Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Så lenge NAS leverer et så dårligt produkt må de tåle at pax gir beskjed til NAS`s sine representanter der de se ser dem. e er tross alt NAS`s nærmeste representant!

Det er vel kanskje derfor passasjerene ikke får noe hjelp, de som skal hjelpe dem blir jagd bort...

...en pris som forøvrig Boeing burde dekke fullt ut samt tapt inntekt på 787 som står-

Det er nok ikke så enkelt. Det er langt fra sikkert det bare er tekniske Boeing-feil, det kan jo tenkes det er brukerfeil som har medført stopp også.

Skånvik på TV2 Nyhetskanalen nå, og mener det ikke finnes ledige seter over atlanteren, for de har prøvd å booke med andre selskaper, og hun kan ikke forstå at det hjelper med allianser.

For meg hørs det veldig merkelig ut at det ikke finnes ledige seter fra JFK til Europa?
Et kjapt søk hos kayak sier det er 21 avganger mellom JFK og LHR? Er ALLE de avgangene smekk fulle?
Hvis denne person virkelig er ansat hos Norwegian, så var det måske på tide at vedkommende fandt sig et andet job....At tale sådan mod bedre vidende er jo direkte løgnagtigt og denne person burde altså vide at selv aviser og TV programmer har muligheden for at undersøge om hun/han taler sandt..At vedkommende på direkte norsk TV taler mod bedre vidende viser jo virkelig at
navnet "komiske Ali" er bragt til live igen og endda på Norsk TV...
Hvorfor dog ikke fortælle sandheden at DY IKKE VIL BOOKE ANDRE AIRLINES FORDI MULIGEDEN IKKE ER TILSTEDE UDEN AT DET VIL KOSTE KASSEN...det ville de slippe betydeligt bedre fra...
På tide at bossen selv står frem, for dette bliver bedre og bedre for hver dag...
Hilsen Ole

Det tragiske er at man ikke igjen tar ansvar for sine kunder, mangel på informasjon..det er din verste fiende, dumme nettsider, som tydeligvis ikke ble oppdatert. Men da kan vi skylde på Avinor .Hadde man hatt bemanning/apperat for ivareta behov for informasjon, hadde alt blitt lettere.Så et siste råd til Norwegian, så må crewet på facebook enten få større fullmakter eller legg ned siden! Men gleder meg fortsatt til Osl-Bkk neste mandag:-(

Uten at jeg på noen som helst måte skal forsvare DY her, så er det vel slik at de som blir "...overlatt til seg selv natten over i et fremmed land..." vel allerede har tilbrakt noen dager i dette "fremmede landet"? I tillegg er det vel slik, i følge det vi leser i media, at DY gir dem hotellrom.

Så vidt jeg har fått med meg, har Norwegian bare sporadisk innlosjert strandede passasjerer på hotell, og det har tatt til langt på natten før noen har reagert. Det er for dårlig. Og, selv om folk selvsagt allerede har tilbragt ferien i det landet de skal reise hjem fra, er det viden forskjell på å måtte sove på en flyplass der alt er stengt og å nyte ferien på hotellet, slik de da har gjort før reisen hjem ble aldri så lite forsinket (les:et halvt døgn).

Snacky

God tur, du kommer frem sånn helt uten Widere. Bare ikke bruk opp all energien til ferien eller hva du skal utpå før turen starter. Bare pass å ikke vær så gira at en on-time avgang spolerer alt

Takk for omtanken, men jeg er ikke så "gira" og bruker ikke så mye energi på slike ting som du skal ha det til. Det er lett å bli for personlig på et forum som dette, og jeg synes du går litt i den fella :)

Hva forsinkelser har å si for den enkelte kan være veldig forskjellig fra det du måtte mene og føle om saken, husk på det.

Jeg har, som sagt, tro på at DY nå skjønner alvoret og skjerper gjennomføringen av sitt langdistanseprogram mange hakk på veldig kort tid.

Snacky

Og det er gået op for dig at "Norwegian" har indregistreret sine fly i Irland for at kunne flyve med billigt thai personale. At der så også er noget lavere selskabsskat der end i Norge er vel så også en anden snak.....

