Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det er jo altid nemt at være bagklog, men kunne det måske tænkes at DY/DU burde have
nøjes med en destination til at starte med , f.ex JFK og når så fly nr.3 var leveret kunne
de starte BKK op...
De risikererer vel at havne i samme situation når der kommer nye destinationer på samt
at CPH også kommer med på LH net...De har nok flere fly til den tid, men risikoen er vel til stede
Hilsen Ole
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det kan også være kalkulert risiko fra Kjos sin side. Problemene nå kan brukes i endelige forhandlinger på kommende leveringer fra Boeing. Problemene nå vil nok gå over og folk glemmer fort, og sjansen for å oppleve problemer blir mindre med flere fly i trafikk.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Har flyet gått eller ikke? OSL sier ny tid 1930, nå er den 2020.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ser ut som hver eneste forsinkelse nå når pressen, hvilket ikke akkurat er god PR

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2683406.ece
Norwegians flyvning fra Oslo til Bangkok er kraftig forsinket på grunn av problemene som oppsto med Dreamliner-flyet i New York søndag kveld.

Ser på osl.no det står ny tid 19:30, men virker som flyet fortsatt står der nå 20:20? Så Har man vel passert fem timer?

Om ikke annet må baren og kioske på non-schengen nå ha gode dager.....
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det ble først satt ny INFO 19:30, men etter samtaler med Boeing er denne no' flyttet til 20:30.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Huff, det her kan da ikke gå særlig lenge hvis ikke ting snart snur, eller hva? Tidenes korteste satsning innen luftfart..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jeg tror at TCAS er inne på noe og at Kjos ønsker billige 787-9 i fremtiden grunnet alle problemene. Kjedelig for de som blir rammet. Det er rett og slett ikke godt nok. Kanskje Kjos kjøper noen A350-900 også med tiden.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Så lenge bookingene fortsetter å komme og cashflow'en ikke stopper opp, vil nok dette gå bra. Folks hukommelse er svært dårlig på dette feltet. Ekstrautgiftene er neppe av en slik art at det er kritisk. Flåten blir gradvis større, og dermed blir det også lettere å minimalisere problemene.

Tviler på at de gir opp denne satsingen, men hvis den får alvorlig innvirkning på bunninjen, vil trolig eierne på ett eller annet tidspunkt trekke pluggen ..
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jeg tror at TCAS er inne på noe og at Kjos ønsker billige 787-9 i fremtiden grunnet alle problemene. Kjedelig for de som blir rammet. Det er rett og slett ikke godt nok. Kanskje Kjos kjøper noen A350-900 også med tiden.

Jeg tror det er svært lite sannsynlig at dette er en villet situasjon fra DYs side. At man så kan bruke alle problemene for det disse er verdt i forhold til neste runde med bestillinger er en ganske annen sak.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ironisk at DY har i tillegg outsourcet cockpit, kabin og teknisk i tillegg. Et mønster her?

Kanskje en smule mer komplisert prosess å konstruere & skru sammen et fly enn å faktisk fly dette, noe som gjør outsourcing av kritiske prosesser i konstruksjonen noe mer utfordrende enn å outsource selve flygningen?

Outsourcing av vedlikehold gjør vel så godt som alle selskaper?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det ble først satt ny INFO 19:30, men etter samtaler med Boeing er denne no' flyttet til 20:30.

Da snakker ikke app'n og osl.no samme språk som det du taster inn, for der står det ny TID (og fortsatt 1930) :)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Selv om ikke DY prioriterer passasjerer etter status, gjør de det etter billettpris.
Helt rimelig etter min mening, men dette er ting som typisk gjør mange sure. Her i landet skal jo alle stille likt, uansett.

http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article2683412.ece

fortalte Norwegians amerikanske handlingagent at de 70 passasjerene ble valgt ut blant dem som hadde betalt minst for billettene.

Som Someone skrev, DN og AP er veldig på hugget med DU om dagen, det er en artikkel hver eneste dag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hva er grunnen til at flyet ikke går? Nå er det 6 timer forsinket, men det var bare 4 timer sen til OSL.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hva er grunnen til at flyet ikke går? .

Det kom inn til home base med en feil. De kan ikke gå før denne er utbedret.

Når feilen ikke er 'alvorlig', får man gjerne dispensasjon til å fly maskinen 'hjem' for reperasjon. I dette tilfelle ga feilen performance penalties og 70 pax måtte settes igjen. Men feilen må rettes før de forlater hjemmebasen.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det kom inn til home base med en feil. De kan ikke gå før denne er utbedret.

Når feilen ikke er 'alvorlig', får man gjerne dispensasjon til å fly maskinen 'hjem' for reperasjon. I dette tilfelle ga feilen performance penalties og 70 pax måtte settes igjen. Men feilen må rettes før de forlater hjemmebasen.

Hvis maskinen skulle "hjem" burde den vel ha gått til DUB?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hvis maskinen skulle "hjem" burde den vel ha gått til DUB?

Flyene er vel registrert i Irland - de har vel ingen base der? På samme måte som SAS sine fly som er registrert i SE sikkert kan fly på retur til base OSL fra f.eks. BCN (man må neppe returnere til det landet hvor flyet er registrert).
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top