Desk pilot
ScanFlyer Crusty
Leverandøren er sikkert den samme, men kanskje det er to ulike modeller? For meg virker hovedunderstellet på Q400 lengre og kraftigere enn på de andre Dash'ene.
Originally posted by dash-7
Nå spør jeg sikkert dumt. Men jeg fikk forklart av en av sjefene på teknisk WF at understellet på 300 maskinene er samme leverandør som Q400. Hvorfor er det ikke samme feil på Q300 maskinene?? Er det større trykk på Q400 maskinene eler noe slikt.
Originally posted by Speedbird
2: Årsaken var at hjuldørene ikke åpnet seg, og dermed kom ikke stellet ut.
3: Årsaken til at dørene ikke åpnet seg skyldtes en støkk sekvensventil.
Originally posted by CFM
Hvorfor fungerte da ikke alternate extension hvor du lar hjullukene falle fritt?
Begynner å bli smått utrolig det hele :huh:
1: Hjulet knakk ikke sammen!
Det var ikke felt ut i det hele tatt.
4: Det har ingenting med de tidligere hendelsene å gjøre,
og reprasjonene som er tatt siste tiden hadde ingenting å si for dette.
Originally posted by BU662
* SAS har en livstruende problem. Man kan ikke pa kort sikt utbytte en delflate av 27 fly. Det finnes ikke sa mye ledige props pa marked. Dette vil bety kanselleringer og store tap i mange uker fremover. Jeg har null tro at vi ser en Q400 fly i drift innen de neste 3 uker hos SAS, om de returnerer som helst.
Narrative:
SAS Flight 2867 departed Bergen (BGO), Norway on a flight to Copenhagen (CPH), Denmark. Approaching Copenhangen, the crew of the Dash 8-400 plane reported "problems with main landing gear." An emergency landing was carried out on runway 04R with the right hand main landing gear retracted. The airplane came to rest with the right wing on the ground.
A SAS press release stated that "All Dash 8-400 aircraft within the SAS Group will be grounded until further notice. "
The entire SAS fleet of DHC-8-400 planes had been grounded earlier following two similar accidents on September 9 and 12. Following an extensive inspection program and parts replacement, SAS began returning planes to service as of October 4, 2007. All aircraft were back in service on October 14.
Det vet jeg ikke, og har ikke AMM tilgjengelig nå.Originally posted by CFM
Hvorfor fungerte da ikke alternate extension hvor du lar hjullukene falle fritt?
Begynner å bli smått utrolig det hele :huh:
Originally posted by rampen
Jøss...her er gutten som har funnet feilenld
Hvor får du dette fra, fant du ut av dette før passasjerene ble evakuert eller?
Spekulasjoner blir bare tull, de som skal undersøke flyet har ikke begynt arbeidet enda![]()
Originally posted by seilfly
Forøvrig en feil, det står at høyre hovedhjul og nesehjul ble utfelt, og det var vel motsatt med hovedhjulene...
Originally posted by RolfL
Originally posted by seilfly
Forøvrig en feil, det står at høyre hovedhjul og nesehjul ble utfelt, og det var vel motsatt med hovedhjulene...
Var står det ?
Originally posted by rampen
Oki.. og grattis meg gullet![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.