Novair's flåte - status og ordre

Re: Novair's flåte - status og ordre

OK, jeg er gammel og sær, men ser ikke solen på halen mer ut som et svært tannhjul..?
 
Re: Novair's flåte - status og ordre

OK, jeg er gammel og sær, men ser ikke solen på halen mer ut som et svært tannhjul..?

Litt kanskje? ;-)

Når det er sagt, så har jeg vært med i en diskusjon, der noen påsto at det var en vindmølle på fremsiden av havregrynpakken.

Det endte med litt googling, før de måtte gi seg på akkurat det.

Men tilbake til solen, ser hva du sier, rent mekanisk sett er det ett litt dårlig konstruert tannhjul. Ikke at det er en fryktelig mye bedre sol forsåvidt! :-D

Da er vi like langt altså!
 

Attachments

  • Axa.jpg
    Axa.jpg
    36.2 KB · Views: 843
Re: Novair's flåte - status og ordre

First flight underveis nå

834db75327f50cb5e6d3d58cb1df634f.jpg
 
Re: Novair's flåte - status og ordre

Synes titlene kunne vært både større og fetere.....

Espen

Første steg på veien for å fase ut Novair navnet til fordel for Apollo?

Vil tro at brandverdien til Apollo er en del høyere enn Novair, og det finnes utallige eksempler på at XXXX by YYYY (Apollo by Novair i dette tilfellet) er første steg på veien for at det kun er ett av merkenavnene som finnes kort tid senere.
 
Re: Novair's flåte - status og ordre

Første steg på veien for å fase ut Novair navnet til fordel for Apollo?

Vil tro at brandverdien til Apollo er en del høyere enn Novair, og det finnes utallige eksempler på at XXXX by YYYY (Apollo by Novair i dette tilfellet) er første steg på veien for at det kun er ett av merkenavnene som finnes kort tid senere.

Siden disse flyene i all hovedsak flyr passasjerer som kjøper reiser gjennom et annet foretak, har selve flyselskapsnavnet svært liten betydning. Mange vet knapt hvilket flyselskap de har fløyet med etter en uke eller to langs Middelhavet.

Ola og Kari har ikke Novair, Thomas Cook Airlines Scandinavia eller TUIfly Nordic i hodet når de skal velge blant utvalget av sjøutsikt, all inclusive og barneklubb.
 
Re: Novair - status om regularitet (2017-tråden)

Flightplan er tydeligvis filet, for Skyliner har plukket opp den planlagte leveringsflighten, men er ennå ikke i luften. Aner ikke hvorfor den skal via GOT?

Airbus A321 -251N 7746 SE-RKA Novair delivery 29jun17 XFW-GOT-OSL ex D-AVXH
 
Re: Novair's flåte - status og ordre

Påstår den lander 21.50 på OSL så må nok gå direkte.

Edit: tok feil for den er på vei ned på GOT.
 
Last edited:
Re: Novair's flåte - status og ordre

Fuglen har landet, SE-RKA er hjemme.
 

Attachments

  • SE-RKA.jpg
    SE-RKA.jpg
    69.2 KB · Views: 302
  • SE-RKA1.jpg
    SE-RKA1.jpg
    44.8 KB · Views: 304
  • SE-RKA2.jpg
    SE-RKA2.jpg
    35 KB · Views: 303
  • SE-RKA3.jpg
    SE-RKA3.jpg
    45.4 KB · Views: 295
  • SE-RKA CABIN.jpg
    SE-RKA CABIN.jpg
    45.9 KB · Views: 156
  • SE-RKA COCKPIT.jpg
    SE-RKA COCKPIT.jpg
    66.3 KB · Views: 152
Re: Novair's flåte - status og ordre

Siden disse flyene i all hovedsak flyr passasjerer som kjøper reiser gjennom et annet foretak, har selve flyselskapsnavnet svært liten betydning. Mange vet knapt hvilket flyselskap de har fløyet med etter en uke eller to langs Middelhavet.

Ola og Kari har ikke Novair, Thomas Cook Airlines Scandinavia eller TUIfly Nordic i hodet når de skal velge blant utvalget av sjøutsikt, all inclusive og barneklubb.

Jeg er enig i at det neppe er avgjørende for majoriteten hva slags logo det er på flyet som flyr når reisen bestilles, men jeg er overbevist om at flere for eksempel ville kunne gjenkjenne at man har fløyet med et SAS fly vs et Novair fly dersom de blir spurt 1-2 uker etterpå. Årsaken er at SAS har et mye sterkere brand enn Novair. På samme måte vil jeg tro at flere ville kjenne igjen Apollo vs Novair, da Apollo har blitt markedsført i flere tiår som et merkenavn, og også har en langt høyere brand gjenkjennelse enn Novair som langt færre kjenner til.

Dette er én grunn til at det kunne være klokt å erstatte Novair-navnet med Apollo. En annen grunn ville være at det er rimeligere og mer effektivt å markedsføre ett brand i stedet for to. Så finnes det jo mange argumenter for hvorfor det er smart å ha to seperate merkenavn også. Poenget mitt er at å kalle, i dette tilfelle, Apollo by Novair, er en klassisk måte overtid å gjøre to merkenavn til ett, og jeg kan ikke se noen annen grunn til at man blander Apollo navnet inn på Novairflyene. Så vil tiden vise om jeg har rett :)
 
Re: Novair's flåte - status og ordre

Noen som aner årsaken til stoppet i GOT?

Når er første passasjerflyvning planlagt?
 
Back
Top