Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v.

Uff da, nå igjen?? Nå kan dem hel snart levere tilbake de to flya der vel.. Har de fått to mandagsfly eller hva skjer?

NAX7001 10/09/2013 OSL JFK 788 EILNB 1600 1930

-LNB er frisk igjen, men at den går 21:30 har jeg ingen tru på da den ble klar bare for noen minutter siden.

Er det heldig eller uheldig at problemene helst oppstår på ARN eller OSL? Eller har flyene blitt stående sålenge med snag i BKK eller JFK og?

Det har kanskje noe med at terskelen for release av fly til hjemmebase ligger noe høyere? Men det kan like gjerne være tilfeldig .. det er jo kun snakk om et lite antall - men lange - enkelttilfeller.

Det kan vel ikke finnes mange erfarne teknikere å oppdrive på Call. 787 teknikere jeg kjenner skryter ikke av kurset. Så er det vel reservedelslagret som kun er satt opp med et minimum av deler på hjemmebasene.. Diverse MEL CAT A Items kan releases til hjemmebase.
Hva som er hjemmebase til EI registrerte fly er ukjent men sikkert definert.
Hadde vært bra å vite mere om hvordan andre operatører har det.
Qatar er den andre operatøren med 787 på OSL.
Synd at ikke passajerene blir sendt med andre selskap og må svi..

Tror Qatar sine 787 går som bare det. Har hørt at de kommer og går på rute på OSL.
Kanskje noen vet hvordan det er på CPH og ARN med QR787?

Tror Qatar sine 787 går som bare det. Har hørt at de kommer og går på rute på OSL.
Kanskje noen vet hvordan det er på CPH og ARN med QR787?

Qatars 787 virker som er veldig presise på OSL. Oftest tidlig ankomst, i dag hele 70 min før rute.

.
Hva som er hjemmebase til EI registrerte fly er ukjent men sikkert definert.

NLH bruker Boeing Gold Care, og deres 'lokale' verksted er på Arlanda. Så jeg antar dette regnes som teknisk hjemmebase. Ellers er den operative hub stort sett regnet som dette, så OSL regnes trolig ohgså som dette.

Reservedelslager er et spørsmål om økonomi. Boeing's nærmeste hovedlager er i Amsterdam, og de fleste deler kan skaffes på få timer.

Last edited:

QR bruker SAS teknisk, STS (eller heter det SAS Tech nå?), på OSL og vi er meget godt fornøyde med dem. Hyggelige og proffe folk som samarbeider meget godt med både oss på bakken og med crew.

NAX7001 10/09/2013 OSL JFK 788 EILNB 1600 1930

-LNB er frisk igjen, men at den går 21:30 har jeg ingen tru på da den ble klar bare for noen minutter siden.

Er det LNB som skal gå til NYC?

Nayak driver Boeing Gold Care sammen med 1 representant fra Boeing på OSL..

Sikker...? Vet de hvor de er? ;)

Details for Oslo

Airport: Oslo (FBU)

Station Name: Oslo

Last edited:

.. og CS-TQZ lander nå på ARN inbound fra BKK ...

-LNB gikk tilslutt...hadde jeg aldri trodd når jeg sto i kabinen noen timer tidligere, i bekmørke.

Og for en dag det har vært. 7 timer på gate 50 tar på.
Takk for meg.

Kompenserer DY/DU sine passsagerer som de skal ???? altså evt rebooker, udbetaling af kompensation for forsinkelse,,,alt som EU reglerne foreskriver....
hilsen Ole

Nej, det gör Norwegian inte.
På ARN har 290 Norwegian pax som blivit försenade mer än 24h fått tillbringa natten på terminalgolvet. Det blev en stor skandal i svensk media.
Norwegian hävdade att alla hotell i Stockholm var fullbokade vilket visade sig vara rent bullshit!

Kompenserer DY/DU sine passsagerer som de skal ???? altså evt rebooker, udbetaling af kompensation for forsinkelse,,,alt som EU reglerne foreskriver....
hilsen Ole

Håper det var ment som en spøk;)
Fryder meg litt over å lese om all pax som er sjokkert fordi DY ikke flytter dem over til nye fly eller tilbyr bedre kompensasjon.
Sånn går det når man på papiret skal prøve å spare noen få kroner.....

Även om det är positivt med en mängd nya långdistansdestinationer från både Oslo och Stockholm så hade det nog (så här med facit i hand) varit mer logistiskt praktiskt att skynda lite långsammare med att starta fler destinationer tills man fått lite mer rutin och vana vid att flyga långdistans. Jag tror Norwegian förlorat en hel del i anseende hos en stor del av resenärerna efter de problem de haft. Om SAS har problem när sin begränsade LH flotta där de drabbas av stora följdeffekter vid tekniska problem så blir det ju ännu värre för Norwegian som bara har två plan.

Läste ett uttalande från Norwegian i samband med att en flight mellan Bangkok och Arlanda där den ansvarige sa ungefär att -Visst kunde de bokat om passagerarna på andra plan så de kommit hem, men nu hade de valt att låta dem vänta på hotell tills de själva kunde få hem dem efter lång väntan. Sådana uttalanden imponerar ju inte direkt.

Status
Not open for further replies.
Back