Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Status
Not open for further replies.

Trdfly

Moderator
Medlem
Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Kan ikke se å finne status om regularitet-tråd for LH-ops for 2018, så starter den her...

Ser ut til at Norwegian må gjøre følgende innleie i Mars og April;
I bookingsystemene finner man nå Hi Fly med A332 for Norwegian Air Shuttle fra London LGW til New York JFK i perioden 1MAR18-30APR18.
(Hi Fly på morrasavgangen, og Norwegian selv på ettermiddagsavgangen.)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Ser ut som Norwegian sliter med EWR operasjonene i disse dager. Visstnok skriver noe på a.net at de ikke kan lande på en av banene pga av innflyvningsprosedyrer. Så ingen flighter har operert dit på flere dager men gått til JFK (eller blitt kansellert?) istedet
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Tror dette egentlig har gått relativt greit, da norwegian har organisert buss mellom mellom de to flyplassene, i tillegg til at de jo har en ganske stor operasjon fra NYC. Slik jeg tolker det på airliners er også grunnen til dette kaoset Norwegians egne prosedyrer(?).

Ganske Intresannt at flere der inne nærmest også tror alle flyene står på bakken imorra...
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Tror dette egentlig har gått relativt greit, da norwegian har organisert buss mellom mellom de to flyplassene, i tillegg til at de jo har en ganske stor operasjon fra NYC. Slik jeg tolker det på airliners er også grunnen til dette kaoset Norwegians egne prosedyrer(?).



Ganske Intresannt at flere der inne nærmest også tror alle flyene står på bakken imorra...



Ja, det virker som det går greit, men er allikevel litt rart

He He, ja er endel der inne det skinner litt vel klart gjennom at de har en agenda. Og da nevner jeg ikke mangelen på endel forståelse en gang.....
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

alt til EWR er også kansellert (les: flyttet til JFK) i dag og imorra, begynner å bli merkelig det her, og jeg finner ikke noen uttalelse fra DY i media og heller ikke et eneste oppslag, og heller ingen artikler i VG, men det er vel kanskje likså greit at franskmenn og italienere ikke vet hva VG er:p
Blir interessant å se hva Norwegian sier til uka, imens er jo det de har lagt ut som standardmelding på ''er flyet i rute'' det eneste offisielle vi vet, utenom konspirasjonsteoriene på a.net om at de ikke klarer å betale landingsavgifter, at de går konk om en uke osv. derimot er jo den at (slik jeg tolker det) at Norwegians sine interne rutiner ikke tillater slike innflygningsrutiner som brukes på EWR den mest troverdige, noe som jo også er underlig :angry:

16. mar 23:47 (New York-EWR UTC-04)
Important information regarding your flight DY7192 from New York (EWR) to Paris (ORY) on 18.03.2018 at 20:50. Due to regulatory issues the flight will now be operated from New York (JFK) airport. Your new estimated departure time is an 19.03.2018. at 02:00. Due to operational reasons your flight will operate with a new flight number, DY7992 but your booking reference is the same. If you are not able to get to JFK, we will arrange ground transportation from Newark. Detailed information regarding the transport will be sent to you once it's confirmed. If you don't wish to travel on this flight, you can contact us on 1-800-357-4159. To rebook or refund your ticket free of charge. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Ja, det virker som det går greit, men er allikevel litt rart

He He, ja er endel der inne det skinner litt vel klart gjennom at de har en agenda. Og da nevner jeg ikke mangelen på endel forståelse en gang.....

Litt som hegnarforum, bare med motsatt fortegn. :p
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Logisk at de skal få lov å lande på JFK hvis de ikke kan lande på EWR grunnet maglende betaling. Det blir litt som at man ikke får fylle på Circkel K på Smestad, men får lov på Circkel K på Skøyen. :-)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Logisk at de skal få lov å lande på JFK hvis de ikke kan lande på EWR grunnet maglende betaling. Det blir litt som at man ikke får fylle på Circkel K på Smestad, men får lov på Circkel K på Skøyen. :-)

Er forskjellige eiere på disse flyplassene så kan ikke sees på slik du beskriver, ikke noe operasjonelt på EWR som tilsier at en ikke kan fly der.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Er forskjellige eiere på disse flyplassene så kan ikke sees på slik du beskriver, ikke noe operasjonelt på EWR som tilsier at en ikke kan fly der.



Nei, det er samme eier: Port Authority of New York and New Jersey
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Nei, det er samme eier: Port Authority of New York and New Jersey

Riktig det du sier her, men det er ingen operasjonelle ting som tilsier at en ikke kan bruke Newark.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Ekspanderes det så kraftig at selskapets administrasjon ikke klarer å henge helt med i svingene? Etter mye rot i 2017 skulle jo 2018 bli så mye bedre. De problemene som har oppstått nå (virker som det er noe trøbbel i LAX også) er vanskelig å forstå, men det er mulig vi ikke har oversikt over den riktige informasjonen. Jeg har stor sans for det selskapet har klart å oppnå så langt og liker den offensive driven og satsningsviljen de har utvist, men de problemene de nå opplever synes jeg er vanskelig å forstå...

Espen
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Om det er sant at de ikke har hatt rettigheter til å lande på EWR så er jo det en skandale., Hvordan er det i det hele tatt mulig ?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Om det er sant at de ikke har hatt rettigheter til å lande på EWR så er jo det en skandale., Hvordan er det i det hele tatt mulig ?

Det spørs hva man snakker om. Men skal man bruke toll-/immigrasjonsfasiliteter (FIS) som jeg mistenker dette dreier seg om, må man også ha klartert dette med DHS. Særlig med så sene ankomsttider som enkelte av disse ankomstene har ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

De er tilbake på EWR idag.

DY7023 på vei fra FCO nå..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Noen som vet hvorfor DY7024 (EWR-FCO) gikk via OSL igår?
Den lå inne som:

STA OSL: 1125 ATA: 1811
STD OSL: 1225 ATD: 0039

Det ligger jo an til en kraftig forsinkelse for passasjerene mellom EWR og FCO.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

Noen som vet hvorfor DY7024 (EWR-FCO) gikk via OSL igår?
Den lå inne som:

STA OSL: 1125 ATA: 1811
STD OSL: 1225 ATD: 0039

Det ligger jo an til en kraftig forsinkelse for passasjerene mellom EWR og FCO.


I følge nettsiden til DY var stoppen i Oslo for og unngå crewrest? da DY7024 gikk fra EWR flere timer forsinket pga tech. Skifte av crew og nytt fly fra OSL. LN-LNN ble brukt fra OSL
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

DY7021 CDG-JFK diverted just til LGW.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - status om regularitet (2018-tråden)

2 fly som gjør vendereis i dag. DY7075 snur rett før Grønland og landet på OSL. Ny avgang i morgen tidlig. Og nå DY7021 til LGW. Ser ut på FR24 at brannbiler var ute.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top