Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Burde vel strengt tatt vært oppdatert om de vet ting er forsinket allerede, så folk som kanskje skal møte de som kommer eller skal reise får tidlig informasjon.

Har en følelse ut fra det Thomas skriver her at de har mer enn nok å gjøre akkurat nå, og at ting tar lenger tid enn de får beskjed om. Tror det er bedre å håndtere de passasjerene som er på OSL akkurat nå.

Føler med både passasjerer og bakken nå. Og egentlig litt crewet også som kanskje skal fly paxen ned en eller annen gang.

Ikke meningen å "disse" Thomas eller de andre som jobber livet av seg i en slik situasjon.

Tviler overhodet ikke på at de gjør sitt beste! Kjenner selv mange som både er piloter og crew i Norwegian, og er ikke de dette står på!

Denne situasjonen vil jeg kalle et selskaps-problem og om det er en "baktanke" med ting som Thomas sier, burde det vært sagt fra Norwegian så folk vet. Selv bruker jeg godt opp i 6-sifret beløp på reiser hvert år, og det er mange av oss. Skal DU ha livets rett på sikt MÅ det være til å stole på, og passasjerer og andre må få informasjon om hva som skjer. Uten at dette skjer vil færre og færre velge dem, og da er det fort "natta" for satsningen også!

I et hvert selskap er informasjon og kommunikasjon det viktigste, og svikter man så eksepsjonelt her som mange fortvilte passasjerer og media påstår Norwegian har gjort, har man et stort problem!

Så håper jeg dere får fuglen flyvedyktig til i morgen, og håper ting løser seg etterhvert.

Om forsinkelsene fortsetter får dere vel nok en sen kveld med avgangen til JFK i morgen kveld... Og ikke minst en heftig diskusjon med de 70 som står igjen der fra gårsdagens avgang og skal hjem med et fly som kanskje er forsinket igjen..

God natt!

Kim

å booke langtur med DY frister veldig lite akkurat nå. de trip-rapportene jeg har lest har heller ikke vært særlig positive.
ønsker de lykke til, men det ser ut som de har en lang vei å gå med long haul-prosjektet sitt.

En ting er forpleining, hotell og det praktiske ved disse forsinkelsene, men å sitte et døgn (eller to!) og vente på endelige beskjeder gnager ubønnhørlig på livet også. Hvor mye er et døgn verdt?
Kommer aldri til å reise langt med annet enn et nettverkselskap.

Ganske uaktuelt å reise LH med Norwegian nå når regulariteten er så svak. Når pax som kastes av flyet pga snag må booke om selv, vitner det i tillegg om dårlig kundehåndtering. Hadde egentlig vurdert DU til San Francisco neste år, men velger en konkurrent.
w

Men er det bare Norwegian som har problemer med 787? Har ikke set at det er andre som har så mange og store problemer med "Dreamliner" ..... ( ja navnet er satt i hermetegn med vilje ;) )
Men all ære til Thomas,Michael & Co, som står på og hjelper folk så godt de kan. I know the feeling..... Stå på gutter !!!

Hva er siste nytt på OSL-BKK? Når er ETD? Er ingen info på OSL sine sider.
Eller har flyet gått?

på avinor-appen står det fortsatt 15:20 (i går) -> ny tid 19:30 (fremdeles i går). Ingen ting annet. Det jeg lurer på er at om det "er en tanke med det" som Thomas skriver, hva er det da? Må vel få realistisk informasjon ut til passasjerene?

Og et spørsmål som ble stilt i går; når man blir kastet av flyet og må booke om selv, kan man da bruke reiseforsikringen til innhenting av reiserute?

Problemet til "ikke-fly-interesserte" er at de ikke kjenner til faren ved irr ops når de booker fly... Ref å måtte vente i to døgn på ledig fly hjem igjen...

Det er jo ikke bare pax som blir berørt. De som skal møte passasjerene på flyplassen for henting/bringing er vel strengt tatt prisgitt infoen på Norwegian sine hjemmesider, Avinor osv. Disse menneskene får jo ikke info fra Norwegian direkte.

Vurderer man å kansellere avgangen? Tenker dette skaper enda mer "etterslep" og på et eller annet tidspunkt må de jo komme seg ajour med tidtabellen.

Mulig noe jeg har gått glipp av noe, men hva menes når det blir nevnt at "det er en tanke bak dette"?

Er det noen hull i programet noe sted slik at de klarer å hente inn forsinkelsen? Flyet skal vell i utgangspunktet gå til JFK kl 18 i ettermiddag?

Eller er det Hi-Fly som kommer til å ta OSL-JFK?

Eller er det Hi-Fly som kommer til å ta OSL-JFK?

I så tilfelle må vel HiFly crewet ha hviletid så snart de ankommer JFK eller? Så er begrenset hvor mye man får hentet inn.

Det som er "mindblowing" er hvordan DY håndterer dette. Etter endeløse tilfeller, så blir de tilsynelatende ikke det minste bedre. Det må vel være vedtatt fra DY sentralt at service og kundebehandling skal det ikke brukes en krone på. Det er helt patetisk skremmende dårlig! Har selv kjent det på kroppen for noen år siden da DY ikke kunne lande i Krakow og vi som ventet på flyet ikke fikk noen info overhodet. Hver og en måtte prøve å finne ut av det selv hvordan man skulle komme seg hjem. Ser ut som det er slik den dag idag.

Det er jo ikke bare pax som blir berørt. De som skal møte passasjerene på flyplassen for henting/bringing er vel strengt tatt prisgitt infoen på Norwegian sine hjemmesider, Avinor osv. Disse menneskene får jo ikke info fra Norwegian direkte.

Strengt tatt, nei. Folk snakker fremdeles sammen. Og man har fått mange flere kanaler å gjøre det på de siste årene. Nevner i fleng mobiltelefon, SMS, Facebook, E-mail, Twitter etc., i tillegg til de gamle metodene som post, trommer, røyksignal, roping etc. ;). På en så lang tur som New York til Oslo har nok de færreste startet hjemmefra for en tur til Gardermoen for å hente passasjer så det skulle være tid til å stoppe transporten før den starter.

Vidar

Nå kjenner ikke jeg til hvilken informasjon Norwegian gir og ikke gir.
Men jeg ser det er store avvik mellom hva passasjerer i media sier de får informasjon om ved alle tech tilfellene og det Norwegian påstår at de informerer om.

Kan vel fort være at det riktige er et eller annet sted på midten ?

Nå kom den opp som innstilt på OSL sin side. Kjedelige greier for passasjerene som skal til Bangkok og de som skal motsatt vei og venter der nede.

Men det står også DY7211 kl 1230. Er det Hi-Fly?

Ja, jeg ser det nå. Aner ikke om det er Hi-Fly. Thomas eller noen andre kan sikkert svare på det. Med avgang 12.30 blir det vel ankomst mitt på svarte natten i Bangkok.

Status
Not open for further replies.
Back