Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det er også frivillig å oppføre som en klyse. DY's kundebehandlere har ikke laget DYs policy, ei heller har de
laget flyene som ikke fungerer. Hvis du virkelig blir så opprørt at du har behov for å skjelle ut noen tror jeg det er
best for alle parter, også dine medpassasjerer og evt barn i nærheten som alle allerede har fått ødelagt dagen, at du
setter deg ned å skriver ett brev til rette instans og for framtiden bruker ett annet selskap.

W

Jeg har da ingen behov for å skjelle ut noen eller plage mine omgivelser, men bare å si ordentlig ifra hvis det skulle skje igjen (evt. på min flight), og om at gjentagende forsinkelser og påfølgende dårlig behandling ikke er akseptabelt, så nå får du ta det litt med ro. Slik det ser ut for meg så har Norwegian i det siste til dels ignorert sine forpliktelser overfor passasjerene ved forsinkelser på langdistanserutene, og det er under enhver kritikk, noe jeg antar de fleste som har blitt, eller kommer til å bli utsatt for, er enige i. Jeg har jo heller ikke ennå foretatt min reise, og både håper og tror at den kan gjennomføres som planlagt. Jeg har tro på at Norwegian nå gjør de nødvendige grep for å rette på situasjonen ganske raskt, med all den negative medieomtalen med rette de har måttet tåle ang. dette temaet den siste tiden.

Snacky

Last edited:

Skånvik på TV2 Nyhetskanalen nå, og mener det ikke finnes ledige seter over atlanteren, for de har prøvd å booke med andre selskaper, og hun kan ikke forstå at det hjelper med allianser.

For meg hørs det veldig merkelig ut at det ikke finnes ledige seter fra JFK til Europa?
Et kjapt søk hos kayak sier det er 21 avganger mellom JFK og LHR? Er ALLE de avgangene smekk fulle?

Skånvik på TV2 Nyhetskanalen nå, og mener det ikke finnes ledige seter over atlanteren, for de har prøvd å booke med andre selskaper, og hun kan ikke forstå at det hjelper med allianser.

For meg hørs det veldig merkelig ut at det ikke finnes ledige seter fra JFK til Europa?
Et kjapt søk hos kayak sier det er 21 avganger mellom JFK og LHR? Er ALLE de avgangene smekk fulle?

Et meget godt spørsmål, som bør stilles Norwegian både titt og ofte.

Snacky

Er det virkelig usmakelig å si ordentlig ifra, når et flyselskap overlater sine passasjerer til seg selv, i mange tilfeller natten over i et fremmed land?

Nei, overhodet ikke, men her virker det som du har booket Norwegian vel vitende om at det kan oppstå problemer. Hvis du har gjort det, og likevel har så trang schedule som du skriver, har jeg liten forståelse for at du avreagerer på den måten.

At du kjefter på en outsouret kundebehandler er ikke noe som rammer Norwegian. At du gir penga dine til BA eller Swiss, derimot ....

Nei, overhodet ikke, men her virker det som du har booket Norwegian vel vitende om at det kan oppstå problemer. Hvis du har gjort det, og likevel har så trang schedule som du skriver, har jeg liten forståelse for at du avreagerer på den måten.

At du kjefter på en outsouret kundebehandler er ikke noe som rammer Norwegian. At du gir penga dine til BA eller Swiss, derimot ....

Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet. Jeg liker virkelig Norwegian sitt langdistansekonsept og håper virkelig de lykkes, men har heller ingen problemer med å si ordentlig ifra hvis de ikke forholder seg til det kunder har krav på ved store forsinkelser. Igjen, jeg har ikke kjeftet på noen ennå, og håper jeg ikke trenger det heller :)

Jeg har forøvrig for sikkerhets skyld gitt meg selv hele seks og en halv time i BKK, før jeg skal videre med neste fly. Jeg håper det holder om noe skulle oppstå.

Snacky

Et kjapt søk i Amadeus viser at BA alene lett kunne fått 300 pax til LHR i natt ..

Mandag er sjelden noen travel dag over Atlanteren.

Norwegian kaller inn til krisemøte med Boeing senere denne uken:

http://e24.no/boers-og-finans/norwegian-i-krisemoete-etter-dreamliner-troebbel/21614318

Håper virkelig det skjer noe nå. Drar med Norwegian til BKK den 5. oktober, og stakkars den kundebehandler som må håndtere min reaksjon om det skjer noe med den avgangen. Har på ingen måte tid til å være et halv døgn forsinket.

