Ny IT Plattform for SAS 26.02.2012

Jeg håper i hvert fall det ikke skjer noe med bestillingssystemets GUI. Det er helt supert å kunne sammenligne priser på forskjellige booking- og service-klasser i det samme bildet.
 
SAS vil stenge ned bookingsystemene fra 15:00 lørdag 25/2 til 07:00 søndag 26/2 i forbindelse med migreringen
 
Jepp - men forhåpendtligvis skinner solen på den andre siden. Hva med å pensjonere den 'gamle' alle feilene-tråden og åpne en ny for det nye systemet?
 
Hva med å pensjonere den 'gamle' alle feilene-tråden og åpne en ny for det nye systemet?

God idé.. Og når man kender SAS IT/CSC, så ved man jo også allerede nu at også det nye system får brug for sådan en tråd ;)
 
Jepp - men forhåpendtligvis skinner solen på den andre siden. Hva med å pensjonere den 'gamle' alle feilene-tråden og åpne en ny for det nye systemet?

Selv om jeg tror jeg vet svaret ditt allerede - blir det noen funksjonelle endringer med denne utrullingen?

Kjør gjerne på med en No Comment :)
 
Og det finnes enda flere funksjoner i CM-delen (pax-delen i DCS) enn dem som listes opp der som man kan velge å ha med (og betale for), eller velge å ikke ha med. Mitt selskap har valg med noen ekstrafunksjoner, og valgt bort andre. En del av de bortvalgte vurderes å legges til senere.

Men jeg vil savne native, ja...
 
Det skal ikke bli noen funksjonelle endringer. Men siden man slipper problemene som har kommet som følge av at bookingsystemet (amadeus) ikke snakker alltid like bra og er helt i synk med resaid, så burde noen feil forsvinne. Eneste som blir endret er TravelPass, som er et rent resaid-produkt og som ikke direkte kunne overføres til altea, men som jeg har skjønt det er det på plass men at det vil nok bli mindre endringer i bruken. Man kommer nok til å ta i bruk en del ny funksjonalitet som altea gir, men det kommer etterhvert.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Skjer det store ting i helgen? Se http://www.sas.no/no/info/:

Systemoppdateringer

SAS, Widerøe og Blue1 gjennomfører systemoppdateringer fra lørdag 25. februar kl. 15.00 til søndag 26. februar ca. kl. 07.00. I denne perioden er det ikke mulig å søke informasjon, gjøre bestillinger, endre eller avbestille din reise på sas.no eller i øvrige kanaler (SAS Reisesenter, reisebyråer, internettbyråer og billettkontorer på flyplassen). Vet du allerede nå at du må bestille en flybillett for uke 9, så bestill allerede i dag.

Flyene våre vil gå i henhold til tidtabell, og du kan sjekke inn som vanlig. Vi anbefaler deg som skal reise 25.-26. februar å beregne ekstra god tid på flyplassen og, hvis mulig, på forhånd skrive ut boardingkortet ditt, eller lagre det på mobilen.

Våre SMS-tjenester kan også bli påvirket av oppdateringen frem til 26. februar. De fleste av våre passasjerer som er mottakere vil få tjenestene som normalt. Dersom det ikke skulle skje, eller du lurer på om flyet skal ta av i henhold til tidtabell, besøk oss her på sas.no. I denne perioden er det ikke mulig å melde seg på våre SMS-tjenester.

For profiler: I perioden 17 - 26. februar er det ikke mulig å gjøre endringer, opprette nye eller slette eksisterende profiler pga. systemoppdatering hverken på Internett eller via telefon.

Vi beregner å åpne igjen for bestilling på søndag morgen ca. kl. 07.00. Følg med på sas.no for oppdateringer. Velkommen tilbake!
 
...og TPI-bookingen kan gjerne dø umiddelbart. Jeg har ikke tall for antall bookinger med problemer (registrert som boardet før jeg har ankommet flyplassen, ikke mulig å sjekke inn, seter som forsvinner etc)

Amen. Har hatt litt problemer denne uken, bl.a. bookinger som ikke vises når man swiper kortet (men bookingen finnes) – og setereservasjoner som har forsvunnet uten forklaring.

Håper dette betyr at vi ikke nå lenger behøver 4 innlogginger: TPI, TPC, EuroBonus og Bedriftsbestilling.
 
Det ser også ut som Amadeus ikke kan levere funksjonalitet i dag som trengs for den "usynlige gardinen" som finnes i dag på innlandsflyene. Det blir heller ikke mulighet til "go-show" på TravelPass, og presentasjonen i sjekkinn-systemet blir forenklet og annerledes. Jeg er spent på overgangen, spesielt for oss på stasjonene.
 
Åh. "Go-show" er å dukke opp i gate uten å ha en booking. (Tror det spiller på uttrykket "no-show".)

Dels OT, men minnes BUs løsning der det bare var å trekke kredittkortet i gaten hvis det var ledige plasser og vips var man velkommen med kvittering pr. mail, på samme måte som på flytoget. Men all utvikling går jo ikke fremover.
 
Dels OT, men minnes BUs løsning der det bare var å trekke kredittkortet i gaten hvis det var ledige plasser og vips var man velkommen med kvittering pr. mail, på samme måte som på flytoget. Men all utvikling går jo ikke fremover.

BU hadde jo det mest fantastiske for oss om var studentar; klippekort, fastpris og "full flex". Det var tider!
 
Det blir heller ikke mulighet til "go-show" på TravelPass, og presentasjonen i sjekkinn-systemet blir forenklet og annerledes. Jeg er spent på overgangen, spesielt for oss på stasjonene.

Takk for oppklaring – men vil dette få noe praktisk betydning for oss TPIere? Vi må jo uansett ha en booking for å kunne komme oss gjennom Fast-Track etc.
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Og nå opplyses det på sas.no at frem til slutten av mars vil ikke deres tidstabeller være tilgjengelig på websiden.

SAS_2012-02-24.jpg
 
Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Da får vi håpe at tidtabellen funker etter endringen.

Sist jeg forsøkte å få opp tidtabell for OSL-ARN, så fikk jeg kun forslag på ruten via CPH.... :rolleyes:
 
Back
Top