CPH-OSL, Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW

Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Ellers så gikk det med noen tusen liv på turen nedover.....dette lukter bilvask lang vei:8:

hahaha! Bra du holder bestanden ved like :D Flott og artig rapport! :)
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Er denne bilen i familien fremdeles? Hvordan er erfaringen med den, med tanke på driftssikkerhet, vedlikehold osv?
Vurderer selv samme bil, dog Touring.

Ja, den er fortsatt i familien. Til Juli har vi hatt den i 3 år og den har nå rullet 68.000km. Driftsikkerheten har vært 100% og har overhodet ikke hatt noe problemer eller ikke-planlagte verkstedsopphold som skyldes feil ved bilen (en punktering og en påkjørsel har det blitt, men det skyldes andre faktorer) Serviceintervallene er også relativt lange. Dieselforbruket er også relativt hyggelig, selv om går man inn for det så klarer man bruke en del suppe ;) Denne har også xDrive som vi er veldig fornøyd med, men selv uten er fremkommeligheten mer enn god nok selv på norske vinterveier

Dette er den 3. 5-serien i familien på rad, først en 1999 535i (e39), så en 2003 530da (e60) før fattern kjøpte denne 2007 530xda (e60) og er så fornøyd at det med 90% sannsynlighet blir en 5er neste gang også.

Men skal du gå for en 5-serie av denne modellen med koden e60/61 (2003-2010) vil jeg anbefale en faceliftet modell. Dvs fra 2007 og utover. Blant annet er automatkasse såpass mye bedre at man merker det både på kreftene og forbruket
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Takk for info. Ja, det er (530xdat) faceliften jeg trolig går for, av flere grunner. Lavere CO2forbuk gir lavere importpris, dessuten vil man jo ha en "ny" bil som har gått lite.
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Takk for info. Ja, det er (530xdat) faceliften jeg trolig går for, av flere grunner. Lavere CO2forbuk gir lavere importpris, dessuten vil man jo ha en "ny" bil som har gått lite.

Et greit tips er også 525 XDAT som har samme 3 literen men litt mindre krefter (197 hk) Mer utstyr til samme pris.

Er på min tredje femmer selv og har hatt svært lite utgifter, tross litt mye bylkjøring osv, og med riktig utstyr er verditapet overraskende lavt.
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Et greit tips er også 525 XDAT som har samme 3 literen men litt mindre krefter (197 hk) Mer utstyr til samme pris.

Er på min tredje femmer selv og har hatt svært lite utgifter, tross litt mye bylkjøring osv, og med riktig utstyr er verditapet overraskende lavt.

Takk for tipset, men jeg skal ha "alt" utstyr uansett. Det betaler man svært lite for ved import, og i tillegg er vel bilen mye lettere å bli kvitt.
Ved kjøp i Norge hadde det trolig blitt en 525xdat.
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Da var bilen kjøpt. 26md gammel med 32 000km innabords, og absolutt alt av utstyr.

Sorry at jeg kuppa tråden ;)
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Stilig tr :) Så fint at du bruker parkeringsplassen på skolen min til bilder av bil :D
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

Holdt selv til i Skøyenåsveien 19 fra 1982-1995 , så i Oppsal Terrasse 2 5001 og 2011 fra -95 til -99
 
Re: CPH-OSL---> Fly vs bil, SAS vs Someone, Airbus vs BMW....

..... så i Oppsal Terrasse 2 5001 og 2011 fra -95 til -99

Da har vi nesten vært naboer. Bodde selv i et av de hvite husene (nr 11-59) i tunet rett overfor terrasseblokken fra 87-00 og 03-08
 
Back
Top