En annen ting er at OSL ikke er "designet" som en LCC flyplass med korte snutider, 25 minutter som DY har. Man har ikke areal til preboarding og man kan ikke boarde pax og sende de ned i gaten når man samtidig tømmer ankommet fly. Selv om man har gater i 2 etasjer og ankommende pax går opp rulletrappa og bruker "andre etasje". Dette vanskeliggjør raske snutider. Dette er det fullt mulig og gjøre noe med, det er bare viljen det står på fra OSL's side....
SAS 107 46 57%
Norwegian 51 37 27%
Widerøe 9 2 78%
Andre selskaper 66 25 62%
Totalt OSL 234 110 53%
Det mangler både mannskap og utstyr på ramp. Ufint å si at det er de ansatte som tråkker på gulvet og asfalten det er noe galt med.....
I januar mister de hvertfall 15 til som skal over til Menzies og har allerede signert kontrakt.
?? Betyr det at alle Proffice-ansatte har 'mistet' jobben og naa er fritt vilt hos handlingselskapene?
Jeg er stygt redd for at Norwegian har fått ødelagt sitt gode navn og rykte på osl, detta kan ikke paxen finne seg i. Jeg har aldri sett så mye misnøye den siste tiden når det gjelder NAS (siste året). Er det bakkepersonalet sitt skyld eller er det NAS sin feil. Nå må NAS gjørra noe , og det noe kvikt
Kan ikke huske at det var så mye oppstyr da Servisair hadde de
Er noe enig i det, og det store spørsmålet er hva skal gjøres?
Dette vil hjelpe på stasjonsdelayer:
Å ha nok folk og utstyr.
Trapp bak skal bli innført for det klarte aldri SA og NP å få til. I dag er det vanskelig å snu på rute med bare en dør i bruk og fulle fly.
Bedre fasaliteter for pre-boarding.
Flere forslag?
Andre delayer:
Innfasing av 737-800 vil forhåpentligvis gi mindre tekniske forsinkelser, men barnesykdommer er det nok alltid en viss fare for
Jeg tror i bunn og grunn at bakkeoperasjonene og NAS sine krav har gjort lønnsom og knirkefri drift uoppnåelig.
Trapp bak skal bli innført for det klarte aldri SA og NP å få til.
Hvilken trapp blir det på de nye maskinene?
Ryanair bl.a. har vel egen trapp på maskinen innebygd, må da gå raskere og være billigere enn at handling skal kjøre ut trapp?