Jeg tror nok sjansene for at mer penger blir igjen i Norge hvis jeg booker DY er noget større, enn hvis jeg hadde booket hos QR eller TG :)

At Norwegian betaler lavere selskapsskatt, har utenlandsk personale og har registrert flyene i Irland, gjør vel bare overskuddet deres større enn det ellers ville ha blitt, noe jeg synes er bedre enn at asiatiske eller arabiske selskaper sitter igjen med profitten på bekostning av DY. DY flyr direkte til halve prisen av TG, det er for mange umulige å ignorere, og man kan da ikke forvente at de blir et halvt døgn forsinket hver eneste gang, kan man vel :)

Snacky

Jeg tror nok sjansene for at mer penger blir igjen i Norge hvis jeg booker DY er noget større, enn hvis jeg hadde booket hos QR eller TG :)

At Norwegian betaler lavere selskapsskatt, har utenlandsk personale og har registrert flyene i Irland, gjør vel bare overskuddet deres større enn det ellers ville ha blitt, noe jeg synes er bedre enn at asiatiske eller arabiske selskaper sitter igjen med profitten på bekostning av DY. DY flyr direkte til halve prisen av TG, det er for mange umulige å ignorere, og man kan da ikke forvente at de blir et halvt døgn forsinket hver eneste gang, kan man vel :)

Snacky
Du mener de penge son Bjørn Kjos altså tjener....Han griner hele vejen til banken og tilbage igen....synes lidt at dine synspunkter på deres store forsinkelser er en smule naive og så skal du endelig ikke tro, at DINE penge bliver i Norge........Det er sikkert en del som mener, at sådan er det nok bare fordi det er nye fly, men husk at man HAR ret til at blive ombooket til andre selskaber, men det gør Norwegian ikke....Fordi de ikke kan finde plads...sådan noget vås...Det gør de ikke fordi det er for dyrt, og så vil det BK jo skal bære til banken også blive mindre....
hilsen Ole

Du mener de penge son Bjørn Kjos altså tjener....Han griner hele vejen til banken og tilbage igen....synes lidt at dine synspunkter på deres store forsinkelser er en smule naive og så skal du endelig ikke tro, at DINE penge bliver i Norge

Nå må du ikke glemme de mange norske aksjonærene som eier majoriteten av aksjene i Norwegian. Bjørn Kjos er en virkelig innovatør i flybransjen, og eier vel kun en liten del av disse aksjene, men han fortjener mine penger mye mer enn eierne av QR og/eller TG, da han (forhåpentligvis etterhvert :)) kan tilby en like god flyopplevelse til ca. halve prisen.

Snacky

Snacky.
DY har varje vecka sedan ic flygningarna med 787 startade i mitten av augusti till JFK & BKK haft förseningar på mer än 6h. Många förseningar har blvit enorma på 24h, 28h och tom över 48h har vissa DY pax fått vänta.

Du nämner att du klarar en delay på 6h i BKK.
Vad gör du om även din DY flight till BKK blir enormt försenad..med minst 24h eller ännu mer som 36 eller 48h?

Last edited:

For en hel del år siden jobbet jeg med teknisk kundestøtte ved et større internasjonalt call center. Som ansatt hadde jeg liten eller ingen kontakt med leverandøren av produktene jeg ga kundestøtte for. Min lojalitet, burde ligge hos min arbeidsgiver og ingen andre. Jeg skriver burde, siden jeg nok ikke alltid fulgte instruksene etter boka. Da hverken kunder eller de jeg representerte på telefon alltid var tjent med det. Kvaliteten på tjenesten vi tilbydde var vanskelig å måle - på annet enn statistikk. Statistikk dikterte vår hverdag. Alt handlet om gjennomsnittlig ventetid på telefon, samtalevolum og gjennomsnittlig samtaletid. Allerede fra første dag ble det klart for meg. Opplæringen som ble gitt, nærmest neglisjerte produktene vi skulle gi støtte for og fokuserte på hvordan man manipulerer statistikken. Bl.a. hvordan man uten å nøle skulle avslutte samtalen ved den minste form for "abuse". Det gagner statistikken, både din personlige, ditt teams og din arbeidsgivers. I tillegg er det positivt for samtalevolumet at folk må ringe opp igjen.

Meget interessant det du skriver her, og er vel dessverre i tråd med både hvordan SK og DY har organisert sine callcentere nå, hvor de som sitter der ikke har flyselskapets kunder i fokus, men er opptatt av å få inn så mange samtaler som mulig ( som jo er fakturagrunnlaget deres)
Alt av innovasjonskraft for å lage et bedre produkt, få ned antall manuelle henvendelser etc etc forsvinner, og kundene blir mer og mer frustrerte pga opplevd og erfart dårlig service.

