Det er da ikkenoe uvanlg aa bruke innleid materiale naar det butter? Det gjoer alle, inkludert oss. Og en god del av vaar business er nettopp aa fly for andre. For aa nevne noen av de jeg kommer paa i farten: USA3000, Omni, World, Skyservice, Aer Lingus .. vi floey ogsaa no' charter fra England paa vaarparten, uten at jeg er sikker paa hvem det var for ..
Da jeg jobbet i SAS, leide vi stadig inn fly fra Braathens naar fly var nede. Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre. Det gaar helst geografisk - man proever foerst aa finne fly i naeromraadene, saa fortsetter man utover. Midt paa sommeren er det lite ekstra kapasitet aa finne, saa da maa man lengre avgaarde. Derfor dukker det opp tyrkiske og portugisiske maskiner nordpaa.
Disse selskapene foelger alle de samme krav til flysikkerhet som Norwegian og SAS og det forholder man seg til naar man maa chartre fly. Hvis noen har bevis paa det motsatte, er dette en glimrende anledning til aa presentere dem. Og Hr. og Fru Andersen paa 16AB som tittet ut av vinduet teller ikke ....
Da jeg jobbet i SAS, leide vi stadig inn fly fra Braathens naar fly var nede. Braathens leide stadig inn Sterling, Maersk, Transavia, Falcon og andre. Det gaar helst geografisk - man proever foerst aa finne fly i naeromraadene, saa fortsetter man utover. Midt paa sommeren er det lite ekstra kapasitet aa finne, saa da maa man lengre avgaarde. Derfor dukker det opp tyrkiske og portugisiske maskiner nordpaa.
Disse selskapene foelger alle de samme krav til flysikkerhet som Norwegian og SAS og det forholder man seg til naar man maa chartre fly. Hvis noen har bevis paa det motsatte, er dette en glimrende anledning til aa presentere dem. Og Hr. og Fru Andersen paa 16AB som tittet ut av vinduet teller ikke ....