Norwegians 737-flåte

Re: DY's flåte

Vortesvinet KKW er tross alt eldste -300 inne i sitt 25 år og kanskje en lease på en av de yngre -300 er mer lukerativ enn mye skruing på gamla.
 
Re: DY's flåte

KKJ og KKW har vert i meget dårlig stand estetisk sett. Er nok derfor de nå er lakkert. Hvorfor ikke med rød nese er for meg ukjent.
 
Re: DY's flåte

DYL på villspor. hva kan det komme av?
 

Attachments

  • Uten navn.jpg
    Uten navn.jpg
    69.5 KB · Views: 1,130
Re: DY's flåte

Det går rykter om at vår gode gamle venn LN-KKN har flydd sin siste tur for dy og er ute av flåten, stemmer dette? " :( "
 
Re: DY's flåte

Det går rykter om at vår gode gamle venn LN-KKN har flydd sin siste tur for dy og er ute av flåten, stemmer dette? " :( "

Det stemmer, ble tilbakelevert til lessor i mai. Per i dag er det 9 B737-300 igjen i flåten :)
 
Re: DY's flåte

Som tidligere opplyst blir det 5 stk -300 igjen i flåten etter oktober (de skal dog ha vinterpause men kommer sterkt tilbake utpå våren)
 
Re: DY's flåte

Som tidligere opplyst blir det 5 stk -300 igjen i flåten etter oktober (de skal dog ha vinterpause men kommer sterkt tilbake utpå våren)

Åja, så de kommer tilbake igjen til våren. Har hele tiden trodd de ble borte for godt i år.
 
Re: DY's flåte

KKW skal jo ikke ut i år? Hva er grunnen til at den så tidlig blir hvit?

Uten at jeg kan bekrefte at dette stemmer 100%, men har hørt to av pilotene våre hevde at disse flyene har blitt / eller skal bli solgt. KKW, KKJ og KKM er alle ganske slitne i kabinen, spesielt Whiskey og Mike produsert henholdsvis i 1989 og 1990.

KKW har også en annerledes layout og bare to toaletter (ett foran og ett helt bakerst i galley). Galley bak er forøvrig ubrukelig da skapene for oppbevaring av serveringstraller er for små til fullsize-trallene og samtidig for store for halfsize-traller (!), KKW er blandt oss crew ikke så populær å fly på og man gleder seg til hun skal ut av flåten :-)
 
Re: DY's flåte

Uten at jeg kan bekrefte at dette stemmer 100%, men har hørt to av pilotene våre hevde at disse flyene har blitt / eller skal bli solgt. KKW, KKJ og KKM er alle ganske slitne i kabinen, spesielt Whiskey og Mike produsert henholdsvis i 1989 og 1990.

KKW har også en annerledes layout og bare to toaletter (ett foran og ett helt bakerst i galley). Galley bak er forøvrig ubrukelig da skapene for oppbevaring av serveringstraller er for små til fullsize-trallene og samtidig for store for halfsize-traller (!), KKW er blandt oss crew ikke så populær å fly på og man gleder seg til hun skal ut av flåten :-)

23:55 Warszawa DY1021 Norwegian - Ny tid 03:15

Guess who!
 
Re: DY's flåte

KKW har også en annerledes layout og bare to toaletter (ett foran og ett helt bakerst i galley). Galley bak er forøvrig ubrukelig da skapene for oppbevaring av serveringstraller er for små til fullsize-trallene og samtidig for store for halfsize-traller (!), KKW er blandt oss crew ikke så populær å fly på og man gleder seg til hun skal ut av flåten :-)

Ikke glem at KKW er den eneste uten friskluftsdyser under hattehyllene i DY-flåten
 
Neste DY 738 og NLH 343?

Nogen som vet hvornår den næste 738'er til DY kommer? Kan se, at de får 3 mere i år, men ville bare vide om en af dem måske kom inden midten af juli.

Oh. Og hvis nogen ved om NAX Long Haul leaser end A343 i juli, så må I mye gerne lige sige til.
 
Last edited:
Re: Neste DY 738 og NLH 343?

Neste er l/n 4972, så den blir vel levert om en måneds tid ...
 
Re: Neste DY 738 og NLH 343?

Blir nog inte någon lease av A343 i juli, EuroAtlantic flyger hela juni och juli för DU med sina B763 & B772.
 
Re: DY's flåte

KKW går i alle fall til stadighet til Kristiansand, senest observert for en time siden så den er fortsatt i trafikk..
 
Re: DY's flåte

KKW går i alle fall til stadighet til Kristiansand, senest observert for en time siden så den er fortsatt i trafikk..


Ja det kan virke som om den benyttes primært på flyvninger uten servering (innenlands i Sør-Norge), men den er ikke fremmed for lengre flyvninger ut i Europa en gang i blandt - eksempelvis MXP, VCE og PRG. Hadde den til PMI sist sommer.
 
Back
Top