Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Er det noe feil med LNA nå?

Tänkte så jag med, hon verkar ju fungera bra så blev lite chockad.
Vad jag kan se är inget Hi Fly flyg på väg till OSL heller..
Så vette fan var expressen fått dessa uppgifter.

Tänkte så jag med, hon verkar ju fungera bra så blev lite chockad.
Vad jag kan se är inget Hi Fly flyg på väg till OSL heller..
Så vette fan var expressen fått dessa uppgifter.

Har fått fra Lasse Sandaker-Nielsen. Burde jo være offisielt da?

Har fått fra Lasse Sandaker-Nielsen. Burde jo være offisielt da?

Ja precis, men jag hittar inte någon info mer än det som står på Expressen, när LNB blev tagen ur trafik i lördags så fanns ju informationen officiellt överallt.

LNA er i drift som normalt og skal ikke ut av trafikk (får ihvertfall håpe den funker bra da ;) )

Vad är det för flighter LNB håller på med som loggas på FR24?

EIN3G seen @ 2013-10-03 16:59 UTC
EIN3C seen @ 2013-10-02 12:21 UTC

Är detta några markkontroller bara, för hon verkar ju inte varit i luften enligt FR24 iallafall.

Iflg. systemet har ikke -LNB flydd noe siden DY7216 BKK-ARN den 29/9.

Jeg ser at Norwegian hverken flyr til Bangkok eller New York fra Osl på fredager. Hva skjer med flyene på dager uten flyvninger? Gjennomgår de en enklere service etc? Er det normalt for alle fly å ha en "pause" på nærmere ett døgn pr uke?

Jeg ser at Norwegian hverken flyr til Bangkok eller New York fra Osl på fredager. Hva skjer med flyene på dager uten flyvninger? Gjennomgår de en enklere service etc? Er det normalt for alle fly å ha en "pause" på nærmere ett døgn pr uke?

Flyr de kanskje til OSL? Eller ARN eller CPH?

Vilket flyg är det som flyger ARN-JFK nu?

Enligt FR24 är det en A340-312, men inget reg eller flygbolag finns. Är det CS-TQZ och FR24's system ballat ur?

Ser at Norwegian påberoper seg "at det er ekstraordinære omstendigheter" på sine forsinkelser og dermed betaler de ikke ut kompensasjon.

Dette må da være feil tolkning, da det kunden kjøper er en befordring for en gitt distanse.
Dennne distansen kan leveres med fly som ikke har disse problemene 787 har. Det ser vi blandt annet med de innleide A343 og dermed er ikke kunden ansvarlig for at den gitte befraktningen ikke kan foretas.
Eventuelle feil på leverandørs flyflåte må dermed være reise leverandørs ansvar da dette lett kunne være unngått med valg av andre flytyper!

Ser at Norwegian påberoper seg "at det er ekstraordinære omstendigheter" på sine forsinkelser og dermed betaler de ikke ut kompensasjon.

Dette må da være feil tolkning, da det kunden kjøper er en befordring for en gitt distanse.
Dennne distansen kan leveres med fly som ikke har disse problemene 787 har. Det ser vi blandt annet med de innleide A343 og dermed er ikke kunden ansvarlig for at den gitte befraktningen ikke kan foretas.
Eventuelle feil på leverandørs flyflåte må dermed være reise leverandørs ansvar da dette lett kunne være unngått med valg av andre flytyper!

Tekniske feil i siste øyeblikk regnes som ekstraordinært, men jeg er usikker på om følgeforsinkelser også blir ekstraordinære. Håper disse sakene blir prøvd i nemnda.

Jeg tror Boeing er veldig interessert i at DY skal lykkes på longhaul og dermed vil strekke seg langt.
Hvis LCC lykkes med longhaul betyr det lavere priser - som igjen betyr flere passasjerer - som igjen
betyr stort behov for nye fly - som igjen betyr $$ for Boeing.

W

Tekniske feil i siste øyeblikk regnes som ekstraordinært, men jeg er usikker på om følgeforsinkelser også blir ekstraordinære. Håper disse sakene blir prøvd i nemnda.

Det er greit nok om det var enkelt tilfelle, her er det mer et standard mønster at et eller annet er feil i så mange prosent av avgangene og dermed burde det ikke puttes innen "ekstraordinær" kategorien.

Blir spennende å se hva klagenemnda sier og OM Norwegian følger den rett ut eller finner en ny tilpasning av eventuelle vedtak.

Det står jo også nevnt i artikkelen:
Uten at jeg på noen måte skal legge føringer for nemnda her og nå, vil jeg si at Norwegian ikke kan lastes for forsinkelsene på de to-tre første turene. Men etter det kan det være at nemnda vil vurdere om Norwegian burde hatt en plan B, sier Forsdahl til Dagbladet.

DY7201 OSL-BKK idag er forsinket en time (foreløpig). Forventet avgang er satt til 16:20. SMS'en fra DY sa ingenting om årsak.

Update: Forsinket pga. "tekniske årsaker" sa de nettopp over høyttaleren.

Snacky

Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back