "omvei" å fly via EWR, man bruker ganske mye lenger tid enn å fly med SAS viaSEA eller med LH via FRA osv.

Når det gjelder SVG-IAH så hadde jeg ønsket den velkommen. Vi bruker KL via AMS, og derfor tror jeg at jeg skal unngå kurs i Houston, evt betale mellomlegget for å fly SAS av egen lomme. KL er :( :cry: :( :cry:

Originally posted by EB

WOW!!! Her bør det vel :nor :nor :nor (...og MartinL får vel kanpt sove etter dette!)

Haha, ja det gikk for meg nesten nå. Birken, Rygge air show og dette på en weekend! Julaften!!!!!!!!!!

JA, la oss håpe at det blir noe av dette! OM det nå skulle blir både Chicago og BKK, hvordan vil man kunne utnytte f,eks EN A340 maskin for en slik rute? Kan man f,eks tenke seg gjennomgående rutenummer fra USA til Thailand vv, og på den måten få inn ekstra trafikk på den måten? Det må vel i såfall kunne blir den raskeste forbindelsen fra den delen av USA til Thailand og tilbake.

Ja med daglige begge veier (rent teoretisk) skulle det vel tilsi en 340 med god arbeidsutnyttelse fra Osl...

Det beste ville vel heller kankje å kjøre Chicago daily mens bytte Bangkok/Bejing?

men uansett så stopper ikke SAS lekkasjen til finnair med å starte BKK og Chigago.
Det er marked for og burde åpnes for flere destinasjoner. Er overbevist om at SAS skulle klart å fylle 2 maskiner med base på Osl!

Originally posted by Farmer JA, la oss håpe at det blir noe av dette! OM det nå skulle blir både Chicago og BKK, hvordan vil man kunne utnytte f,eks EN A340 maskin for en slik rute? Kan man f,eks tenke seg gjennomgående rutenummer fra USA til Thailand vv, og på den måten få inn ekstra trafikk på den måten? Det må vel i såfall kunne blir den raskeste forbindelsen fra den delen av USA til Thailand og tilbake.

..bortsett fra Thais A345 nonstop ? Eller flyr den ennå ?

Originally posted by Redcap
..bortsett fra Thais A345 nonstop ? Eller flyr den ennå ?

NYC New York Metro NY US = JFK LGA EWR
BKK Bangkok Int'l TH [VTBD]
TI 04 sep 2007

Carrier Flight From Depart To Arrive A/C St Information
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ------------------------------------
TG 791 JFK 11:35 BKK 16:10 +1 345 0 Dist: 8658 mi/13933 km | Dur: 17:35

Om man skal fra BKK til ORD så vil nok BKK-OSL-ORD kunne være på samme nivå tidsmessig som BKK-NYC-ORD , så sant OSL blir schedulert med ca 2 timer bakkestopp.

Sorry, men dette tror jeg ikke før jeg ser en A340-300 med SAS logo står på OSL...:naughty:

Airbus 330.

Originally posted by Dag Viking

Om man skal fra BKK til ORD så vil nok BKK-OSL-ORD kunne være på samme nivå tidsmessig som BKK-NYC-ORD , så sant OSL blir schedulert med ca 2 timer bakkestopp.

Hvorfor bruke 2 timer til bakkestopp. Da jeg jobbet på TG på ARN hadde vi gjennomgående maskin BKK-ARN-CDG med 60 min bakkestopp, hvor det var crewbytte, cateringbytte og 2-300 pax av og på ... så DET må man vel klare på OSL med et fly som har bare halvparten så mange pax :D
Men, det var nå dette å få våre venner på F.vik å tenke seg en slik gjennomgående rute istedet for 2 separate ruter til BKK og ORD uten noen slik sammenheng som jeg drar opp her.

Jeg tipper Norwegian åpner langdistanserute i løpet av de neste fem årene... Så SAS bør få fingern ut! Vi har sett nok ganger nå at Norwegian har kommet SAS i forkjøpet. Hvor blir det av drivet og ambisjonene?

blablablablablablablabla.... Det er hva jeg synes om hva Dua sa...

Dette tror jeg ikke en døyt på før en pressemelding fra Airbus (eller Boeing eller en eller annen bruktflyselger)

Originally posted by Dag Viking

Eller skrudd opp prisene ganske kraftig.
Om man skal fra OSL til vestkysten er det en "omvei" å fly via EWR, man bruker ganske mye lenger tid enn å fly med SAS viaSEA eller med LH via FRA osv.

Når det gjelder SVG-IAH så hadde jeg ønsket den velkommen. Vi bruker KL via AMS, og derfor tror jeg at jeg skal unngå kurs i Houston, evt betale mellomlegget for å fly SAS av egen lomme. KL er :( :cry: :( :cry:

Hvorfor ikke LH via FRA? Kjenner flere som har den som sin foretrukne reisevei til IAH

Back