MÅ det bli slik at SAS nedskalerer i Skandinavia nå? MÅ det bli slik at SAS skal «feede» AF/KLM?? MÅ det bli slutt på *A? Jeg har ikke peiling, men det er mye negativt tankespinn uten kilder her??
MÅ det bli slik at SAS nedskalerer i Skandinavia nå? MÅ det bli slik at SAS skal «feede» AF/KLM?? MÅ det bli slutt på *A? Jeg har ikke peiling, men det er mye negativt tankespinn uten kilder her??
Jeg tipper:
- CPH kommer til å bli navet i SAS på intercont. En second HUB for KLM, og vil få feed fra distriktene i Norge, Sverige og øvrig. Noe frekvens vil overføres til SK for å frigjøre Slots i AMS, og heller rutes til CPH som feed. OSL/ARN vil også ha noe intercont og får bedre feed for disse, også fra AMS. Trekker frem SAS Link spesielt her.
SAS lover at Eurobonus-status og poeng er sikre. https://www.dn.no/luftfart/sas/euro...rdbelop-sas-med-lofte-til-kundene/2-1-1530240 #
Noe annet hadde jo ikke vaert saa smart.
No changes are made to the EuroBonus Lifetime Gold program. EuroBonus Lifetime Gold memberships will be honored even after SAS joins SkyTeam, and all progress made towards Lifetime Gold will be kept.
Kom jo en epost til alle EB-medlemmer:
In connection with this milestone, we intend to eventually join the airline alliance SkyTeam, at which time we will exit Star Alliance. While we are proud to have been a founding member of Star Alliance, we are confident that joining SkyTeam will further strengthen our customer offering.
Så det må bli slutt på *A, men hvorvidt det er negativt kan jeg ikke skjønne. Noen av trådene på et annet forum fortjener verdens minste fiolin til enkelte som sutrer mest.
Det er ikke noe problem. Bookinger vil fortsatt være gyldige selv om SAS skulle ha forlatt Star Alliance på det tidspunktet.Pr. nå tolker jeg det slikt at jeg fint kan bestille bonusbilletter til reiser kommende desember med Eurobonus-poeng?
Pr. nå tolker jeg det slikt at jeg fint kan bestille bonusbilletter til reiser kommende desember med Eurobonus-poeng?
Det er vel også relativt stor sjanse for at SAS nå etterhvert blir med i joint venturet på transatlantisk med Delta, Air France, Virgin Atlantic og KLM. SAS har jo vært "the odd one out" i Star Alliance og ikke vært med på JVet på transatlantisk som jo United, Lufthansa og de fleste andre har vært endel av.
Intressant att höra vad han säger lite efter 3:40: "So to have a third global hub, or a fourth global hub we think is important".
Antar (personligen hoppas) att CPH är den tredje och eftersom han nämner en eventuell fjärde så är min gissing på Lisabon. Går rykten om att de också är intresserade av TAP som är nog en passande hub framförallt väster (primärt Syd-Amerika) och söderut (Afrika).
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.