Jeg har, som sagt, tro på at DY nå skjønner alvoret og skjerper gjennomføringen av sitt langdistanseprogram mange hakk på veldig kort tid.

Før til våren, hvor de har flere fly og mulighet til å justere litt på tgrafikkprogrammet, er det vel relativt lite de kan gjøre .. Hadde de villet sette inn en portugiser på fulltid, hadde de nok gjort det nå ..

DY flyr direkte til halve prisen av TG, det er for mange umulige å ignorere,

Å, du beit på den, ja .... ;) Tok laveste pris på et par tifeldige dager i okt/nov og fikk 4873 - inkl 'pluss' (som jeg regner med de fleste vil ta uansett) .. Thai selger samme datoer fra 4850.

Siden ILC eier flyene og NAS leier dem, kan ikke muligens NAS forlange å få andre erstatningsfly fra ILC og se til at eieren tar seg av klagene videre til leverandørene (Boeing) av flyene? Er det ikke klauseler for minimum % drift garantier i kontraktene?

NAS leier vell kapasitet som lfølge "boka" skal levere en drift til redusert pris i forhold til andre flytyper, og da burde vell ILC gi dem andre maskiner og avslag iforhold til tapte inntekter i forhold til utgifter?

I så tilfelle kunne NAS sitte og vente og håpe at deres egne leveranser av 787 er ferdig med barnesykdommene når de kommer...

Tror vi legger til en F, og så vil utleie- og finansieringsselskapet International Lease Finance Corporation (forkortet ILFC) bli fornøyd.

Er det ikke klauseler for minimum % drift garantier i kontraktene?

Det spørs vel hvem som var flinkest til å skrive tillegg til kontrakten av ILFC eller Norwegian. Kontraktene er vel ikke allment tilgjengelige, men jeg er sikkert på at Norwegian gjør det de kan for å få dekket utgiftene så langt de kan. Men jeg har en anelse om at ILFC har sørget godt for å dekke sine kort, de har lang erfaring med leasing av fly.

Det er ILFC som eier flyene;-)

Forøvrig er det ikke som når du har langtidsleid en golf og den viser seg å være en mandagsbil, da får du en ny

Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet.

Snacky

Nå har jeg i dag booka reise fra BKK med QR. Kontra Norwegian som du sier er halvparten så billig som QR og TG så var faktisk QR billigere enn Norwegian. Så igjen så faller det "vi flyr deg billigere enn andre" opplegget i fisk...

Burde heller vært bytta til "Vi flyr deg mere forsinket på langdistanse enn andre"

Snacky.
DY har varje vecka sedan ic flygningarna med 787 startade i mitten av augusti till JFK & BKK haft förseningar på mer än 6h. Många förseningar har blvit enorma på 24h, 28h och tom över 48h har vissa DY pax fått vänta.

Ja, jeg har visst hørt snakk om det i det siste ... ;)
Hva ellers er nytt?

Du nämner att du klarar en delay på 6h i BKK.
Vad gör du om även din DY flight till BKK blir enormt försenad..med minst 24h eller ännu mer som 36 eller 48h?

Ja, hva gjør jeg? Hmmm .... hva gjør du? Merkelig så interessert du er i hva akkurat jeg kunne tenkes å gjøre hvis noe sånt skulle oppstå? Jeg er ikke så interessert i hva du ville gjort for å være ærlig, så la oss holde oss til hvert vårt fremover. Jeg er helt sikker på at du klarer deg uten et svar på dette ;)

Kanskje vi kan sette en strek for denne diskusjonen nå? Jeg er foreløpig ikke forsinket til ankomst noen steder, og er ganske sikker på at jeg ikke blir det heller :)

Norwegian gjør nok akkurat nå sitt ytterste for å unngå fler av disse forsinkelses-fadesene, og har ikke råd til å holde på slik videre utover høsten. Mediepresset er allerede stort, og ingen selskaper kan holde på slik over lengre tid, uten å mååte blø skikkelig etterhvert.

Snacky

Nå har jeg i dag booka reise fra BKK med QR. Kontra Norwegian som du sier er halvparten så billig som QR og TG så var faktisk QR billigere enn Norwegian. Så igjen så faller det "vi flyr deg billigere enn andre" opplegget i fisk...

Så flott. Husk at QR også flyr B787 fra Oslo. Kanskje blir du skrekkelig forsinket ... :)

Snacky

Status
Not open for further replies.
Back