Snacky

Det jeg ikke forstår av dine poster er; Hvorfor i all verden skal du bruke DY til Thailand? Hvis du som du skriver " Har på ingen måte tid til å være et halv døgn forsinket." har du da booket med et selskap der du muligens BLIR nettopp et halvt døgn forsinket?? Som LN-MOW sier, du rammer DY bedre med å legge penga hos noen andre.
Jeg reiser BKK-OSL støtt og stadig, og når jeg vet at DY har hatt problemer med denne ruta så unngår jeg å bestille med de.
Men for all del, god tur med DY og ikke hyl og skrik hvis du havner oppe i de samme problemene som de har hatt tidligere.
Du vet jo veldig godt hva du går til....:fly

Norwegian kaller inn til krisemøte med Boeing senere denne uken:

Saft suse, da blir det nok sving på ting !! :stir

ekslusivt1_273709e.jpg

Et kjapt søk i Amadeus viser at BA alene lett kunne fått 300 pax til LHR i natt ..

Mandag er sjelden noen travel dag over Atlanteren.

Og da skjønner jeg ikke hvorfor de ikke bare sier det som det er: Vi er ikke interessert i å betale flybilletter hos andre selskaper, vi vil fly dem selv. Bedre å gi pax ærlig(dog upopulær) info, enn å bli tatt i løgn seinere? Det er hvertfall det jeg har lært om kundeservice.

Det jeg ikke forstår av dine poster er; Hvorfor i all verden skal du bruke DY til Thailand? Hvis du som du skriver " Har på ingen måte tid til å være et halv døgn forsinket." har du da booket med et selskap der du muligens BLIR nettopp et halvt døgn forsinket?? Som LN-MOW sier, du rammer DY bedre med å legge penga hos noen andre.
Jeg reiser BKK-OSL støtt og stadig, og når jeg vet at DY har hatt problemer med denne ruta så unngår jeg å bestille med de.
Men for all del, god tur med DY og ikke hyl og skrik hvis du havner oppe i de samme problemene som de har hatt tidligere.
Du vet jo veldig godt hva du går til....:fly

Så du mener at man bør ikke fly med Norwegian siden man burde skjønne på forhånd at det er store sjanser for å bli et halvt døgn forsinket? Du har ikke store krav må jeg si. Hvis alle skulle tenke som deg, kan jo Norwegian bare legge ned hele langdistansesatsningen sin nå med en gang, og du sier jo effektivt "du er dum" til de flere tusen som flyr med dem hver uke. Små forsinkelser er helt greit, men et halvt døgn eller mer er fullstendig fiasko, og det burde ingen godta uten å si kraftig ifra og kreve at flyselskapet overholder sine forpliktelser overfor sine passasjoerer (noe jeg ser at Norwegian ikke klarer).

Jeg har tid til å være noen timer forsinket, noe alle burde legge inn en buffer for, men et halvt døgn eller mer må man kunne regne med å ikke bli utsatt for, selv om det kanskje har skjedd noen ganger allerede. Jeg har lagt inn seks og en halv time, noe som burde være mer enn nok.

Snacky

Saft suse, da blir det nok sving på ting !! :stir

Ja, det håper jeg da virkelig. Man må da kunne anta at det er det som er meningen med dette møtet, hva ellers? Eller forsøkte du å være morsom på min bekostning ;) (helt greit det forøvrig)

Snacky

Eller forsøkte du å være morsom på min bekostning ;) (helt greit det forøvrig)

Hehe .. neida, det var da myntet på avisen og Norwegian. Jeg prøver å la være å 'skyte pianisten' .. ;)

Så du mener at man bør ikke fly med Norwegian siden man burde skjønne på forhånd at det er store sjanser for å bli et halvt døgn forsinket? Du har ikke store krav må jeg si. Hvis alle skulle tenke som deg, kan jo Norwegian bare legge ned hele langdistansesatsningen sin nå med en gang, og du sier jo effektivt "du er dum" til de flere tusen som flyr med dem hver uke. Små forsinkelser er helt greit, men et halvt døgn eller mer er fullstendig fiasko, og det burde ingen godta uten å si kraftig ifra og kreve at flyselskapet overholder sine forpliktelser overfor sine passasjoerer (noe jeg ser at Norwegian ikke klarer).

