NW med A350?

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
På airliners.net går det en diskusjon på NW som tidlig kunde på A350. Bygger på uttalelse fra Airbus.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Ja det er vel ikke en umulighet det ?....... Med tanke på at de har mottat endel A330-200/300 de siste årene :)......... Håper NWA går for A350 jeg !
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

NW har jo vaert en god A320familie kunde, men saa vidt jeg har faatt med meg har de vel utsatt og utsatt A330 ordrene? Det jeg tviler paa er at de har grunker i kassa til noe flykjoep i det hele tatt....
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Et mulig kjøp av A350 blir vel finansiert av Airbus som vel også ser på ordninger hvor man omgjør noen av degnes utestående ordre til nettopp A350. Kanskje...
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Ang Northwest og Airbus...

Aktive fly for øyeblikket:

68 stk A319
75 stk A320 (3stk parkert)
15 stk A330

Så endel ja :).... La oss håpe på A350 også i NWA sin flåte :spin:
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

litt rart at KLM ikke har airbusser enda.....med NW og AF som store aktører.....er vel et tidsspørsmål.....

tenker da på 320/319....

vet at 330 er bestilt.....
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Kanskje kunne NW bli All-Airbus på lik linje som nå ANA goes All-Boeing?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by KLMfan


litt rart at KLM ikke har airbusser enda.....med NW og AF som store aktører.....er vel et tidsspørsmål.....

tenker da på 320/319....

vet at 330 er bestilt.....

Vel AF er delt i oppfatningen av Airbus, AF er svaert lite fornoeyd med A340, og internt gaar det rykter om at 8 A340 vil forlate flaaten i 2005, samtidig som 777-300ER leveransene fremskyndes og eventuellt oekes....
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Mens vi er inne på AF, er de 16 773ER tenkt til å erstatte Classic-jumboene sammen med de 7 744M? Det blir nemlig akkurat 16 totalt, om man teller med 742M, 743M og 744M.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by EB

Bygger på uttalelse fra Airbus.

.... kommer fra 'Fetteren til Mike O'Leary' ... Airbus' flaakjeft nummer 1 .... han er hverken tilregnelig eller paalitelig.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Skal man tro diskusjonene på airliners.net kommer NW til å bestille store mengder 7E7 også...:p For ikke å snakke om alle DC-9 erstatningene de skal kjøpe eller kanskje ikke, joda absolutt, men kanskje ikke allikevel....:sarc
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Men på boarding.no står det noe om hodebryet til gutta i Seattle. 777 er for dyr i forhold til A330/340...
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by dc-8-63
Vel AF er delt i oppfatningen av Airbus, AF er svaert lite fornoeyd med A340, og internt gaar det rykter om at 8 A340 vil forlate flaaten i 2005, samtidig som 777-300ER leveransene fremskyndes og eventuellt oekes....

Sånn (hvis du mulighet til å svare) mer spesifikt hva er det som gjør at AF ikke er fornøyd med A340?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by EB
Men på boarding.no står det noe om hodebryet til gutta i Seattle. 777 er for dyr i forhold til A330/340...

http://www.boarding.no/art.asp?id=14359

------
Sakset fra Boarding:
Avisen skal ha fått tak i interne dokumenter som forteller at produsenten håper å kunne redusere produksjonskostnader med sju og 15 prosent i løpet av de neste tre årene og vil kutte produksjonstida pr. flyfra 36 til 8 dager.
------

Kutte produksjonstiden fra 36 til 8 dager?! Regner med det skulle være 28?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by Trety


Originally posted by dc-8-63
Vel AF er delt i oppfatningen av Airbus, AF er svaert lite fornoeyd med A340, og internt gaar det rykter om at 8 A340 vil forlate flaaten i 2005, samtidig som 777-300ER leveransene fremskyndes og eventuellt oekes....

Sånn (hvis du mulighet til å svare) mer spesifikt hva er det som gjør at AF ikke er fornøyd med A340?

- Hastighet (mange av AF's ruter krever 2x A340 men kan opereres med 1 777(tur retur pluss stop i begge ender under 24 timer med 777, over med 24t med A340)

- Snag, snag og snag paa A340
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Airbus ble vel også bestilt av politiske hensyn... Men hvorofor ble det Airbus på Dedicate og ikke BBJ?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by EB


Airbus ble vel også bestilt av politiske hensyn... Men hvorofor ble det Airbus på Dedicate og ikke BBJ?

AF har ikke noe problemer med Airbus, det r A340 som ikke oppfyller kravene...A330 fungerer utmerket og flaaten vil bli utvidet....A319-320 er ogsaa hjoernestener i AF's flaate....A321 har ikke oppfyllt forventningene....mens A318 nok var det politiske innkjoepet....
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Det er vel ikke rare A321-flåten de har... 5 stykker?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by EB


Det er vel ikke rare A321-flåten de har... 5 stykker?

Ja A321 er for motorsvak....(samme grunn som America West har takket nei til A321)
 
Back
Top