• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY Norwegians 737-flåte

Re: Norwegians flåte

Hvor mye er solgt av 320 ordren, og når er første 320 ventet inn hos Kjos?
 
Re: Norwegians flåte

Mulig solgt er feil ord, men det står nedover i tråden her at Airbus ordrene kan brukes til å få fordeler andre steder, og lurer litt på hvordan?
 
Re: Norwegians flåte

Mulig solgt er feil ord, men det står nedover i tråden her at Airbus ordrene kan brukes til å få fordeler andre steder, og lurer litt på hvordan?
De skal jo bli leasing selskap også, så det havner vel en god del av de der [emoji6]
 
Re: Norwegians flåte

SAS bruker vel sine -700 med 26k rating på KKN, da slipper de vel noen form for restriksjoner. Eller?

Thomas
 
Re: Norwegians flåte

Nå sporer vi vel litt av, men fikk ikke SAS noen 26k ratede da de overtok BU? Bare sånn av nysgjerrighet? :)
Nei. TUA/D/F/J/K/L/M er, og har alltid vært 24K, TUH er 20K, og TUI var 20K, men ble oppgradert til 24K mens den ennå var i BU.

Såvidt jeg vet har SK ingen -700 med 26K. Dette er normalt forbeholdt BBJ's.
 
Last edited:
Re: Norwegians flåte

SAS flyr vel -800 til KKN. Tror de fleste flyplassene DY flyr til, fint kan ta i mot -800 også. :)

Hverken SK eller DY (eller noen andre) kan operere 737-800 på ALF eller KKN uten store vektrestriksjoner om vinteren.

Beste hilsen Espen
 
Re: Norwegians flåte

Hverken SK eller DY (eller noen andre) kan operere 737-800 på ALF eller KKN uten store vektrestriksjoner om vinteren.

Beste hilsen Espen

Hvordan blir det om vinteren med OSL-KKN? Skal ikke DY sine -300 avgårde nå i vinter for så å komme tilbake S15?
 
Re: Norwegians flåte

Det vet jeg ikke. De to siste vintrene har ruta vært OSL-TOS-KKN-TOS-OSL. Hvis dette fortsetter kan jo DY benytte -800, siden både drivstoffbehovet og paxgrunnlaget er mindre.

Beste hilsen Espen
 
Re: Norwegians flåte

Nei. TUA/D/F/J/K/L/M er, og har alltid vært 24K, TUH er 20K, og TUI var 20K, men ble oppgradert til 24K mens den ennå var i BU.

Såvidt jeg vet har SK ingen -700 med 26K. Dette er normalt forbeholdt BBJ's.

Unnskyld å være off topic... Hva menes med 20k eller 24k?
 
Re: Norwegians flåte

Det vet jeg ikke. De to siste vintrene har ruta vært OSL-TOS-KKN-TOS-OSL. Hvis dette fortsetter kan jo DY benytte -800, siden både drivstoffbehovet og paxgrunnlaget er mindre.

Beste hilsen Espen

Ja det glemte jeg, ser på norwegian.no at en vilkårlig t/r OSL-TOS-KKN-TOS-OSL i november står med WiFi inkludert.
 
Re: LN-NGZ - status

Hvilken reg-serie skal DY bruke nå som denne er levert? Fortsetter de på NI*, eller tar de i bruk en ny en? :)
 
Back
Top