Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Det artige ved Arbitrasje er at när THE ARBITRAGE COURT (her : av tre) setter seg, behöver de ikke referere til noen nasjonal eller internasjonal LOV, men skal begrunne sine bestemmelser etter "bruk og sjikk innenfor international BUSINESS, i alvor og FAIRNESS". Sä Trump kan dessverre ikke trekke frem noen paragrafer fra amerikanske lovböker, det har ingen bevirkning pä hvordan utfallet i saken bestemmes. Derfor har Kjos gode sjanser for ä fä gehör for NAI.

Hva er "bruk og skikk" innenfor den type international business som Norwegian utfordrer med sin nye bemanningsmodell?
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Det er nettopp det som er artig ved Arbitrasje : domstolen har vid frihet til selv etter egne forstätte regler ä bestemme hva som er riktig og hva som ikke er riktig, og derifra trekke sine konklusjoner i "alvor og fairness". Sä svaret pä ditt spörsmäl, Rland, stär helt til The ARBITRATION COURT's diskresjon : de tre Arbiterene har mem FULLMAKT : the decisions by the Arbitration Court shall be substantiated and final, the parties undertake to abide thereby (etc etc)

Derfor skjer det oftest at partene blir enige om en "amicable settlement by all extrajudicial means", för saken gär i stä og den gär til arbitrasje. Kjos kan alegere pr idag at egentlig har han prövd alle former for amicable settlement, AT NO AVAIL ... sä nu gjenstär kun arbitrasje som den eneste vei ut ...
 
Last edited:
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Nå har vel 99% av den suksessfulle veksten Norwegian Long Haul har hatt siden oppstart skjedd til USA - noe som understreker at utfordringene som Kjos og Kellyanne Skånvik feilaktig knytter til USA's ønsker om ryddigere forhold for Amerikanske ansatte I NAI - er knyttet til AOC og Trafikkrettigheter ut I fra Europa til andre Kontinenter - en utfordring hverken Kjos eller Kellyanne Skånvik kan rette skylden mot andre enn egne avgjørelser.

Det som trenges er en god diskusjon rundt trafikkrettigheter og AOC I den Globale verden, men den Globale verden er ikke ute for "å ta NAI" den er urettferdig uansett (og mest mot menneskene som forsøker å leve Globalt.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Og da skal tillatelsen være klar ...

http://www.dagbladet.no/nyheter/nor...p-far-omstridt-flytillatelse-til-usa/65392204

I går, 1. desember, meldte flere medier at EU hadde mistet tålmodigheten og ville ta saken til voldgiftsretten for å tvinge fram et svar.

Det ser ut til å ha fått fortgang i saken.

«Tillatelsen skal være effektiv den 2. desember 2016», heter det i tillatelsen fra det amerikanske transportdepartementet.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Gledelige nyheter og endelig har de fått den etter 3 år og som normalt skulle tatt noen mnd. Regner med at det var at EU truet med rettsak som gjorde utslaget her. :EU
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Grattis DY, på tide! (Pokker og, jeg seriøst vurderte å kjøpe DY aksjer igår, tipper den får fart på seg på mandag...)

W
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Ryktes om B737 baser i USA, uten at jeg skal avsløre noe mer ;)
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Tror ikke det. Høyrøsta fagforeninger står ikke høyt i kurs der i gården. Boeing stiller nok sterkere. ;)
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Et blurb fra en pilot forening:

FOR IMMEDIATE RELEASE

CONTACT: Captain Dennis Tajer, 847-902-8481; Gregg Overman, 817-302-2250/817-312-3901

ALLIED PILOTS ASSOCIATION: NORWEGIAN AIR INTERNATIONAL’S PERMIT WAS “A BAD DECISION ON A BAD DEAL”

FORT WORTH, Texas (Dec. 3, 2016) — Late Friday, the Obama administration and the federal Department of Transportation (DOT) made clear that their vision of trade policy means trading good U.S. jobs for foreign jobs.

“In a sharp contrast with President-elect Trump’s efforts to preserve U.S. jobs, our current DOT went in the opposite direction, making a bad decision on a bad deal,” said Captain Dan Carey, president of the Allied Pilots Association (APA).

The DOT has approved a foreign air carrier permit for Norwegian Air International (NAI), thus endorsing that company’s scheme to establish itself as an Irish carrier so it can avoid Norway’s labor laws and begin shopping for the cheapest pilot labor in Singapore and Thailand. Clearly, this is a blatant flag-of-convenience scheme.

“Not only will the DOT’s horrific decision destroy thousands of good, middle-class American jobs and decimate our nation’s airline industry, it also runs counter to efforts by hundreds of thousands of U.S. aviation workers to ensure that our industry provides the highest level of safety and security standards for our passengers across the globe,” said Captain Mike Karn, president of the Coalition of Airline Pilots Associations, which includes APA.

APA’s Dan Carey added, “We are hopeful that President-elect Trump’s recent decisive actions to protect U.S. jobs and his vision of putting America first will be applied to immediately reversing this job-killing decision by the DOT. We are also encouraging Congress to act swiftly by passing H.R. 5090 as a conclusive remedy.”

Founded in 1963, the Allied Pilots Association — the largest independent pilots union in the United States — is headquartered in Fort Worth, Texas. APA represents the 15,000 pilots of American Airlines, including several hundred pilots on full-time military leave of absence serving in the armed forces. The union’s website is www.AlliedPilots.org. American Airlines is the world’s largest passenger airline.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Og hva skjer når Norwegians piloter søker om opptak i ALPA...? :stir:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Og hva skjer når Norwegians piloter søker om opptak i ALPA...? :stir:


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Dem er velkommen der, absolutt, da blir dem organisert og får union kontrakt, kanskje.
ALPA har tilgitt skabber fra Eastern og Continental så jo flere som blir frelst og samlet under paraplyen, jo bedre.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Dette blir sjøfart v.2

Kun filippinere etc ombord. Men dette er jo det folk vil, så kjør på.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Du har tydligvis ikke forstått forretningsideen til lavpris - kjernen i dette er baser hvor crewet bor mest mulig hjemme. Alt annet blir for dyrt.
 
Back
Top