NSB tar opp kampen mot flyselskapene.

hahaha, helt genialt! :) Bussjåførene gjør jo jobben min når de kjører buss for tog! Godt jeg kan "ta igjen" og kjøre tog for buss for tog ;) hehehe

Selv om jeg kan si at jeg er så heldig at jeg konstant har benyttet meg av tilbudet tog-for-buss-for-tog, var dette dagens latter! :)

Hvis NSB VIRKELIG skal ta opp kampen mot flyselskaper som DY og FR, så anbefaler jeg at de kun ansetter sitt personell på kontrakter fremover (helst utenlandsk arbeidskraft), som leier seg selv ut via et enkeltmannsforetak, og uten sosiale rettigheter ved sykdom etc.
Regjeringen åpner via "utlendingsregelverket" for at disse kan hentes fra ikke-EØS land (f.eks Thailand, jfr. Norwegian), så da burde det ligge til rette for et solid kutt i diverse omkostninger for NSB.

Tally-Ho

Tally-Ho: Det er noe ala det som har skjedd med jernbanen i Sverige. Der leier lokomotivførerene seg ut som arbeidskraft på kontrakter som enkeltmannsforetak. Disse foretakene er riktignok ikke registrert i utlandet, men i Sverige. Men dog, det har rasert arbeidsvillkårene der desverre. Så får vi håpe at det samme ikke skjer i Norsk jernbane. Heldigvis ikke like globalisert næring som det luftfarten er.

Men buss for tog for buss er jo en fin løsning som burde bli permanent :D

Regjeringen åpner via "utlendingsregelverket" for at disse kan hentes fra ikke-EØS land (f.eks Thailand, jfr. Norwegian), så da burde det ligge til rette for et solid kutt i diverse omkostninger for NSB.

Gjelder kun flygende personell. Er nok regjeringa sin nye strategi for at det skal lønne seg å bygge maglev på nye jernbaneprosjekter i Norge :colgate:

Jeg likte spesielt hun som klarte aa holde masken da hun sa at "buss for tog" er blitt endel av vaar identitet. hehe

Det er jo betryggende at tilbudet ikke skal gå utover forsinkelsene som skal gå som nprmalt

Back