Norwegians erstatningsfly på longhaul (A340)

Re: Status Norwegian Longhaul og deres 787

Teknisk Ukeblad har plukket opp saken, uten at det er noe revolusjonerende i artikkelen:

Firemotors Airbus som kriseløsning
Nå blir det forgylt førsteklasse også hos Norwegian.

Hele artikkelen her. De kjørte også tidligre en artikkel på at 767 kunne være aktuell, den kan leses her.

Hvordan vil det oppfattes av reisende som først reiser med 34" Pitch i erstatnings flyene, for så å få reise med Dreamlineren som da vil oppfattes som noe trangere vil jeg tro.
Det kan vel medføre enkelte skuffede kunder som opplever en forverring av produktkvaliteten.

Det kan vel medføre enkelte skuffede kunder som opplever en forverring av produktkvaliteten.

Historien viser at skuffelsen er kortvarig, og neste gang en reise skal bestilles faller valget igjen på billigste alternativ.

Hvordan vil det oppfattes av reisende som først reiser med 34" Pitch i erstatnings flyene, for så å få reise med Dreamlineren som da vil oppfattes som noe trangere vil jeg tro.

Du mener det ville vært bedre å velge et fly med trangere seter, slik at de som flyr med DU i oppstarten får et dårligst mulig inntrykk og får lyst til å fly med dem en gang til for å oppleve Dreamlineren?

Du mener det ville vært bedre å velge et fly med trangere seter, slik at de som flyr med DU i oppstarten får et dårligst mulig inntrykk og får lyst til å fly med dem en gang til for å oppleve Dreamlineren?

Det er jo bare fint at de har funnet en erstatning som er "bedre" enn utgangspunktet. Tanken var heller den at Dreamliner opplevelsen ikke oppleves så spesiell for de som har reist med Airbus kontra Dreamlineren.
At DU har gode erstatninger er bare bra.

Uansett om de hadde gått for slitne 737 eller A380 så kan dere være helt sikre på at noen ville sett på det som “dårlig” den ene eller andre veien.

Jeg må si at jeg syntes der har tatt dette svært profesjonelt, både med mulighetene til å booke om ”gratis”, avbestille ”gratis”, sette inn skikkelige erstatningsfly osv.. :up:

Det er vrient for DY/DU skeptikerne å gyve løs på dette – men det kommer nok noen krasse innlegg om noen uker over portugisisk mannskap med dårlig engelsk osv. men det kan man leve med.

Så at det var svenske på businesclass.se (som vanligvis er veldig seriøse) som skulle kontakte ”sin advokat” om dette osv… Fantastisk fyr. Han startet innleggene med å fortelle at han avbestilte sin SAS billett for å booke Dreamliner – for og deretter mene at dette var advokatmat fordi han hadde booket denne reisen KUN for Dreamliner opplevelsen og hadde ikke tenkt til å reise?? :lol::lol:

Igjen – er umåtelig glad jeg aldri har jobbet mot privatmarkedet.

Jeg tror ikke dette blir noe problem.
Svært få mennesker reiser ofte over til USA.
De som reiser over med erstatningsflyene og få en god opplevele med det.

Neste tur går kanskje om 2-3-4 år, og da vil de færreste tenke "hmmm var det ikke bedre benplass forrige gang?".

Vær realistisk: det er ikke slike ting som avgjør valg av selskap for folk flest.

Uten sammenligning forøvreig, i 2000 reiste jeg til BKK med Aeroflot ene alene for å reise med russisk matriell. TU154 til Moskva og IL96 til Bangkok.
Skuffelsen var STOR da det aldrig taxet inn noen IL96, men derimot en splitter ny B777-200.
Jeg henvende meg til dama som tok imot oss ombord i flyet og uttrykte min skuffelse over flybyttet.
Hun såg på bording kortet og ønsket god tur, har aldrig noen gang fått bedre service enn som på den flighten. Det ble en veldig behagelig tur tross alt :D

Jeg skjønner ikke problemet her. Erstatningsflyet har vesentlig bedre beinplass i Economy enn DYs 787, og de har i tillegg skikkelige Business og First Class-seter. Skuffelsen må i så fall slå inn neste folk flyr og de oppdager at setet de sitter i nå er mye dårligere enn sist de fløy.

For meg er DY plutselig blitt attraktivt med Business Class tur/retur New York for under 10K. Synd man ikke opptjener bonuspoeng ;)

787-opplevelsen får man prøvd før eller siden uansett.

Ser heller ikke problemet.

Ellers er det jo helt vanlig at man får ulike reiseopplevelser i ett og samme selskap. Det kan være forskjellig flytype, seteavstand, interiør, underholdningssystem m.m. i ett og samme flyselskap i deres forskjellige fly.

Ingen vits å dramatisere dette på noen som helst måte. Norwegian har løst problemet på en svært god måte, noe som sikkert er hardt å innrømme for enkelte.

Ser heller ikke problemet.

Ellers er det jo helt vanlig at man får ulike reiseopplevelser i ett og samme selskap. Det kan være forskjellig flytype, seteavstand, interiør, underholdningssystem m.m. i ett og samme flyselskap i deres forskjellige fly.

Ingen vits å dramatisere dette på noen som helst måte. Norwegian har løst problemet på en svært god måte, noe som sikkert er hardt å innrømme for enkelte.

Godt sagt, og må si meg veldig enig med deg. Situasjonen med 787 er utenfor DY's kontroll, og deres kriseløsning er utmerket. Tviler på at klagene vil renne inn når 787'n er på plass, tror det fortsatt blir et meget bra produkt på IC for menigmann.

Re: Norwegians erstatsningsfly på longhaul (A340)

Og skuffelsen fra imm og Mr. 737 i 7 timer er helt OK er til aa ta paa i denne traaden, ikke noe sutring overhodet fra noen ;).

Flott loest av DU, kjempebra at kundene deres i en kort periode faar oppleve ett produkt som overgaar alt de har levert/noen gang kommer til aa levere ;)

Last edited:

Det jeg lurer på er om Norwegian fortsatt kan skryte på seg "Dreamliner-opplevelsen" når man søker på billetter til New York/Bangkok, selv om de vet at Dreamlineren neppe vil betjene flyvningen på en god stund!

Det jeg lurer på er om Norwegian fortsatt kan skryte på seg "Dreamliner-opplevelsen" når man søker på billetter til New York/Bangkok, selv om de vet at Dreamlineren neppe vil betjene flyvningen på en god stund!

Ikke si det du!
Norwegian har vel en plan som ivaretar de som blir j****f**** fordi de ikke får den superuberduper Dreamlinerfølesen...Og så har de jo et fortsatt et håp om at B787'ene kommer i tide....å med gårsdagens nyhet om at de snart kan være klare med flytilatelse...

Med tanke på at Norwegian har tilbydd full refund for de som ble så skuffa at de ikke fikk flydd 787, så synes jeg at DU har strekt seg lengre enn man skulle forvente. Men dette er diskutert opp og ned i mente i andre tråder

Ikke si det du!
Norwegian har vel en plan som ivaretar de som blir j****f**** fordi de ikke får den superuberduper Dreamlinerfølesen...Og så har de jo et fortsatt et håp om at B787'ene kommer i tide....å med gårsdagens nyhet om at de snart kan være klare med flytilatelse...

Med tanke på at leveransene allerede er tre måneder forsinket .... dream on. Det er ikke bare å knipse med fingrene.

Back