Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Status
Not open for further replies.
Re: Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Var vel på minuttet.

I dag ble det rutefly til JFK, og det er vi happy med! Ting fungerte veldig bra hos alle parter i dag. :up:

Bra jobba! Ser ut som ting begynner å gå seg til. Moment of truth på JFK.

Og JFK-ARN lander på rute ser det ut til!

CS-TQY er nå på FL 390 rett sør for Reykjavik omtrent på høyde med Florø. DY7006 var vanskeligere å finne på flightradar24 i dag siden de i den skape enden har feiltastet ICAO-koden, så nå flyr den som NOR7006. Tid, sted og hastighet skulle vel tilsi at DY7006 er på tid, kanskje faktisk litt før tid.

Og DY7005 er allerede paa climb ut at ARN, eta 4 JFK minutter tidlig. :up:

Selv om den landet ca 20 min før tida i natt, så ble den nesten 3 timer forsinket ut fra JFK, lettet 1215 AM Lokal tid. Det var da voldsomt?! ETA Osl er 1251..

Hm hm UA og SK er på minuttet i rute ??

Men flyr fra EWR, ikke JFK, det kan kanskje ha betydning?

JFK er vel generelt plaget av lengre kø enn EWR?
Restene av Andrea dekker nok et veldig stort område, og luftrommet over NYC er fra bristepunktet fra før. Ekstraordinære faktorer som Andrea vil da fort føre til lange ekstra køer, og da kommer som regel JFK dårligst ut.

På den positive siden er det skrevet via kundeservice på Norwegian sin Facebook-side at IFE blir fikset i løpet av neste uke :-)

JFK er vel generelt plaget av lengre kø enn EWR?
Restene av Andrea dekker nok et veldig stort område, og luftrommet over NYC er fra bristepunktet fra før. Ekstraordinære faktorer som Andrea vil da fort føre til lange ekstra køer, og da kommer som regel JFK dårligst ut.
Fnate rapporterte så stor delay på JFK/BA i går at de jekket vinflaskene ombord mens de ventet i kø, så her er nok DY relativt uskyldige.

Fnate rapporterte så stor delay på JFK/BA i går at de jekket vinflaskene ombord mens de ventet i kø, så her er nok DY relativt uskyldige.

Sist jeg fløy med AF fra JFK fikk jeg inntrykk av at det var helt vanlig å servere middag i tiden mellom boarding og take-off, for å maksimere tiden til søvn.

Norwegians første longhaul-flighter (OSL/ARN-JFK/BKK)

Også er problemene igang igjen. Tre timer forsinkelse på OSL. Mangler vist en del til flyet.

Sist jeg fløy med AF fra JFK fikk jeg inntrykk av at det var helt vanlig å servere middag i tiden mellom boarding og take-off, for å maksimere tiden til søvn.
Dette har jeg kun gjort to ganger på all årene vi fløy på JFK

Også er problemene igang igjen. Tre timer forsinkelse på OSL. Mangler vist en del til flyet.

Da er det vel dessverre og vente forsinkelser igjen da tur/retur Arlanda i morgen og til Oslo igjen på tirsdag. Får håpe alt kan hentes inn igjen på det lange bakkestoppet i morgen.

Takk, for fin link. Morro å høre.

Sikkert noen her som vet hvorfor man ikke fra Hifly er konsekvente i bruk av kallesignal.

De bruker (nax) november-alfa-xray 7001, og norshuttle 7001 om hverandre, og konsekvent uten " heavy". Er ikke det et krav i US? ATC og Tårnet bruker "heavy" heletiden, mens groundcontroll bare delvis benytter det.

Status
Not open for further replies.
Back