Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent


Der er foreningen min også: APA.
Har hørt mye om NAI på emailer og memoer, dem tror svartedauen kommer og skal bekjempe den med nepp og klør. Tar det med en klype salt personlig.Med alvorlig flygermangel på trappene på NAI betale tariff eller tilnærmet for å få folk til å jobbe ombord. Med andre ord, det balanserer seg selv og Kjos kan ikke selge billige billetter til evig tid, vedlikeholds utgifter går opp ettersom flyene blir eldre og personell går opp i lønn etterhvert som de får mer intern annsenitet.
Tilslutt vil NAI og de andre konkurrere på lik linje, da er man tilbake til Open Skies som ble avtalt for lenge siden.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Har hørt mye om NAI på emailer og memoer, dem tror svartedauen kommer og skal bekjempe den med nepp og klør.

Det er vel ei grei oppsummering, ja.

Tar det med en klype salt personlig.Med alvorlig flygermangel på trappene på NAI betale tariff eller tilnærmet for å få folk til å jobbe ombord.

Salt er nyttig her, men dette gjelder jo også kabinpersonale. Der er arbeidsmarkedet mindre globalt, det er lettere å presse ned lønninger og det er lettere å rekruttere ufaglærte.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

. Salt er nyttig her, men dette gjelder jo også kabinpersonale. Der er arbeidsmarkedet mindre globalt, det er lettere å presse ned lønninger og det er lettere å rekruttere ufaglærte.

Joda, dem kan vel rekrutere vertinner til luselønn, som mange selskaper gjør, og mange unge damer og gutter som godtar for da får dem "Reise Gratis og få betalt for å bo på fine hotel", osv)
Etter et år med slikt så kommer dem langt frem i køen hvis dem søker til Delta, United og de andre store i USA:
Ferdig opplært, litt erfaring og det skader jo NAI å stjele mannskapet så det hjelper.
Med andre ord, for å "holde fast" på vertinnene må NAI nok være ganske konkurranse dyktig med lønn og syke forsikring, ferier, osv.
 
Last edited:
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Det Hvite Hus synes å se verdien av at Norwegian skaper amerikanske arbeidsplasser.

http://www.dn.no/nyheter/2017/02/07/2050/Utenriks/norwegian-far-stotte-fra-det-hvite-hus

– Jeg vil ikke forskuttere presidenten, men for å være klar: Vi snakker om jobber i USA, både når det gjelder de som betjener flyene og dem som bygger flyene. Det utgjør en stor forskjell, sa Spicer før han gikk videre til neste journalist.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Trump møter for øvrig executives for flyselskaper i morgen torsdag. Jeg vet ikke om det kun er amerikanske selskaper eller om det også er alle større utenlandske som flyr til USA.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Melding fra moderator

En del innlegg er slettet, da de ikke angikk diskusjonen rundt Norwegians USA-søknad.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Nå ser det ut som også Norwegian UK vil få sin tillatelse godkjent

https://www.ch-aviation.com/portal/news/57780-norwegian-uk-secures-tentative-dot-nod-for-us-flights
Norwegian (DY, Oslo Gardermoen) has announced that its Norwegian UK (DI, London Gatwick) unit's application for a foreign air carrier permit has been granted tentative approval by the US Department of Transportation (DOT).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Da var også den endelige godkjenningen for NUK på plass

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=435306
Norwegian has welcomed news that its British subsidiary 'Norwegian UK' (NUK) has been granted a
foreign air carrier permit by the U.S. Department of Transportation (DOT). The permit allows NUK to
operate flights between the UK, Europe and the United States, effective immediately
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

En amerikansk anke domstol av avvist ALPA sitt søksmål mot DOT etter de ga Norwegian sin lisens

https://www.flightglobal.com/news/a...s-union-attempt-to-overturn-norwegian-448546/

A US appellate court rejected an attempt by four employee unions to overturn a foreign air carrier permit awarded to Norwegian Air International, dealing a severe blow to labour’s 1.5-year-old campaign to block the low-cost-carrier’s so-called “flag of convenience” business model.
 
Back
Top