Ny eierstruktur for SAS - Med bla. Air France-KLM

Man er jo seg selv nærmest[emoji846] Og for meg er det to store fordeler med dagens Eurobonus; LTG og relativt gode muligheter for en årlig bonusreise til Asia i C med en av de mange partnerne i alliansen. Om Eurobonus opprettholdes, så videreføres jo LTG. Og med KL/AF sin eierandel på 20% er det vel ikke gitt at Eurobonus fusjoneres inn i Flying Blue? Hva tror folket?
Men uansett opplever jeg overgangen fra Star til SkyTeam som et dårlig bytte i forhold til mine behov. Mesteparten av min poengopptjening på reiser er med SAS, pluss noe Lufthansa. Er ikke i nærheten av å opptjene gull i Star uten SAS. Noen av de andre Star-programmene som har LTG? Flying Blue?

Flying Blue har Platinum for Life om man opprettholder 10 år sammenhengende Platinum
 
Takk, ser at Platinum krever årlig opptjening av 300 XP. Neppe status match fra Eurobonus LTG vil jeg tro…

Vanskelig å si hvordan matching vil bli, men i aller værste fall om man på en eller annen måte får Platinum så er det nokså greit å beholde det. Muligens enklere enn EBG (om man trekker fra kredittkortpoeng)

Skal forsøke å gi noen eksempler i FB tråden her på forumet
 
Man er jo seg selv nærmest[emoji846] Og for meg er det to store fordeler med dagens Eurobonus; LTG og relativt gode muligheter for en årlig bonusreise til Asia i C med en av de mange partnerne i alliansen. Om Eurobonus opprettholdes, så videreføres jo LTG. Og med KL/AF sin eierandel på 20% er det vel ikke gitt at Eurobonus fusjoneres inn i Flying Blue? Hva tror folket?
Men uansett opplever jeg overgangen fra Star til SkyTeam som et dårlig bytte i forhold til mine behov. Mesteparten av min poengopptjening på reiser er med SAS, pluss noe Lufthansa. Er ikke i nærheten av å opptjene gull i Star uten SAS. Noen av de andre Star-programmene som har LTG? Flying Blue?

Nå er det jo ikke SAS som eier Eurobonus lenger, så her er vel alle muligheter åpne på sikt. Men Anko sa vel at poengholderne ikke skal hives under bussen, så dere blir nok tatt vare på. En stund.
 
Nå er det jo ikke SAS som eier Eurobonus lenger, så her er vel alle muligheter åpne på sikt. Men Anko sa vel at poengholderne ikke skal hives under bussen, så dere blir nok tatt vare på. En stund.

Hvem har kjøpt EuroBonus?
 
Nå er det jo ikke SAS som eier Eurobonus lenger, så her er vel alle muligheter åpne på sikt. Men Anko sa vel at poengholderne ikke skal hives under bussen, så dere blir nok tatt vare på. En stund.


Nå tror jeg du surrer, da SAS aldri har solgt de
 
Man er jo seg selv nærmest[emoji846] Og for meg er det to store fordeler med dagens Eurobonus; LTG og relativt gode muligheter for en årlig bonusreise til Asia i C med en av de mange partnerne i alliansen. Om Eurobonus opprettholdes, så videreføres jo LTG. Og med KL/AF sin eierandel på 20% er det vel ikke gitt at Eurobonus fusjoneres inn i Flying Blue? Hva tror folket?
Men uansett opplever jeg overgangen fra Star til SkyTeam som et dårlig bytte i forhold til mine behov. Mesteparten av min poengopptjening på reiser er med SAS, pluss noe Lufthansa. Er ikke i nærheten av å opptjene gull i Star uten SAS. Noen av de andre Star-programmene som har LTG? Flying Blue?


Jeg tror det egentlig ikke blir så stor forskjell. Mest sannsynlig vil EuroBonus leve videre med sånn cirka samme vilkår som nå. Største forskjellen blir jo egentlig at det blir andre allianse samarbeidspartnere, som riktignok er svakere til Sørøst Asia [emoji6]
 
Ok da, halvsolgt ..

8c4abf8a5330ca4de3ca27e8afe5bd64.jpg
 
Undres/tviler på om dette er nok kapital for SAS, i alle fall til å investere i CPH til å tilby flere langruter som jeg ser det spekuleres i. Nå har de sikkert nok kapital for de neste 2 årene, og muligens AF/KLM vil ta over mer av SAS på dette tidspunktet, men AF/KLM har jo selv finansielle utfordringer.

w
 
Undres/tviler på om dette er nok kapital for SAS, i alle fall til å investere i CPH til å tilby flere langruter som jeg ser det spekuleres i. Nå har de sikkert nok kapital for de neste 2 årene, og muligens AF/KLM vil ta over mer av SAS på dette tidspunktet, men AF/KLM har jo selv finansielle utfordringer.

w

Möjligt men det kan ju också ”bara” ske en omprioritering av existerande resurser. Tex äventyret med A321LR från Aalborg och Göteborg kan ändras. Flytta en del av LH kapaciteten från ARN och OSL… koncentrera det man har.
 
