Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Når den nå gikk fra OSL i morges er den vel tilbake til Arlanda i morgen tidlig en gang hvis det ikke skulle oppstå noe problemer i Bangkok. Den vil da kunne gå på rute til JFK mandag ettermiddag.

OSL er på rute allerede i kveld, ARN har vel ingen flygning på Søndag så om de snur den relativt kjapt i BKK vil den lande i Stockholm ca 17:00 imorgen ettermiddag. Dette vil da gi ca 3:00hr delay på ARN-JFK som har STD 15:35.

Kommer da tidligere frem en det Thomas? Tar ca 24 timer en rundtur til BKK. Er vel noe tidsforskjell vel :)
Så da er det god tid og rekke avgangen til JFK.

Vilken tur då att inte ARN hade någon JFK flight ikväll, så förhoppningsvis så är väl båda baserna on time imorgon kväll igen.

Skal med DY fra JFK til OSL i kveld. Har jeg forstått det rett at dette går som normalt? Og at DY heller har valgt å ta forsinkelsen i BKK?

Jeg skylder på alarm 04:00! :D
Ser ut som dette går nogenlunde OK fom. imorgen.

Skal med DY fra JFK til OSL i kveld. Har jeg forstått det rett at dette går som normalt? Og at DY heller har valgt å ta forsinkelsen i BKK?

Det ligger pr nå. ikke an til noen forsinkelse på OSL-JFK så kryss fingra!

Jeg skylder på alarm 04:00! :D
Ser ut som dette går nogenlunde OK fom. imorgen.

Det ligger pr nå. ikke an til noen forsinkelse på OSL-JFK så kryss fingra!

Takk for info! Er det da Hifly i dag til NY?

Nei. LNA flydde ARN-BKK-OSL. Landet ca 30 min etter rute. Og dro videre til JFK for 2 timer siden.

Takk for svar. Landet 30 min før oppsatt tid i dag etter mye medvind.

Qatar går i strupen på Norwegian:

- Du kan ikke legge folk i en sardinboks og fly dem halvveis rundt jorden, sier toppsjefen i Qatar Airways.

– Deres priser finnes allerede i markedet. I mange tilfeller er billettene dyrere hos Norwegian om en regner inn avgiftene som en vanligvis ender med å betale. Det blir en enorm utfordring for dem å vise at de kan omsette lav kostnad til lavere priser enn resten. Norwegian vil ennå ha suksess i Europa, men på langrutene er de ikke veldig annerledes enn andre. Vi kan bare ønske dem lykke til, sier Walsh til Dagens Næringsliv.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2708425.ece

Et merkelig utsagn fra Qatars sjef da Norwegian ifølge seatguru.com har samme eller bedre plass enn dem på økonomiklasse med 787. Som vanlig er journalistene bare mikrofonstativ.

Et merkelig utsagn fra Qatars sjef da Norwegian ifølge seatguru.com har samme eller bedre plass enn dem på økonomiklasse med 787. Som vanlig er journalistene bare mikrofonstativ.

Men det er jo prisene og alt som kommer i tillegg han snakker om, ikke plassen ombord? Selv om jeg synes ordet "sardinboks" var ganske morsomt. :D

"Du kan ikke legge folk i en sardinboks og fly dem halvveis rundt jorden, sier toppsjefen i Qatar Airways.

– Deres priser finnes allerede i markedet. I mange tilfeller er billettene dyrere hos Norwegian om en regner inn avgiftene som en vanligvis ender med å betale. Det blir en enorm utfordring for dem å vise at de kan omsette lav kostnad til lavere priser enn resten. Norwegian vil ennå ha suksess i Europa, men på langrutene er de ikke veldig annerledes enn andre. Vi kan bare ønske dem lykke til, sier Walsh til Dagens Næringsliv."

Her blander du utsagnene til Akbar Al Baker i Qatar Airways og Willie Walsh i International Airlines Group.

Last edited:

Akbar Al Baker sier også "Norwegian har presset ekstra mange seter inn i Dreamliner, noe som betyr mindre benplass." selv om setene står tettere i deres økonomiklasse. De bruker mye større plass på premium/biz slik at de totalt får færre seter.

Vilken racer maskin -LNB blivit. Startade ca 2 timmar sen från ARN till JFK igår
Men lyckas landa endast 10 min efter tidtabell idag, imponerande! :)

Vilken racer maskin -LNB blivit. Startade ca 2 timmar sen från ARN till JFK igår
Men lyckas landa endast 10 min efter tidtabell idag, imponerande! :)

Noen som ikke har tatt hensyn til at USA slutter med sommertiden en uke etter Europa?

Peppar peppar verkar JFK och BKK flighterna nu gå som en dans va?

Vad jag sett från ARN så verkar -LNB sköta sig utmärkt, antar att -LNA gör lika från OSL då jag inte hört nåt annat?

Peppar peppar verkar JFK och BKK flighterna nu gå som en dans va?

Vad jag sett från ARN så verkar -LNB sköta sig utmärkt, antar att -LNA gör lika från OSL då jag inte hört nåt annat?

Rusk i maskineriet for LNB nå??
Ny tid til JFK kl 23.00

Status
Not open for further replies.
Back