Jeg har tid til å være noen timer forsinket, noe alle burde legge inn en buffer for, men et halvt døgn eller mer må man kunne regne med å ikke bli utsatt for, selv om det kanskje har skjedd noen ganger allerede. Jeg har lagt inn seks og en halv time, noe som burde vøre mer enn nok.

Snacky

Om de legger ned sin LH satsning eller ikke, spiller uansett ikke noen rolle for min del. Penga mine havner uansett nede i sandkassa og etter alle de turene med QR der jeg har hatt null tull ser jeg ikke noe poeng i å prøve ut et selskap som er nystartet på LH og har slitt rimelig lenge med konseptet sitt. Ja jeg veit at synderen er 787, men med alle disse sakene som er ute i media viser jo veldig godt at DY ikke har taklet denne situasjonen.
Har ikke sagt at hverken du eller andre som flyr DY er dumme.
Det jeg sa og det som andre og mener er enkelt sagt at du bør kalkulere inn forsinkelser med DY.
Bare å se hva som skjer i dag igjen....forsinket...

Er det virkelig usmakelig å si ordentlig ifra, når et flyselskap overlater sine passasjerer til seg selv, i mange tilfeller natten over i et fremmed land?

Uten at jeg på noen som helst måte skal forsvare DY her, så er det vel slik at de som blir "...overlatt til seg selv natten over i et fremmed land..." vel allerede har tilbrakt noen dager i dette "fremmede landet"? I tillegg er det vel slik, i følge det vi leser i media, at DY gir dem hotellrom.

Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet. Jeg liker virkelig Norwegian sitt langdistansekonsept og håper virkelig de lykkes, men har heller ingen problemer med å si ordentlig ifra hvis de ikke forholder seg til det kunder har krav på ved store forsinkelser. Igjen, jeg har ikke kjeftet på noen ennå, og håper jeg ikke trenger det heller :)

Jeg har forøvrig for sikkerhets skyld gitt meg selv hele seks og en halv time i BKK, før jeg skal videre med neste fly. Jeg håper det holder om noe skulle oppstå.

Snacky

God tur, du kommer frem sånn helt uten Widere. Bare ikke bruk opp all energien til ferien eller hva du skal utpå før turen starter.

Bare pass å ikke vær så gira at en on-time avgang spolerer alt

Enda mer merkelig er det vel at ingen journalister konfronterer henne med denne håpløse unnskyldningen/løgnen. Det finnes selvsagt mer enn nok ledige seter til at DY kunne booket om samtlige pax.

Ser at DY7005, ARN - JFK står estimated 21:00, mens scheduled departure var 17:25

Er det maskinen som landet på OSL fra JFK kl 17:37 som skal til ARN og hente passasjerene, eller der det HiFly som må ta jobben?

"Komiske Skånvik" slo til igjen på TV2 Nyhetskanalen i dag:

"Det er vel ingen vits i å sende passasjerer til andre europeiske land for at de skal sitte der...." Og allianser hadde hun ingen tro på nei.. hehe.

Har Norwegian opplæringssenter i Irak eller tilbød generalen der nede fjernundervisning?

Ikke engang når hun skulle ut å beklage på vegne av selskapet virket hun sympatisk og troverdig, virket nesten som om hele situasjonen her overhodet ikke var noe som brydde Norwegian..

Igjen spør jeg: Hvem tør tilslutt ta ansvar i det selskapet????

Blir jo en morsom føljetong med hun Skånvik da, fikk mandagen min til å lyse opp i et smil i hvert fall. :) hehe

Kim

Jeg har booket med Norwegian, fordi jeg heller flyr med et norsk selskap, enn å betale det dobbelte med QR, TG etc. og sende penga ut av landet.
Snacky

Og det er gået op for dig at "Norwegian" har indregistreret sine fly i Irland for at kunne flyve med billigt thai personale. At der så også er noget lavere selskabsskat der end i Norge er vel så også en anden snak.....

Så lenge NAS leverer et så dårligt produkt må de tåle at pax gir beskjed til NAS`s sine representanter der de se ser dem. e er tross alt NAS`s nærmeste representant!

Hvorfor skulle pax bruke enda mer tid på å finne en kundeveileder for å klage?

Og selvsagt er det en løgn når de sier det ikke er ledig kapasitet med andre, det er det dog til en mye høyere pris for NAS, en pris som forøvrig Boeing burde dekke fullt ut samt tapt inntekt på 787 som står-

Status
Not open for further replies.
Back