Now What: Eller , hvordan påvirkes vi av Revulosjonene syd for Middelhavet ?

sail4fun

ScanFlyer Mile High Club
Now What: Eller , hvordan påvirkes vi av Revulosjonene syd for Middelhavet ?

Siden endel av landene i Nordafrika og ellers i det nære østen diskvalifiserer seg selv som turistmål, hvem vinner på det ?

Karibien og Brasil samt Vietnam ?

Re: Now What: Eller , hvordan påvirkes vi av Revulosjonene syd for Middelhavet ?

De fleste vil vel påvirkes minimalt, men sjansen er vel stor for at charterselskapene flytter kapasiteten til tryggene reisemål på andre siden av middelhavet.

Men er usikker på om Thailand, Karibien etc tjener så mye på det pga det er såpass mye lenger å dra at de som kanskje hadde planlagt å dra til Tunisia eller Egypt heller drar til Mallorca, Kanariøyene etc

Re: Now What: Eller , hvordan påvirkes vi av Revulosjonene syd for Middelhavet ?

Naa blir Burgas og Romania tryggere enn Hammerfest.

Avhengig av hvordan dette utvikler seg videre, hva som skjer i Oman, Yemen, Bahrain kan det hende at en betydelig del av transfer trafikken via "sandkassa" endrer seg. Selv om Emiratene og Qatar, med veldig høy fremmedarbeider andel, kanskje ikke blir berørt i første omgang, vil nok betydelig uro i naboland påvirke dette markedet.

jeg håper det bare blir en kort periode, Egypt kommer snart til å være like bra turistmål, om ikke bedre hvis de får bukt med korrupsjonen. Hvis flere av landene blir demokratiske kommer det sikkert til å være bra for turismen på litt sikt uansett.

Det ændrer ikke noget for mig. Jeg var i Egypten for 10 år siden, og har ingen planer om at komme tilbage...

Det ændrer ikke noget for mig. Jeg var i Egypten for 10 år siden, og har ingen planer om at komme tilbage...

Hehe, jeg var der for 20 år siden, og skal helt sikkert tilbake når ungene blir litt større. :-)

Back