Ny flybuss fra Heimdal (til TRD)

Jens W

ScanFlyer Crusty
Mandag 23. november starter Trondheim Turbuss AS opp en ny flybussrute med avgang og ankomst på Heimdal stasjon. I første omgang vil det være snakk om seks daglige avganger til og fra Trondheim lufthavn Værnes.

adressa.no

I utgangspunktet perfekt for meg som bor på Heimdal og bruker bilen til jobben. Men jeg finner ingenting om rutetidene og med kun 6 daglige avganger så spørs det om det passer....blir spennende:D

Men for de som bor på Hjemdal/Tiller/Kolstad er det perfekt,slik at de slipper nedenom sentrum da.......Skulle absolutt vært høyere frekvens fordi det etterhvert har blitt ganske høyt antall personer der opp......

Men for de som bor på Hjemdal/Tiller/Kolstad er det perfekt,slik at de slipper nedenom sentrum da.......

Den nye flybussen kjører via sentrum.

Forøvrig er det rart at det ikke ligger noen rutetrase eller rutetabell på nettsiden deres, oppstart er jo allerede fra mandag av.

Forøvrig er det rart at det ikke ligger noen rutetrase eller rutetabell på nettsiden deres, oppstart er jo allerede fra mandag av.

Helt uaktuellt for min del, da blir det Audi ekspressen fortsatt:D

Djizzzz....hva er vitsen....??? Sentrum har jo nok tilbud med flybuss allerede..... Likesågreit å kjøre omkjøringsveien....

Last edited:
Nye flybusser fra til TRD

Da er nettsidene til den nye flybussen oppe og går:

http://www.trondheimflybuss.no/

Det blir 3-6 avganger i døgnet, mot 28-66 avganger for SAS Flybussen (Klæburuten). Ingen info om returen fra Værnes dog.

Prisene er identiske, men nykommeren har vel ikke billettsamarbeid med Team Trafikk som gir overgang/rabatt. Og i likhet med SAS Flybussen er de av oss som bor øst for Leangen ignorert (mao. kjører ikke over Skovgård).

Kan vel også nevne den tredje flybussen som skal trafikkere TRD fom. 19. desember: YBuss. Den vil 1-3 ganger om døgnet kjøre ruten Åre-TRD-Åre, til tider som matcher KL og WF-avgangene rimelig greit.

I utgangspunktet perfekt for meg som bor på Heimdal og bruker bilen til jobben. Men jeg finner ingenting om rutetidene og med kun 6 daglige avganger så spørs det om det passer....blir spennende:D

Er 6 avganger daglig noe tilbud å snakke om egentlig? Burde i det minste ha vært én avg. pr. time.

Re: Nye flybusser fra til TRD

Og i likhet med SAS Flybussen er de av oss som bor øst for Leangen ignorert (mao. kjører ikke over Skovgård).
Jeg velger som regel Nettbuss' som kjører "gammelveien". Selv om det tar lengre tid så sparer jeg på at jeg slipper å busse feil vei først.

Kan vel også nevne den tredje flybussen som skal trafikkere TRD fom. 19. desember: YBuss. Den vil 1-3 ganger om døgnet kjøre ruten Åre-TRD-Åre, til tider som matcher KL og WF-avgangene rimelig greit.
For å pirke litt, så er det Skybus som står for den flybussen. (Som er et Ybuss-selskap)

Ny rute:

Holdeplasser til Værnes:

* Flatåsen senter
* Husebytunet
* Saupstadsenteret
* Casper Lundesvei
* Torplassen
* Midteggen
* Saupstadringen 109
* Skytterbanen
* Klokkstein
* J.P Kroglundsvei