Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Du har tydligvis ikke forstått forretningsideen til lavpris - kjernen i dette er baser hvor crewet bor mest mulig hjemme. Alt annet blir for dyrt.

Tydeligvis ikke, akkurat det er vel klinkende klart....

Men for all del, det er helt ok for meg. Folk går inn i dette med åpne øyne.
 
Re: Norwegian har fått beskjed de kan få driftstillatelse i Irland (statustråd)

Kjernen i lavpriskonseptet til Kjos er vel slik jeg har forstått det bare å kutte kostnader ved å bruke vikarer fra lavkostland i markeder der konkurrentene fortsatt har ansatte og betaler skatter, arbeidsgiveravgifter, pensjoner, sykepenger, forsikringer etc for dem?

http://www.mynewsdesk.com/no/norweg...g-mellom-oslo-og-las-vegas-er-i-lufta-1629668

To nye crew baser i USA i 2017

“Norwegian is fully committed to growing its presence in the U.S. market, and that includes creating more American jobs. Not only do we have more U.S.-based cabin crew than any other foreign airline, we will soon also have more U.S.-based pilots than any other foreign airline. Norwegian is simply creating more American jobs than any other non-American airline, and we will continue to do so, just as we promised we would,” continued Kjos.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Ja, man skal tro alt man leser, og ikke stille kritiske spørsmål.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Kanskje man kan se ruter til SYD og Auckland på sikt fra LAX?
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Kanskje man kan se ruter til SYD og Auckland på sikt fra LAX?

Det må det trafikkrettigheter til - godkjennelsen som skjedde på fredag gir ingen rettigheter utover de som ligger I avtalen mellom USA og EU.

Godkjennelsen løser heller ingen av utfordringene med ruter fra Europeiske land til f.eks. Afrika eller Sør Amerika - her har Norwegian selv lagt på utfordringer med å operere med forskjellige AOC innen Europa og dermed som de selv via Kellyanne Skånvik har påpekt ikke kan bruke fly og besetning om hverandre (dog har Kellyanne Skånvik gitt USA feilaktig skylden for disse utfordingene)
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Melding fra moderator

Flyprat er er kjent for gode og innsiktsfulle debatter med deltagere som har mye kunnskap. For å holde et saklig nivå på debatten ber vi om at man ikke bruker diverse nidnavn på personer man ikke ikke liker.

Får man ikke fram poenget sitt uten å gå til personangrep, så er ofte det beste å tenke seg om og formulere seg på en annen måte.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

De mener nok den andre veien. Regner med at de vil ha sin del av USA-Asia og -Sør-Afrika trafikken ...
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

De mener nok den andre veien. Regner med at de vil ha sin del av USA-Asia og -Sør-Afrika trafikken ...

Men denne godkjenningen hjelper jo ikke USA - Asia Nonstop, NAI kan fortsette med direkte via en by Europa til Bangkok. Sålangt har NAI ingen ruter til Sør Afrika, det er vel mulig at de kan starte LGW Sør Afrika med UK AOC - men det er ingen Automatikk eller avtaler som ligger klare slik EU - US gjorde det mulig for NAI å starte nye ruter uten begrensnger.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Men denne godkjenningen hjelper jo ikke USA - Asia Nonstop, NAI kan fortsette med direkte via en by Europa til Bangkok. Sålangt har NAI ingen ruter til Sør Afrika, det er vel mulig at de kan starte LGW Sør Afrika med UK AOC - men det er ingen Automatikk eller avtaler som ligger klare slik EU - US gjorde det mulig for NAI å starte nye ruter uten begrensnger.

Som du ser av artikkelen over, er det den engelske godkjennelsen (som sikkert kommer snart siden den irske er klar) som vil være det sentrale. Spesielt India er nevnt, og det var det jeg mente lenger opp. Og når det her skapes et høyt antall amerikanske arbeidsplasser, vil det være rart om påtroppende regjering vil plukke på dette. Det vil også gjøre at ALPA ser dumme ut når de etterhvert får Norwegian-piloter blant medlemmene.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Norwegian får det tilsynelatende ut til å virke som at det er de som ansetter amerikanerne, men virkeligheten er at det er OSM Aviation som ansetter på midlertidige kontrakter, lav lønn og betingelser under par.
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Norwegian får det tilsynelatende ut til å virke som at det er de som ansetter amerikanerne, men virkeligheten er at det er OSM Aviation som ansetter på midlertidige kontrakter, lav lønn og betingelser under par.

Problemet er også at svært få piloter i USA med grønnkort eller US pass har også Euro license. Langt lerret å bleke for å få EU lappen, 16 skriftlige prøver og mye pæng og kjas.
Kompis av meg gjorde hele griea med masse skipper tid på 747-400 og samtidig flytende i Norsk og med grønnkort, clean bakgrunn, hele pakka, så fikk han avslag fra Norwgian. Mye bortkastet tid og penger men han skal prøve igjen..
Med andre ord, blir vanskelig å finne kandidater.
Jeg som har 7 år skipper tid på 742 og 11 år på FO 763 for AA møter ikke engang minstekravene demses for skipper på 787, kanskje som styrmann, men dem betaler ikke nok til at jeg orker å rulle meg ut av sofaen for å søke eller ta EU prøvene.:rolleyes:
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Norwegian får det tilsynelatende ut til å virke som at det er de som ansetter amerikanerne, men virkeligheten er at det er OSM Aviation som ansetter på midlertidige kontrakter, lav lønn og betingelser under par.

Skulle ikke Norwegian kjøpe 50% av OSM Aviation?
 
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Jo det ble vel gjennomført 1. september;

http://peterfox.no/airlines/osm-aviation-eiersiden-dy/

De fikk visstnok 400 søkere på de første stillingene, primært amerikanske piloter som idag flyr
for gulf-selskaper og amerikanske selskaper.

https://www.dfly.no/norwegian-to-open-two-more-american-pilot-and-cabin-crew-bases-in-2017/

In October, the airline announced its plan to recruit and hire American pilots for its first pilot base in the U.S. As the only non-American airline currently recruiting U.S.-based pilots, Norwegian received almost 400 applications for a couple dozen available positions. Most of the applicants hailed from U.S. legacy carriers or were Americans pilots based in the Gulf region. The airline will initially hire 25 pilots – enough to staff one Boeing 787 Dreamliner – for its base at Fort Lauderdale. Once these candidates begin training in March 2017, Norwegian will start the second hiring round in preparation for additional aircraft deliveries. The airline plans to base a second Boeing 787 Dreamliner at Fort Lauderdale airport later in 2017.

Planen er visstnok å ha 150 piloter ila 2017, det betyr vel da at ca 6 stk 787 skal ha base i USA ved
utgangen av året... (eller kanskje blanding 737/787)

W
 
Last edited:
Re: Norwegians USA-søknad trekker ut på tiden ->Godkjent

Kan fort bli fler. Etter fredagens godkjennelse er de allerede ute etter fler fly.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
 
Back
Top