Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

En kollega som skal med denne fra ARN har fått opplyst årsaken til å være at de må skifte en generator av noe slag.

Självklart bara för jag skrev att -LNB fungerade utmärkt innan idag ;)

Är det dags för flygbyte till helgen?
-LNA OSL-BKK-ARN och -LNB ARN-BKK-OSL
eller fortsätter de vid sina nuvarande baser.

Last edited:

00.55 är planerad avgångstid för DY 7005 ARN-JFK som det ser ut nu.
Kul att landa på JFK runt 04 på morgonen...hela dagen förstörd :-(

Og da blir det og belage seg på forsinkelser fra Arlanda de nærmeste dagene. Tar tid og hente inn igjen så mange timer som det nå har blitt.

Nu ser jag att Norwegians 14:20 avgång ARN-Bangkok inte går förrän 22:55 som en följd av New York-förseningen. Det kommer ju ta dom en vecka att flyga ikapp den här förseningen...
Uppstår det nån mer försening måste Kjos troligen hyra in HiFly igen...

Nu ser jag att Norwegians 14:20 avgång ARN-Bangkok inte går förrän 22:55 som en följd av New York-förseningen. Det kommer ju ta dom en vecka att flyga ikapp den här förseningen...
Uppstår det nån mer försening måste Kjos troligen hyra in HiFly igen...

Hvis LNA tar seg av avgangen til JFK i morgen, er LNB i rute igjen på lørdag. Hvis ikke så er den på rute igjen på mandagens rute til JFK. Siden den ikke har noen avgang på søndag.

Hvis LNA tar seg av avgangen til JFK i morgen, er LNB i rute igjen på lørdag. Hvis ikke så er den på rute igjen på mandagens rute til JFK. Siden den ikke har noen avgang på søndag.

Jag tippar på detta! Blev ju så här en gång tidigare med, -LNA flyger OSL-ARN-JFK-ARN-OSL.
Och då blir ju -LNB tillbaka i tidtabell till BKK turen på lördag igen ;)

HaHa..det förutsätter ju att inga nya fel uppstår på Kjos 787or ;)
Den risken är ju tyvärr långt ifrån liten..

Därav min blinkgubbe ;) ;)

-LNB nu på väg mot ARN inför landing kl. 19.25
DY7205 ARN-BKK beräknad till kl. 20.45

Last edited:

Det virker jo som de oppfører seg relativt pent nå, selv om feil kan oppstå. Dette med tett program og lite slack har jo noen også påpekt som en utfordring når vi går inn i vintersesongen. Er man uheldig med snøvær i Europa og USA så kan man jo fort løpe på noen timer forsinkelse i begge ender ila. rundtur.

Det virker jo som de oppfører seg relativt pent nå, selv om feil kan oppstå. Dette med tett program og lite slack har jo noen også påpekt som en utfordring når vi går inn i vintersesongen. Er man uheldig med snøvær i Europa og USA så kan man jo fort løpe på noen timer forsinkelse i begge ender ila. rundtur.

Man er vel ikke uheldig med snøvær i Europa om vinteren, men snarere heldig om man ungår det.
Tror langhelgen i New York fortsatt kommer til å bli lang for mange, om enn ikke i New York.
Hvorfor kjøper folk fortsatt billetter til denne parodien?

Hvorfor kjøper folk fortsatt billetter til denne parodien?

Akkurat denne forsinkelsen vi så sist her har vi jo ikke sett konsekvensene av enda, og slike ting kan skje alle. Etter hvert får DY flere maskiner og vil kunne spille på flere strenger så da får vi se hvordan vinteren blir og hva som skjer..

-LNB nu på väg mot BKK, 6 timmar sen från ARN.
Ska enligt Arlandas hemsida landa igen på ARN imorrn kl. 19.35.
Så kanske bror på om man då flyger in -LNA då man kanske (bara) får en 3 timmars försening på DY7005 imorgon kväll som ska gå kl. 17.35

Hmm, derfor..

Fordi en flight gikk til rutetid? Det skulle da bare mangle...

Men tusenvis av pasasjerer har opplevd enorme forsinkelser. De har gått glipp av møter, feriedager eller begivenheter, kommet for sent til jobb og ikke minst svidd av mye dyrebar fritid på å vente på et fly.

Jeg er ikke ute etter å ta dere som jobber for Norwegian. Jeg er imponert over hvordan dere har møtt den 'krisen' LH-satsingen har vært så langt. Jeg flyr også med jevne mellomrom med DY (se profil), dog der frekvensen er høy eller alternativet veldig tidkrevende/veldig umakelig. Jeg har alltid følt meg godt ivaretatt og hatt god reiseopplevelse.

Det jeg ikke skjønner er at folk velger å dra til den andre siden av jorda uten noen form for sikkerhetsnett, bare fordi de tror de sparer noen hundrelapper. Norwegian har så langt vist at de er svært sårbare ved avvik og at dette nødvendigvis må gå utover de reisende siden det ikke tilbys noe alternativ. (Jada, jeg har fått med meg rebookingene i Bangkok)

Discus nevner at det blir økt kapasitet til vinteren, men det burde vel også nevnes at den kapasiteten i all hovedsak skal brukes på nye langruter allerede denne sesongen.

Det blir spennende å se hvordan det går med snø, is og nye fly.
Selv har jeg bare planer om skiferie ved Nesbyen og en tur eller to til Rivieraen :)

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back