• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny konsernsjef i SAS 8. feb 2010?

Status
Not open for further replies.
Re: Hvem overtar for SGS (SAS-handling)?

Ny konsernsjef fra 8 feb tro?

Hva får deg til å tro det?
Så sant ikke du sitter på noe spesielle opplysninger, så tror jeg dette er svært usansynlig. Det er naturlig om konsernsjefen vurderer sin stilling dersom snuoperasjonen han har satt i gang ikke fører til noe. Men man er midt inne i denne omstillingsfasen, og man ser ennå ikke effekten av den, økonomisk.
Å trekke seg midt i denne operasjonen....nei

Hva får deg til å tro det?
Så sant ikke du sitter på noe spesielle opplysninger, så tror jeg dette er svært usansynlig. Det er naturlig om konsernsjefen vurderer sin stilling dersom snuoperasjonen han har satt i gang ikke fører til noe. Men man er midt inne i denne omstillingsfasen, og man ser ennå ikke effekten av den, økonomisk.
Å trekke seg midt i denne operasjonen....nei

Det er jo direkte feil IMM, at man ikke ser effekter av snuoperasjonen. Antall årsverk spesielt i ADM og operativ er redusert tildels dramatisk, og besparelsene er allerede store. Vi ser allerede konturene av en mye mer smidig og lett organisasjon, så her gjøres det mye rett for tiden!

Re: Ny konsernsjef i SAS 8. feb?

Antall årsverk spesielt i ADM og operativ er redusert tildels dramatisk, og besparelsene er allerede store. Vi ser allerede konturene av en mye mer smidig og lett organisasjon, så her gjøres det mye rett for tiden!

Nå har jeg aldri vært SAS-fan, men å høre at du sier det Farmer er virkelig bra. Et av de store utfordringene i SAS systemet har jo i en årrekke vært den overvektige administrasjonen, så om de virkelig har fått tynnet ut der nå så er ingenting bedre. Bra!

Det er jo direkte feil IMM, at man ikke ser effekter av snuoperasjonen. Antall årsverk spesielt i ADM og operativ er redusert tildels dramatisk, og besparelsene er allerede store. Vi ser allerede konturene av en mye mer smidig og lett organisasjon, så her gjøres det mye rett for tiden!

Jeg ser jeg uttrykte meg uklart. Det jeg mener er at det er mye igjen av core SAS som ikke er gjennomført og at man ikke vil se resultatet av hele omorganiseringen umiddelbart. Et eksempel: SAS sier de vil konsentrere seg om kjernevirksomheten, og bakketjenestene er lagt ut på anbud. Det er ennå ikke tatt noen beslutning på dette. Skulle det bli en annen aktør som tar over, vil man ikke se resultater av dette i løpet av en uke eller to.

Skjønner dere hva jeg mener nå? Jeg mener det er uklokt å spekulere i avgang og ser det som helt utenkelig at det vil skje.

Re: Ny konsernsjef i SAS 8. feb?

Er vel ikke utenkelig med en eller annens avgang om styret ikke er enige om selskapets vei fremover.
Og dette var ikke ment som en spekulasjon fra meg men bare en tanke som slo meg da de hadde viktigere saker å ta opp enn en mulig kommende aksjon fra sgs

I følge min forståelse av tidligere tråder som er stengt her inne bør denne være en av disse.

Som jeg har forstått det stenges tråder som kommer ut fra ditt eget hode eller fra en annens, bare det ikke kommer fra et annet forum. Ref tidligre tråd ang Kjos.

Dessuten ser jeg ikke noen grunn til at det skal skiftes i ledelsen i SAS.
Når galt skulle skje og at nån tusen er ute av lønningslisten vil det vises på CORE
Desverre for de det gjelder og flere vil det nok bli.

Men SÅ tror jg det vil vises mot Dy, men det er nok en annen sak..

Status
Not open for further replies.
Back