Ny branding for Thomas Cook

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som Thomas Cook har bestemt seg for å bytte design og branding, inkludert flyene sine:

http://www.routes-news.com/1-news/1902-new-brand-and-livery-for-thomas-cook
All aircraft in the Thomas Cook Group will soon feature a new logo and livery under its ‘sunny heart’ brand.

0a29d0ef57ced3a7c1d1ed4eda5e2ff6_XL.jpg

Interessant, det blir jo samme logo som Ving/Spies bruker. Kan ikke si jeg finner det nye designet på flyene spesielt vakkert. Litt grått og trist, samtidig som det minner litt om flyene til gamle Mytravel Airways.

TCAS har vel så vidt fått alle flyene over på forrige rebranding, så da er det jo på tide med noe nytt. Men jeg synes det ser greit ut, ikke helt som alle andre.

Og Vueling holder seg også til grått og gult. Må si det blir litt tamt i forhold til tidligere.

Holiday is where the heart is, eller hva det nå er som er det nye slagordet til Thomas Cook, samme symbol for fly og turoperatører.

Kanskje litt tilbakegang i forhold til nåværende
"Thomas Cook"-farger, men i allefall langt bedre
enn de grusomme: MyTravel-fargene. Dog er jeg
gammel nok til å savne både Premair og Scanair, nu vel:

p201310011041-54118.jpg

(Bildet er copyright (C) Spies, som tar "æren" for den nye logoen -
og kaller den for "Spies-logo"), i tillegg står det at maskinen ovenfor
er en Airbus A330-200 med plass for 323 pax - synes det ligner mer
på en B767 men...)

Tar man en titt på ving.no så har de nøyaktig samme nye logo.... Antar det blir det samme med alle andre tur-operatører knyttet til dem i Europa..?

Tar man en titt på ving.no så har de nøyaktig samme nye logo.... Antar det blir det samme med alle andre tur-operatører knyttet til dem i Europa..?

Det er bare danske medier som liker å prøve å gi Spies æren for logoen, men men, slik er det når man (danske medier/Spies) ikke vil se utenfor landets grenser, da kunne de sett at de faktis har samarbeidet om en felles logo for Ving, Spies og Tjereborg...

Alle instanser som nå er i Thomas Cook konsernet vil få "The sunny hart" som logo...

Jeg må innrømme at jeg faktisk trodde at 'The sunny heart' opprinnelig var en modernisering av den gamle Ving-logoen!

Synes for øvrig den hybridrn var minst like fin som de nye fargene.

Hva med å bruke Vings turkise farge i stedet gor grått? Får mye mere sommer- og feriefølelse av den.

Da var det bare å skaffe seg nok en DK modell, synes halen kan minne om TG sett bort fra fargen.

Back