Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
Det som omtales som fiaskoer her er i realiteten enda et bevis på suksess. Nemlig evnen til å legge ned en rute tidlig hvis den ikke viser positivt bidrag. En rekke av steinalderselskapene har vist at de ikke har hatt denne evnen. De har fortsatt å opererere ruter med tap i årevis med vikarierende og håpløse argumenter.
Det er ofte at man trenger mer enn 5-6 måneder for å få en rute til å gå. I tillegg er det jo ikke rart at DY ikke har suksess på de rutene som man her henviser til som har blitt nedlagt. De har overhodet ikke frekvens som er salgbart til forretningsreisende. Det tar tid å endre folks reisevaner. Salgsstaben din skal selge inn rutene til næringslivet og rutene skal markedsføres. Slik tar mer enn 5-6 mnd (levetiden DY ga mange av rutene her henvises til)
Så å si at DY er smarte og ikke gjør som "steinalderselskapene" er bare tull. Kunne det kanskje hende at de kansellerte møre rutene, TRD-TOS og TOS-LYR rett og slett fordi de ikke hadde råd elller materiell til å jobbe seg inn i disse markedene??
Nå som de har blitt større, vil du garantert se at DY velger det du kaller steinalder strategi og faktisk bruker fornuftige salgs og markedsstrategier på tynnere ruter som har potensiale. (som f.eks. som russlands rutene som går dårlig). Det er utrolig viktig. DY er nå et lavpris/charter hybrid selskap, for å fortsette veksten er man avhengig av å få maksimalt ut av passasjergrunnlaget landet rundt, derfor er det viktig å ha ruter fra f.eks. møre til Oslo for å mate syden rutene deres