Nu blir det till att göra sig av med sina ca 400k EB-poäng kvickt och sen avsluta allt som har med SAS att göra. Blir LH för mig i framtiden. SAS är kassa, CPH ett ineffektivt köpcentrum och KLM/AF bonussystem är rätt snålt.

Största vinnarna här är fransmännen som kommer kunna öka CDGs betydelse på AMS bekostnad där SAS kommer sluta som matarbolag.
 
Re: SAS søker konkursbeskyttelse i USA (chapter 11)

Spännande. Hoppas det här betyder att SAS kommer ur det politiska spelet de tidigare varit fångade i. Hela tiden se till att alla skandinaviska ägarna får sitt. Nu kan de satsa på en strategi med både finansiella samt strategiska starka muskler. Som boende i Köpenhamn hoppas man ju på att airfrance/KLM går in större och ser CPH som deras nordliga hub. Kanske t.o.m. för över en del trafik från AMS som har ständiga problem med kapacitet.

Nja, lite ur askan i elden. Nu får de ännu mer politisk styrning när allt ska vara kastrupcentrerat.
 
Nu blir det till att göra sig av med sina ca 400k EB-poäng kvickt och sen avsluta allt som har med SAS att göra. Blir LH för mig i framtiden. SAS är kassa, CPH ett ineffektivt köpcentrum och KLM/AF bonussystem är rätt snålt.

Största vinnarna här är fransmännen som kommer kunna öka CDGs betydelse på AMS bekostnad där SAS kommer sluta som matarbolag.


Jag som för det mesta undivker SAS numer och mest flyger LH/LX kommer nog också hoppa skepp även om LH har totalt köpt ner sig på ARN genom att byta till dysfunktionella Aviator som handlingbolag.
Har inte nått EB LTG ännu och ser ingen poäng i att fortsätta samla poäng om det inte blir klart hur EB ändras. Gillar inte CDG heller.
 
Jeg kan ikke se, at den ny ejerstruktur vil gøre en forskel for en lufthavn som BLL. Der er tilsyneladende allerede et stort feed med de mange daglige afgange til AMS.
De opretter næppe en feeder rute BLL-CPH, med mindre den også er
interessant for lokal trafik. Det er næppe tilfældet, da denne indenrigsrute
døde en stille død efter åbningen af Storebæltsbroerne i 1998.
Time will tell …….:)

Enig, BLL og GOT blir nok fortsatt betjent av KLM fremfor SAS, men da med mulighet for Eurobonus-poeng hvis man foretrekker det. SVG og BGO vil nok fortsatt ha solid KLM tilstedeværelse, mens resten av det nordiske nettverket er avhengig av slotsituasjonen og avgiftsnivået på AMS.
 
Er det lettere slotsituasjon på CDG? Kanskje ruter som Torp og Linköping vil
gå dit isteden. Større byer som BGO og GOT har ruter til både AMS og CDG idag og vil nok ha det i fremtiden, men muligens med større innslag av SAS.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Enig, BLL og GOT blir nok fortsatt betjent av KLM fremfor SAS, men da med mulighet for Eurobonus-poeng hvis man foretrekker det. SVG og BGO vil nok fortsatt ha solid KLM tilstedeværelse, mens resten av det nordiske nettverket er avhengig av slotsituasjonen og avgiftsnivået på AMS.

Spent på hvordan det skal bli for en som meg som har vært både her og der med KL. SVG har 5 og BGO 4 daglige til AMS nå pdd. Håper ikke det blir kutt i en avgang til "fordel" for ekstra avgang til CPH.
 
Er det lettere slotsituasjon på CDG? Kanskje ruter som Torp og Linköping vil
gå dit isteden. Større byer som BGO og GOT har ruter til både AMS og CDG idag og vil nok ha det i fremtiden, men muligens med større innslag av SAS.

Usikker på slotsituasjonen men T2 virker rimelig packed hva Schengen short haul angår. Men skulle gjerne tenkt meg økt frekvens dit. Dog operert av AF og ikke i 3B på Polarekspressen. :)
 
Er det lettere slotsituasjon på CDG? Kanskje ruter som Torp og Linköping vil
gå dit isteden. Større byer som BGO og GOT har ruter til både AMS og CDG idag og vil nok ha det i fremtiden, men muligens med større innslag av SAS.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Har jeg forstått det riktig er den totale slot situasjonen på CDG bedre enn på mange andre store hubber. Men det kan for bety det er fullt enkelte tider på døgner og forskjellig press på de forskjellige terminalene
 
Jøsses, SAS-overgang til Skyteam var ikke det jeg så for meg :cry:men alt er jo mulig Spennende tider fremover.
 
Back
Top