NORWEGIANS rekordvekst

  • Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Det er da ikkenoe uvanlg aa bruke innleid materiale naar det butter? Det gjoer alle, inkludert oss. Og en god del av vaar business er nettopp aa fly for andre. For aa nevne noen av de jeg kommer paa i farten: USA3000, Omni, World, Skyservice, Aer Lingus .. vi floey ogsaa no' charter fra England paa vaarparten, uten at jeg er sikker paa hvem det var for ..

Da jeg jobbet i SAS, leide vi stadig inn fly fra Braathens naar fly var nede. Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre. Det gaar helst geografisk - man proever foerst aa finne fly i naeromraadene, saa fortsetter man utover. Midt paa sommeren er det lite ekstra kapasitet aa finne, saa da maa man lengre avgaarde. Derfor dukker det opp tyrkiske og portugisiske maskiner nordpaa.

Disse selskapene foelger alle de samme krav til flysikkerhet som Norwegian og SAS og det forholder man seg til naar man maa chartre fly. Hvis noen har bevis paa det motsatte, er dette en glimrende anledning til aa presentere dem. Og Hr. og Fru Andersen paa 16AB som tittet ut av vinduet teller ikke ....
 
Originally posted by LN-MOW

Det er da ikkenoe uvanlg aa bruke innleid materiale naar det butter? Det gjoer alle, inkludert oss. Og en god del av vaar business er nettopp aa fly for andre. For aa nevne noen av de jeg kommer paa i farten: USA3000, Omni, World, Skyservice, Aer Lingus .. vi floey ogsaa no' charter fra England paa vaarparten, uten at jeg er sikker paa hvem det var for ..

Da jeg jobbet i SAS, leide vi stadig inn fly fra Braathens naar fly var nede. Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre. Det gaar helst geografisk - man proever foerst aa finne fly i naeromraadene, saa fortsetter man utover. Midt paa sommeren er det lite ekstra kapasitet aa finne, saa da maa man lengre avgaarde. Derfor dukker det opp tyrkiske og portugisiske maskiner nordpaa.

Disse selskapene foelger alle de samme krav til flysikkerhet som Norwegian og SAS og det forholder man seg til naar man maa chartre fly. Hvis noen har bevis paa det motsatte, er dette en glimrende anledning til aa presentere dem. Og Hr. og Fru Andersen paa 16AB som tittet ut av vinduet teller ikke ....

Syns det er rart at det skal være vanskelig å finne fly midt på sommern, er jo så lite trafikk da... hvorfor blir det vrient?
 
Originally posted by JohnnyEagle



Syns det er rart at det skal være vanskelig å finne fly midt på sommern, er jo så lite trafikk da... hvorfor blir det vrient?


???????
Ja, det er redusert trafikk innenlands i Norge. I resten av verden er det full rulle.
 
Originally posted by LN-MOW
..... Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre. ....

bl.a. Linjeflyg i riktig gode gamle dager :-p Det var mye spennende å fly med. Husker godt nederlandske flyvertinner som ikke viste hva Solo var. Og vi som hadde vært snille gutter nesten en hel dag for å få brus på flyet. En norsk flyvertinne var somoftes alltid med og vi fikk en annen "gul" brus.

Og: Hvem gidder egentlig å lese det DY-tech skriver ???
 
Originally posted by LN-MOW

Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre.

Du glemte å nevne Partnair. Braathen leide jo flittig inn fly fra Partnair på 80-tallet, der var jo sikkerheten på topp som vi alle vet. :(
 
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by JohnnyEagle



Syns det er rart at det skal være vanskelig å finne fly midt på sommern, er jo så lite trafikk da... hvorfor blir det vrient?


???????
Ja, det er redusert trafikk innenlands i Norge. I resten av verden er det full rulle.

OK, så i Norge flyr vi mindre på sommern og i resten av Europa flyr de mer(?). Da burde det være mer enn nok innlandsfly???? det er en brist i min logikk her kanskje, men jeg hadde heller trodd at en mnd som juni, at det da ble leaset inn fra nær og fjernt for da er all kapasitet gjerne tatt ut..
 
Originally posted by JohnnyEagle
OK, så i Norge flyr vi mindre på sommern og i resten av Europa flyr de mer(?). Da burde det være mer enn nok innlandsfly???? det er en brist i min logikk her kanskje, men jeg hadde heller trodd at en mnd som juni, at det da ble leaset inn fra nær og fjernt for da er all kapasitet gjerne tatt ut..

Kapasiteten fra innenriks brukes på utlandet. Det er på sommeren folk reiser på ferie og da flyr folk i alle retninger. At det går litt ned inneriks skyldes vel at foretningsfolket reiser på ferie å?

Hilsen,
Laurenz
 
Back
Top