"Ny" A350

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
LINK

Highlights:

Airbus went back to the drawing board on the A350 after vocal criticism from key customers

The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.

The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.

Airbus says: “There has definitely been no decision on the A350 taken yet. We have an A350 already which has been successful in the marketplace. We are talking to customers to see if we should do any optimisation
 
Replying to Topic '

Originally posted by Dag Viking



The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.

Muligens jeg er litt rar men det "irriterer" meg at de ikke Boeing og Airbus kan begynne på -100 når de kommer med en ny flyrype. -200 går til nød ann, men å begynne på -800 ser jeg ikke vitsen med:pissed
 
Replying to Topic '

Det har vel noe å gjøre med at -100, -200 osv høres litt gammeldags ut. Folk flest tenker vel på 737/747 når de tenker på passasjerfly, og da vet man også at de lavere nummerne betyr at det er gamle fly.
 
Replying to Topic '

Originally posted by Someone
Muligens jeg er litt rar men det "irriterer" meg at de ikke Boeing og Airbus kan begynne på -100 når de kommer med en ny flyrype. -200 går til nød ann, men å begynne på -800 ser jeg ikke vitsen med:pissed

Dette har vel tildels også noe med å gjøre at 8 er et lykketall i endel asiatiske land?
 
Replying to Topic '

The new family is expected to comprise three versions, the A350-800, -900 and -1000. Key design changes from the earlier A350 include a wider fuselage cross-section, larger all-composite wing, higher Mach 0.85 cruise speed and more powerful engines in the 85,000-90,000lb (380-400kN) thrust class.
Hm... De har noen valg:
Benytte seg av motorer som allerede eksisterer, eller få produsentene til å lage ny motorer. Per i dag er Trent 900 og GP7200 nærmest å oppfylle en slik thrustrating, men vi vet jo at Trent1000 og GEnX vil føre med seg ca 6-7% lavere forbruk av drivstoff, skal en da velge å gå videre med gårdagens teknologi (Trent900 og GP7200,) eller utvikle nye motorer til den nødvendige thrustratingen, selv etter at GE og RR har brukt større summer på å utvikle motorer for A350?
Dessuten, hvordan har de tenkt at 90klbs er nok til å løfte en maskin på størrelse med 77W (A350-1000)? I såfall må de ha en MTOW på ca 100klbs under det 77W har i dag! Lykke til sier jeg (i og med at de fremdeles vurderer å benytte Al-Li...)

The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.
Blir interessant å se hvordan de tenker å lage en maskin (-800) med en crossection ca like bred som 777, men med samme kapasitet som 788, den kan jo ikke bli stort bedre på CASM enn 777-100X, som ble kansellert nettopp pga for høy CASM...

We have an A350 already which has been successful in the marketplace. We are talking to customers to see if we should do any optimisation
Åja... Dagens A350 var så suksessfull at de nå måtte foreslå en ny versjon som krever en egen produksjonslinje, nye motorer, ny vinge mm. Godt de vet å være positivte :up: Hvem prøver de å lure egentlig...?
 
Back
Top