Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Som sagt kanske lika bra nu att CS-TQY stannar på OSL och CS-TQZ på ARN, för man vet ju aldrig vad som kan hända ;)
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Som sagt kanske lika bra nu att CS-TQY stannar på OSL och CS-TQZ på ARN, för man vet ju aldrig vad som kan hända ;)

Det hjelper egentlig ikke så mye siden HiFly verken har crew i NYC eller BKK. Dette betyr mao. at om kjerra henter inn 5 timer av en delay på ARN eller i OSL, så må besetningen ha 24 timers hvile dit de kommer og vips så er vi i gang igjen..
Blir spennende å se når OSL-BKK kommer seg avgårde idag.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Jag tror Norwegian förlorat en hel del i anseende hos en stor del av resenärerna efter de problem de haft. Om SAS har problem när sin begränsade LH flotta där de drabbas av stora följdeffekter vid tekniska problem så blir det ju ännu värre för Norwegian som bara har två plan.

Tror de færreste får med seg at DU sliter med sine Dreamlinere, og når billetter skal bestilles er det allerede glemt.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Er det samme maskin som kommer inn fra JFK?

Ja, det er -LNB som fortsetter til BKK. I utgangspunktet hadde denne drøyt 4:30h bakkestopp i Oslo etter ankomst fra JFK, noe som gjør at noe av forsinkelsen blir tatt igjen, men ser nå at BKK skal gå 17:30.
Her er det bare å komme seg på jobb.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ny tid 1715. Hmmmmmm, sjovt nok 5 min før man skal give mad og drikke. Bliver spændende at se hvad virkeligheden kommer til at vise.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Ny tid 1715. Hmmmmmm, sjovt nok 5 min før man skal give mad og drikke. Bliver spændende at se hvad virkeligheden kommer til at vise.

Utdeling av mat & drikke er den minste bekymringen! Folk står frem i media å klager over at de ikke har fått ei flaske vann engang, men da får de dukke opp på utgangen når det deles ut matkuponger før de begynner å syte.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Utdeling av mat & drikke er den minste bekymringen! Folk står frem i media å klager over at de ikke har fått ei flaske vann engang, men da får de dukke opp på utgangen når det deles ut matkuponger før de begynner å syte.

Denne "1:55"-forsinkelsen er jo en klassiker fra norwegian. Ved et tilfelle hvor flyet først ble oppsatt som 2:15 forsinket ba jeg om å få matbong. Fikk beskjed om å vente litt mens de skulle sjekke noe, og da de kom tilbake var forsinkelsen endret til 1:55. Flyet ble forøvrig nesten 3 timer forsinket, men den siste timen måtte vi vente i flyet.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Hehe ja, den der er standard. Vi fikk startet boarding etter 01:55 forsinkelse, men da var ikke flyet kommet til gate engang. Ble mildt sagt opprør på gate og kupongene kom etter flere hissige kommentarer.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Utdeling av mat & drikke er den minste bekymringen! Folk står frem i media å klager over at de ikke har fått ei flaske vann engang, men da får de dukke opp på utgangen når det deles ut matkuponger før de begynner å syte.

Skal man så stå ved udgangen i de 2 timer for at være sikker på ikke at misse uddelingen af kuponer eller bliver der kaldt op på højttaleranlægget? Eller måske sendt en sms?
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Skal man så stå ved udgangen i de 2 timer for at være sikker på ikke at misse uddelingen af kuponer eller bliver der kaldt op på højttaleranlægget? Eller måske sendt en sms?

Pleier du stå i butikken å vente på tilbud, eller venter du til det ligger lapp i postkassen?
Selvfølgelig blir det opplyst over høytaleranlegget når og hvor det deles ut matkuponger. Nå skal det sies at det er en logistik utfordring på OSL om dagen i den forstand at disse bør deles ut ved en ledig gate, og det er ikke akkurat lagervare.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Pleier du stå i butikken å vente på tilbud, eller venter du til det ligger lapp i postkassen?
Selvfølgelig blir det opplyst over høytaleranlegget når og hvor det deles ut matkuponger. Nå skal det sies at det er en logistik utfordring på OSL om dagen i den forstand at disse bør deles ut ved en ledig gate, og det er ikke akkurat lagervare.

De som handler DU må vel ha en skranke et eller annet sted?

Ser på osl.no at den lander fra JFK 1558 og skal gå igjen 1715. 1.55 forsinkelsen for å spare matbonger er jo åpenlys her.
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Det stod 1730 tidligere, nå 1715, og maskina kommer inn 1600. Funker neppe.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Vel en ting at at de bør deles ut ved en gate, men det kunne jo også vært gjort ved et servicesenter eller lignende. Kanskje vært litt greit om DY hadde dette også på utland?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

ETA 15:58 minus direktrouting og shortcut så bør den kunne være på stand til 15:45. Maskinen har 1:30h turnaround som fastsatt i AHM og da blir ikke klokka mer enn 17:15 - matkuponger eller ei.
Men for all del, vi begynner "gjerne" å dele matkort klokken 17:00 bare for å prinsipielt følge boka, så får heller bare kjerra bli enda mer forsinket da fordi 250 mann forsvinner i alle retninger for å kjøpe en baguett.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

ETA 15:58 minus direktrouting og shortcut så bør den kunne være på stand til 15:45. Maskinen har 1:30h turnaround som fastsatt i AHM og da blir ikke klokka mer enn 17:15 - matkuponger eller ei.
Men for all del, vi begynner "gjerne" å dele matkort klokken 17:00 bare for å prinsipielt følge boka, så får heller bare kjerra bli enda mer forsinket da fordi 250 mann forsvinner i alle retninger for å kjøpe en baguett.

Må si jeg er overasket over den holdningen som kommer til uttrykk her ovenfor betalende passasjerer.
Dersom dette er Norwegian sin offisielle policy, får dere flere og flere engangspassasjerer.
På Avinor sine sider er ETA angitt som 15:58. Hva skulle tilsi 13 minutter kortere flytid på en tid på døgnet når det er ganske stor trafikktetthet?
Hva er normal turn around tid for en 787?
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Pleier du stå i butikken å vente på tilbud, eller venter du til det ligger lapp i postkassen?
Selvfølgelig blir det opplyst over høytaleranlegget når og hvor det deles ut matkuponger. Nå skal det sies at det er en logistik utfordring på OSL om dagen i den forstand at disse bør deles ut ved en ledig gate, og det er ikke akkurat lagervare.

Så en logistisk udfordring for jer, mens passagererne får god, præcis og gentagen information og derfor ikke bør syte. Ok.
 
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Slette post, for seint ute. Spring Thomas. Stalltips er push 1723
 
Last edited:
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Men for all del, vi begynner "gjerne" å dele matkort klokken 17:00 bare for å prinsipielt følge boka, så får heller bare kjerra bli enda mer forsinket da fordi 250 mann forsvinner i alle retninger for å kjøpe en baguett.

Når de vet at flyet blir over 2 timer forsinket, da kan de jo dele ut disse ved ordinær avgangstid, fremfor å lure kundene. Da slipper de samtidig ytterligere forsinkelse.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top