NSB vs Flytoget til Gardermoen

Re: NSB vs Flytoget

Pluss i margen også for måten man løser billett på.

Det er også greit i forhold til reiseregningen med kvittering rett i innboksen, så man slipper å styre med fysiske kvitteringen som i blant blir borte

Det er også greit i forhold til reiseregningen med kvittering rett i innboksen, så man slipper å styre med fysiske kvitteringen som i blant blir borte

Yepp, og der er NSB-appen like smart ;)

Får automatisk rabatt på Flytoget når jeg drar Corporate-kortet, og vet jeg er godt ivaretatt ift irregularities

Tror den er der for å ta igjen eventuelle forsinkelser.

Det kan stemme, har opplevd at man har droppet det lange stoppet om toget har vært forsinket. Men det må da være et mye bedre alternativ å la togene gå noe etter rutetiden av og til, istedenfor at mange passasjerer må bruke mer enn 10 min lenger enn nødvendig på reisen.

Det kan stemme, har opplevd at man har droppet det lange stoppet om toget har vært forsinket. Men det må da være et mye bedre alternativ å la togene gå noe etter rutetiden av og til, istedenfor at mange passasjerer må bruke mer enn 10 min lenger enn nødvendig på reisen.

Eller så kan man se det som Skien - Oslo S og Oslo S - Lillehammer, som nok er nærmere virkeligheten, uten at man behøver å forlate toget.
Tviler på at det er de som skal fra Skien og helt til Lillehammer eller omvendt som har de største invendingene på den 10 min stoppen.

Tar kun flytoget, begge veier. Har studentkort som gjør at reisen koster 85 kr og da er det ikke noe å lure på. NSB har blitt mer aktuelt nå som Flirt er satt på rutene (bedre komfort ombord i de).

NSB vs Flytoget

Passer det med nsb tidsmessig tar jeg det. Når det blir innenlandslounge blir det nok alltid nsb oppover siden en da har et ok sted å slå ihjel 55 min ekstra.

Når eldstejenta blir 4 er det nok flytoget som gjelder igjen pga at barn reiser gratis.

Jeg reiser til/fra Lysaker, og på NSB sin ene av to avganger i timen får man den lange stoppen på Oslo S med Lillehammer-Skien toget. Har likevel tatt både den avgangen og Eidsvoll-Kongsberg hvis det har passet for å spare penger, men har ofte opplevd at NSB togene er ganske fulle enten på hele eller deler av strekningen og ståplass er slitsomt.

Så for meg blir det både Flytoget og NSB avhengig av hva som passer tidsmessig.

Et moment er at NSB koster 60kr for dem som har billett/periodekort for Oslo.

Problemet er at dette er nærmest umulig å kjøpe på NSBs automater. Før i tia var det Lørenskog man måtte kjøpe billett til, men nå ligger den stasjonen inni Oslosonen. Strømmen kanskje?
Forøvrig bruker jeg flytoget som student så er det en gunstig pris. Paradoksalt nok er Flybussekspressen dyrere...

Bruker kun Flytoget. Har alltid vært super fornøyd med regularitet og pålitelighet. Faktisk så har jeg aldri noen gang tatt noe annet enn Flytoget til og fra OSL.

Problemet er at dette er nærmest umulig å kjøpe på NSBs automater. Før i tia var det Lørenskog man måtte kjøpe billett til, men nå ligger den stasjonen inni Oslosonen. Strømmen kanskje?
Forøvrig bruker jeg flytoget som student så er det en gunstig pris. Paradoksalt nok er Flybussekspressen dyrere...

Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner, men på Oslo S automatene ligger man bare kortet på leser og kjøper tilleggsbillett med tre trykk. Eneste jeg savner er mulighet til å kjøpe den i appen.

Eller så kan man se det som Skien - Oslo S og Oslo S - Lillehammer, som nok er nærmere virkeligheten, uten at man behøver å forlate toget.
Tviler på at det er de som skal fra Skien og helt til Lillehammer eller omvendt som har de største invendingene på den 10 min stoppen.

Men du kan være sikker på at de som skal Lillehammer-Skøyen eller Skien-Lillestrøm misliker stoppen sterkt ;)

Skien-Lillehammer-toget er aldri et alternativ for meg til og fra OSL, kun Kongsvinger-Kongsberg som har samme reisetid mellom Oslo Vest og OSL som flytoget.

Men du kan være sikker på at de som skal Lillehammer-Skøyen eller Skien-Lillestrøm misliker stoppen sterkt ;)

Skien-Lillehammer-toget er aldri et alternativ for meg til og fra OSL, kun Kongsvinger-Kongsberg som har samme reisetid mellom Oslo Vest og OSL som flytoget.

He-he du mener vel Eidsvoll og ikke Kongsvinger. Tar man toget dit havner man ihvertfall ikke på OSL. ;)

Stoppen på Oslo S mellom Skien-Lillehammer er vel mest for å bytte personell ombord, kan godt hende de tar meg seg litt søppel osv som gjør at stoppen tar 14 minutter.

Har det skjedd noe angående billettkontroller på Flytoget? Når jeg bodde i Oslo for noen år siden, var det flere i min omgangskrets som alltid brukte Flytoget og studentbillett. Uten å være studenter. Flytoget var vel klar over dette, men konkluderte med at det var bedre butikk for de å se mellom fingrene på at noen gjorde dette, enn hva det ville koste med billettkontroller. Hvilket jeg kan forstå, da alternativet til Flytoget m/studentbillett for disse var NSB.

Kan ikke huske at jeg har prøvd det selv, men sjansen for å bli tatt var lik null. Moralsk, etisk og samvittighetsmessig ville jeg neppe hatt store problemer med å gjøre det. Det er vel et overtamp som i mine øyne er mildere enn å snike på trikken (hvilket jeg nok har gjort en gang eller to) - kanskje på nivå med å skaffe seg juksegull hos Hilton (som jeg også har gjort).

Når eldstejenta blir 4 er det nok flytoget som gjelder igjen pga at barn reiser gratis.

Husk at det samme gjelder hos #ruter i helgene (dvs. NSB i Oslo og Akershus)

Vet ikke hvordan det er på andre stasjoner, men på Oslo S automatene ligger man bare kortet på leser og kjøper tilleggsbillett med tre trykk. Eneste jeg savner er mulighet til å kjøpe den i appen.
Hvis du har mnd. kort i NSB-appen så kan du kjøpe tilleggsbillett i appen.

Skal komme mulighet for dette i høst, spurte når de hadde QA med RB like etter sommeren.

For de som måtte bo langs en av rutene til flybussekspressen i Osloområdet; Halv pris med forhåndsbetalt kundekort. Drøy hundrings fra øst i Bærum.

Back