Ny branding for Thomas Cook

Noen som vet når denne nye livery'en blir å finne på DK sine A320 og A321? :D

Dette tar tid... bare se på OY-VKH som fløy mange år etter MyTravel ble til TCAS, men regner med det blir noen i skiftet mellom vinterprogram og sommer program til våren, samt etter større sjekker utover neste år, mange vil nok være lakkert om ca et år.... mulig vi ser noen hybrid cs utover året for TCAS sin del også, men det blir bare synsing...

OY-VKI har nå gått i snart to uker uten logo på halen, så det nærmer seg vel snart det første gule hjertet på en av de tre A330-300 som de har... (?)

Første Condor i full bemaling ...

DABOJ.jpg

Ble ikke verre enn det man hadde fra før av, var ikke noen højdare det heller akkurat. :D

Syns det vart greit livery eg, einaste eg syns dei burde flytta Thomas Cook tittelen til ein anna plass på flyet.

Ikke så mange andre plasser å sette den da egentlig, uten at det hadde sett enda rarere ut. Men burde heller vært litt mindre, og litt lengre ned.

Ble ikke verre enn det man hadde fra før av, var ikke noen højdare det heller akkurat. :D

Ikke så mange andre plasser å sette den da egentlig, uten at det hadde sett enda rarere ut. Men burde heller vært litt mindre, og litt lengre ned.

Nåverande har vøre heilt greit, men som du sier pgaa var ikkje noko højdare så blir ikkje verre enn det:D

Hadde funka med mindre skrift litt lengere ned og, tenkte å mindre skrift under Condor tittelen eller noko slikt viss ikkje det hadde sett rart ut.

Ser ut som en blanding av Icelandair og JetTime, med litt Thai-feeling rundt halen. Ikke akkurat nyskapende, men hakket bedre enn det som var, synes nå jeg.

Blir noe mer å jakte på :) Er det den gamle Condor logen som er på winglet'en ?

Ja, det er den gamle condor-logoen. :-)

Condor ligger under den såkalte "endorsed brands" grupperingen i den nye arkitekturen til konsernet, og det innebærer at Condor vil skilte primært med hjertet på halen, men operere under begge logoer med " A Part of the Thomas Cook Group" på f.eks hjemmeside osv. Condor er et sterkt varemerke i Tyskland, derfor beholdes gammel logo og navnet. Men for å understreke felles identitet og tilhørighet til gruppen får alle flyene samme bemaling fremover.

Legger ved noen flere bilder av D-ABOJ.

Attachments

• Condor3.jpg
    Condor3.jpg
    80.1 KB · Views: 595
  • Condor2.jpg
    Condor2.jpg
    52.9 KB · Views: 586
  • Condor5.jpg
    Condor5.jpg
    95.6 KB · Views: 585
  • Condor6.jpg
    Condor6.jpg
    104.8 KB · Views: 589
Ser i følge skyliner-aviation.de att den vart lakert i Ostrava, Tsjekkia.
Nokon som veit kvifor den ikkje vart lakert hjå Airbus, er det kostnader inne i bilde??

Sikkert ikke kapasitet nok på fabrikken. Boeing sender også mange maskiner til eksterne lakkkeringsverksteder.

Er det noen som vet hvor mange av Thomas Cook Scandinavia´s flåte som nå har fått det gule hjertet på halen?

Jeg kan oppdatere denne listen etter som det blir utfylt med inf, takk til FlightDeck for info om -VKI :)

Disse er bekreftet:

A330-200
OY-VKF

A330-300
OY-VKI

A321
OY-VKB

A320
OY-VKS

Det er jo stort sett mørkt når de går om morgen eller kommer tilbake om kvelden for tiden, men har noen av de 3 A330-300 fått gult hjerte, eller går alle med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som går my for DK for tiden..

Last edited:
Er det noen som vet hvor mange av Thomas Cook Scandinavia´s flåte som nå har fått det gule hjertet på halen?

Jeg har så langt observert bilder av tre:

A330-200
OY-VKF

A321
OY-VKB

A320
OY-VKS

Det er jo stort sett mørkt når de går om morgen eller kommer tilbake om kvelden for tiden, men har noen av de 3 A330-300 fått gult hjerte, eller går alle med den blå nøytraliserte halen fortsatt? Gjelder for øvrig også 332 G-OMYT som går my for DK for tiden..

Jeg fløy med OY-VKI i julen, og den hadde hjertet på halen - ellers gamle Thomas Cook-farger.

Back